تاریخ انتشار: 1398/06/07 18:24
کد خبر: 89884

پدیده 16 ساله بارسلونا در کانون توجه؛ فاتی برای اسپانیا به میدان می‌رود؟

بعد از حضور در ترکیب بارسلونا، تمامی نگاه ها به آنسو فاتی معطوف شده است.
 پدیده 16 ساله بارسلونا در کانون توجه؛ فاتی برای اسپانیا به میدان می‌رود؟

 و به نقل از آاس، پیشرفت خیره کننده آنسومانه (آنسو) فاتی از چشم سران اتحادیه فوتبال اسپانیا (RFEF) دور نمانده و نهاد مدیریتی فوتبال اسپانیا قصد دارد با گرفتن تابعیت اسپانیا برای فاتی، مجوز حضور این ستاره 16 ساله در ترکیب تیم ملی اسپانیا برای حضور در جام جهانی زیر 17 ساله ها را (که در ماه اکتبر در برزیل برگزار می‌شود) بگیرد.

فاتی که به لطف غیبت لوئیس سوارز و لیونل مسی توانسته بود در فهرست بارسلونا برای دیدار مقابل بتیس قرار گیرد، در دقیقه 78 و زمانی که خیال والورده از پیروزی در این مسابقه راحت شده بود (بارسلونا در آن لحظه 5-1 جلو بود) به جای کارلس پرز به میدان رفت تا به دومین بازیکن جوان تاریخ بارسلونا در لالیگا و جوان ترین بازیکن آبی اناری ها از سال 1941 (ویسنس مارتینز) تاکنون تبدیل شود. علیرغم انجام نخستین بازی، فاتی هرگز در جریان بازی گم نبود و با دادن 13 پاس صحیح (93 درصد دقت پاس) و خلق یک موقعیت گل، نشان داد حرف های زیادی برای گفتن دارد.

بعد از این مسابقه سیل توجهات به سوی فاتی روانه شده است. خوزه لوئیس پرز منا، نخستین مربی فاتی (در آکادمی فوتبال هررا) عنوان کرده که در 50 سال گذشته بازیکنی نظیر او را ندیده است و ویکتور والدس، سرمربی تیم جوانان بارسلونا سبک بازی او را "اغتشاش خالص" قلمداد کرده بود.

طبیعی است که بعد از چنین تمجیدهایی، اتحادیه فوتبال اسپانیا نیز دست به کار شده باشد. فرانسیس هرناندز، مدیر تیم های پایه اتحادیه فوتبال اسپانیا مدت ها قبل از انجام نخستین بازی فاتی برای تیم اصلی بارسلونا عملکرد او را زیر نظر داشته و روند او را از بازی های تیم جوانان بارسلونا در لیگ جوانان یوفا تعقیب کرده است. تنها سوال اینجاست که RFEF در چه مدت زمانی می‌تواند مراحل اداری اعطای تابعیت به فاتی را نهایی کند؟

آاس گزارش داده فاتی که از 6 سالگی در اسپانیا زندگی کرده، تمایل خود را برای بازی در تیم ملی اسپانیا ابراز کرده است. بوری، پدر فاتی 16 سال است که در اسپانیا زندگی می‌کند و به تازگی برای اخذ اقامت این کشور اقدام کرده است. با توجه به آن که آنسو هنوز 18 ساله نشده، نمی‌تواند تا زمانی که پدرش پاسپورت اسپانیا را دریافت نکرده خود این پاسپورت را دریافت کند.

به همین دلیل RFEF اهرم های پرقدرت خود را فعال کرده و در اولین گام به خوزه فرانسیسکو مولینا مدیرورزشی این اتحادیه دستور داده تا با رایزنی با وکلای متخصص، روند اخذ پاسپورت برای بوری فاتی را تسریع کرده و کارهای اخذ تابعیت آنسو را نیز همزمان با آن انجام دهند.

با این حال، یک مانع دیگر نیز ممکن است طی این مسیر را برای RFEF با انحراف مواجه کند. آنسو فاتی متولد گینه بیسائو یکی از مستعمرات سابق پرتغال است. اصالت بیسائویی او و البته تولد او در همان سرزمین، شاید موجب شود تا فدراسیون فوتبال پرتغال نیز فاتی را برای گرفتن پاسپورت پرتغالی ترغیب کند. (مسئله ای که احتمالا آسان تر از دریافت پاسپورت اسپانیا خواهد بود)

با این حال اسپانیا و RFEF نباید چندان نگران این مسئله باشد، چرا که اگر گزارش آاس را معتبر در نظر بگیریم، تمایل قلبی آنسو فاتی بازی برای تیم ملی اسپانیا است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lz65r

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


هشدار سویا به بارسلونا؛ شکایت درصورت استفاده از بیش از 3 بازیکن غیراروپایی