تاریخ انتشار: 1397/06/29 18:25
کد خبر: 129589

رکوردی خاص برای مولر در لیگ قهرمانان اروپا

توماس مولر در برابر بنفیکا، صدمین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد.
رکوردی خاص برای مولر در لیگ قهرمانان اروپا

 به نقل از یوفا، شب گذشته و در یکی از مسابقات هفته اول لیگ قهرمانان اروپا از گروه E، بایرن مونیخ در لیسبون مهمان بنفیکا بود و در پایان با برتری ۲-۰ بر حریف خود غلبه کرد. این بازی، یک مسابقه خاص برای توماس مولر بود.

مولر ۲۹ ساله که در این بازی از ابتدا به میدان رفت و ۸۸ دقیقه در زمین حاضر بود، صدمین حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا را جشن گرفت و به این ترتیب به سی و پنجمین بازیکنی تبدیل شد که تعداد بازی های خود در لیگ قهرمانان را سه رقمی می‌کند.

مولر اولین بازی خود در این رقابت ها را در روز ۱۰ مارچ ۲۰۰۹ و برابر یک تیم پرتغالی دیگر، اسپورتینگ لیسبون انجام داد. یورگن کلینزمن سرمربی وقت بایرن، او را در دقیقه ۷۲ به جای باستین شواین اشتایگر به میدان فرستاد و مولر در جریان پیروزی ۷-۱ بایرن در آن مسابقه، گل هفتم تیمش را به ثمر رساند. بایرن در نهایت در مجموع دو بازی رفت و برگشت به برتری ۱۲-۱ رسید تا به یک چهارم نهایی صعود کند. البته او دیگر در فصل ۰۹-۲۰۰۸ فرصت بازی در این رقابت ها را نیافت.

مولر به همراه بایرن در فصل ۱۳-۲۰۱۲ به قهرمانی لیگ قهرمانان رسیده و در دو فصل ۱۰-۲۰۰۹ و ۱۲-۲۰۱۱ به فینال مسابقات راه یافته که در نهایت مغلوب شده و به نایب قهرمانی بسنده کرده است.

او با انجام ۱۰۰ بازی، در کنار آندری شوچنکو قرار می‌گبرد که او هم همین تعداد بازی را، البته برای سه باشگاه، انجام داده است. (میلان ۵۹ بازی، چلسی ۱۵ بازی، دینامو کیف ۲۶ بازی) مولر با انجام ۳ بازی دیگر به رکورد ۱۰۳ بازی اولیور کان و لوئیس فیگو خواهد رسید، با انجام ۴ بازی به رکورد ۱۰۴ بازی سسک فابرگاس خواهد رسید و در صورتی که در تا پایان مرحله گروهی به صورت منظم بازی کند، به رکورد ۱۰۵ بازی فرانک لمپارد دست خواهد یافت.

البته کریم بنزما هم ۱۰۵ بازی انجام داده اما حضور او در این فصل از رقابت ها، تعداد بازی های وی را هم بالا خواهد برد.

در صدر جدول بیشترین تعداد باری در لیگ قهرمانان اروپا نام ایکر کاسیاس با ۱۶۸ بازی به چشم می‌خورد. (۱۵۰ بازی برای رئال مادرید و ۱۸ بازی برای پورتو) کریس رونالدو با ۱۵۴ بازی دوم است. (۵۲ بازی برای منچستریونایتد، ۱۰۱ بازی برای رئال و یک بازی برای یوونتوس) و ژاوی هرناندز با ۱۵۱ بازی برای بارسلونا در رده سوم حضور دارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qpqvn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مولر: ما هنوز تسلیم نشده ایم