تاریخ انتشار: 1397/11/02 10:48
کد خبر: 112969

نیمار: برایم شایعه درست کردند

فوق‌ستاره برزیلی پاری‌سن‌ژرمن، در برنامه تلویزیونی کانال پلوس این هفته فرانسه درباره مسائل مختلفی صحبت کرد.
نیمار: برایم شایعه درست کردند

نیمار در این گفتگو به سؤال سه نفر از دوستانش پاسخ داد و در ادامه به سؤالات مجری برنامه هم جواب داد. گانسو، همتیمی نیمار در سانتوس، مارکینیوس، همتیمی نیمار در پاری‌سن‌ژرمن و پله، اسطوره فوتبال برزیل سه نفری بودند که بیرون از برنامه سؤالات‌شان را از نیمار پرسیدند. در زیر به خلاصه‌ای از صحبت‌های نیمار با این برنامه اشاره شده است.

*می خواستم بدانم سازگاری‌ات با فوتبال فرانسه و همین‌طور شهر پاریس سخت بود؟ (گانسو)

این سؤالی که گانسو می‌پرسد. لقب «شومن» را به او داده‌ام. این لقب برمی‌گردد به زمانی که ما در سانتوس بازی می‌کردیم. عادت داشتیم که برای همدیگر لقب بسازیم. خب در پاسخ به سؤالش باید بگویم سازگاری‌ام به فوتبال فرانسه ساده‌تر از چیزی بود که انتظارش را داشتم. سازگاری با لیگ یک فرانسه خیلی ساده بود، چون شباهت بسیار زیادی به رقابت‌های لالیگا دارد. هرقدر با لیگ به راحتی کنار آمدم برایم سازگار شدن با شهر جدید سخت بود. کمی از این بابت اذیت شدم ولی الان دیگر حس می‌کنم اینجا مثل خانه خودم است.

*به نظر می‌رسد امسال خوشحال‌تر از سال پیش هستی. درست است یا غلط؟

سال گذشته من یکسری مشکلات از جمله مصدومیت داشتم؛ تقریباً سه ماهی در باشگاه به همین دلیل غیبت داشتم. شاید به همین خاطر است که الان بیشتر خوشحال به نظر می‌رسم ولی من همان زمان که به اینجا رسیدم هم خوشحال بودم. هم باشگاه و هم هواداران استقبال بسیار خوبی از من کردند. بعد از پیوستنم به باشگاه مصدوم شدم، یکی از حساس‌ترین مصدومیت‌هایی که در طول دوران فوتبالی‌ام می‌توانست به سراغم بیاید ولی خوشبختانه توانستم آن مصدومیت را پشت‌سر بگذارم و الان خیلی خوب هستم.

*بزرگترین اهدافی که این فصل داری، چیست؟ (مارکینیوس)

گوش کن مارکینیوس، اهدافی که من دارم دقیقاً همان اهدافی است که تو داری. هدف‌مان این است که همه جام‌ها را ببریم. بردن همه چیز؛ به ویژه لیگ قهرمانان اروپا، چون قهرمانی در این لیگ، رؤیای همه بازیکنان است. خودمان می‌دانیم کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است ولی تیمی داریم که با اتکا به آن می‌توانیم قهرمان شویم و به این هدف برسیم. ما بازیکنان با کیفیت زیادی داریم پس می‌توانیم به خودمان اجازه بدهیم که اهداف بلندتری را در سر بپرورانیم. فعلاً هم که در مسیر خوبی قرار داریم. فکر می‌کنم برای آن‌هایی که فوتبال را دوست دارند بازی زیبایی مقابل منچستر داشته باشیم. خوشحالیم که با تیم‌های بزرگ روبه‌رو می‌شویم.

*تو قبلاً لیگ قهرمانان اروپا را برده‌ای. فکر می‌کنی پاری‌سن‌ژرمن برای اینکه قهرمان این لیگ شود چه چیزی کم دارد؟

گفتنش ساده نیست. تیم باید در زمان درستی از این تورنمنت مهم بزرگتر شود و رشد کند و زمان درستش همین الان است؛ همین الان که مسابقات حذفی از راه می‌رسند. خب، همه باید آماده، منسجم و متحد باشند و از لحاظ بدنی هم کاملاً سرحال باشند، نه فقط برای اینکه بخواهیم هجومی بازی کنیم بلکه باید خوب هم دفاع کنیم، موردی که از همه مهمتر است.

*یعنی می‌گویی چیزی که پاری‌سن‌ژرمن کم دارد این است که بلد نیست زمان مورد نیاز دفاع کند؟

نه، فکر می‌کنم خوب دفاع می‌کنیم. در جریان دو بازی که مهمترین بازی‌های فصل هم بود، مقابل لیورپول و ستاره سرخ بلگراد خیلی خوب از این آزمون عبور کردیم. هم خوب دفاع کردیم و هم خوب حمله کردیم. این روندمان رفته رفته بهتر هم می‌شود.

*این روز‌ها چیزی که زیاد درباره اش صحبت می‌شود رابطه صمیمیانه‌ای است که بین تو و توماس توخل شکل گرفته است. خودت این رابطه را چطور توصیف می‌کنی؟

رابطه که صمیمانه هست ولی همزمان احترام بسیار زیادی برای یکدیگر قائل هستیم. به عنوان سرمربی احترام زیادی برایش قائل هستم ولی وقتی باید با همدیگر حرف بزنیم، خب، با هم صحبت هم می‌کنیم. از اولین باری که با همدیگر حرف زده‌ایم، صمیمیتی که نسبت به او دارم بیشتر هم شده است. وقتی تو احساس خوب و صمیمیت زیادی برای مربی‌ات داری حاضری در زمین جانت را هم برای او بدهی. خب، برای توخل، هر کاری می‌کنم تا برنده شویم.

*تو امسال تقریباً نصف سال گذشته دریبل زده‌ای. این به خاطر توصیه‌هایی بوده که توخل به تو کرده است؟

نه، نه، من...

*خودت این موضوع را می‌دانستی؟

نه. فکر می‌کنم این تیم است که خوب بازی می‌کند. همه می‌خواهند بازی کنند و مؤثر باشند، این همان چیزی است که کار را راحت و به تیم کمک می‌کند.

*شایعاتی مبنی بر اینکه ممکن است پاری‌سن‌ژرمن را ترک کنی و به رئال‌مادرید بروی، درست است یا نه؟ (گانسو)

همیشه شایعاتی درباره من وجود دارد. از زمانی که بازیکن حرفه‌ای شده‌ام همیشه شایعاتی مثل اینکه قرار است باشگاه را ترک کنم و به تیم دیگری بروم وجود داشته است ولی هیچ‌کدام مبنای درستی نداشته است. به محض اینکه چیزی قطعی شد، خیال‌تان راحت، خودم درباره اش همه را خبر می‌کنم. مسئولیت تصمیماتی که می‌گیرم را می‌پذیرم و در این‌جور موارد کاملاً شفاف هستم.

*چرا همه درباره تو حرف می‌زنند؟ اینکه آدم هر روز بخواهد نیمار باشد سخت است؟

نه، دست‌کم برای من سخت نیست. بستگی دارد چه کسی درباره من حرف بزند. خودم از این موضوع آگاهی دارم که موارد زیادی با اسم من همراه و بیان می‌شوند. همین اواخر چیز‌های زیادی از خودشان درآورده‌اند و من را هم قاطی اش کرده‌اند و مثلاً گفته‌اند که من شب قبل از سال نو مواد مصرف کرده‌ام. مردم فکر می‌کنند من در هر چیزی زیاده‌روی می‌کنم. من یک ورزشکار سطح بالا هستم، کمی دیوانه هستم ولی نه آنقدر که دیگر بخواهم این مزخرفات را انجام بدهم. البته همزمان از اینکه درباره من حرف می‌زنند خوشحال هم هستم، چون نشان می‌دهد قابلیت زیادی دارم و در زمره بهترین‌ها هستم. خب، خوشحالم. من آرامشم را حفظ می‌کنم و صبور هستم، چون بالاخره لحظاتی هست که شرایط پیچیده شود. الان در کل خیلی راحت‌ترم و خیلی زیاد هم پخته شده‌ام؛ این موارد به من کمک می‌کنند سر هر چیزی عصبانی نشوم.

*نیمار از این فرصت استفاده می‌کنم و برایت آرزوی موفقیت می‌کنم. می‌دانی... ما بزرگ شدنت در سانتوس را دیده‌ایم. برایت در زمین و بیرون از زمین فوتبال آرزوی سلامت می‌کنم. (پله)

این پادشاه پله است. ممنونم به خاطر این کلمات. راستش او بزرگ شدنم را زمانی که در سانتوس بازی می‌کردم، دیده است، از همان اولین لمس توپ‌هایم من را دیده است. خب به خاطر محبت و پیغامش تشکر می‌کنم. حرف‌هایی که پادشاه فوتبال درباره تو می‌زند لذتبختش است و بابتش افتخار می‌کنم.

*ولی همین پادشاه اخیراً از تو انتقاد کرده که همیشه خودت را زمین می‌اندازی...

خب این انتقادات برای من جالب بودند. به محض اینکه تو بازی‌ها را نمی‌بری سیل انتقادات شروع می‌شود و همه نقد‌ها هم مسائل منفی درباره تو را نشانه می‌روند. در جام جهانی خطا‌های بسیار زیادی روی من مرتکب شدند. اگر دوباره به صحنه‌ها نگاه کنید متوجه می‌شوید که بیشتر آن‌ها خطا بوده‌اند. هیچ لحظه‌ای فیلم بازی نکرده‌ام؛ فقط دردی که روی آن خطا‌ها کشیده‌ام را بروز داده‌ام. یارگیری و من تو من بودن همیشه کار سختی است ولی باید انجامش داد. اگر من را تنها می‌گذاشتند، می‌توانستم کاری کنم که برای تیمم مناسب باشد. این‌ها انتقاداتی هستند که ضمن احترام گذاشتن به آنها، موافق‌شان هم نیستم. این روز‌ها حرف درباره گذشته زیاد است ولی اگر هنوز هم درباره اش حرف می‌زنند به این خاطر است که این حرف‌ها درباره نیمار است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xgkeq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بارسلونا شایعه مذاکره با پدر نیمار را تکذیب کرد

اظهار نظر نیمار درمورد پسر ستاره افسانه ای
تیموتی یکی از بهترین های اروپا خواهد شد