تاریخ انتشار: 1401/02/18 15:41
کد خبر: 22267

تابستان شلوغ بارسلونا؛ انتظارات ژاوی برای بازسازی آبی‌و‌اناری‌ها

خرید حداقل دو بازیکن بزرگ و تعیین تکلیف بازیکنان مازاد و قرضی مهمترین انتظارات ژاوی از مسئولان بارسلونا است.
تابستان شلوغ بارسلونا؛ انتظارات ژاوی برای بازسازی آبی‌و‌اناری‌ها

 ژاوی در اواسط فصل جاری جایگزین رونالد کومان شد تا بارسلونا را از بحران خارج کند. خرید چند بازیکن از جمله اِمریک اوبامیانگ و فران تورس در پنجره نقل و انتقالات زمستانی اگرچه در مقطعی تیم ژاوی را به مرحله امیدوار کننده‌ای رساند اما حذف از لیگ اروپا برابر اینتراخت و افزایش فاصله با رئال مادرید از 8 به 15 امتیاز نشان از مشکلات عدیده بارسلونا در ترکیب خود دارد. ژاوی برای فصل بعد که از ابتدا تمام ورودی‌ها و خروجی‌های تیم را زیر نظر خواهد داشت باید عملکرد متفاوتی را ارائه دهد. این مربی جوان برای رسیدن به اهداف خود خواستار تغییرات گسترده در ترکیب بارسلونا برای فصل آینده است.

 

مشخص شدن تکلیف قرضی‌ها

در حال حاضر «اینیاکی پِنیا» «کوتینیو» «پیانیج» «ترینکائو» و «کویادو» بازیکنانی هستند که از بارسلونا به باشگاه‌های دیگر قرض داده شده‌اند. ژاوی به غیر از اینیاکی پِنیا روی بقیه حسابی باز نخواهد کرد و از باشگاه انتظار دارد با فروش آن‌ها شرایط مالی مناسبی را برای خریدهای ضروری ایجاد کند. انتظاری که با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر باشگاه‌هایی که می‌توانند مشتری‌های احتمالی این بازیکنان باشند، کار راحتی به نظر نمی‌رسد.

 

دروازه

در این پست ژاوی نگران بازیکن اصلی خود نیست. مارک آندره ترشتگن فصل آینده نیز دروازه‌بان ثابت بارسلونا خواهد بود. مشکل اصلی خروج «نِتو» دروازه‌بان ذخیره تیم است که ژاوی قصد دارد با بازگرداندن «اینیاکی پِنیا» خیال خود از دروازه‌بان دوم را راحت کند.

 

دفاع راست

دنی آلوس، سرجینیو دِست و سرخی روبرتو سه مهره ژاوی در این پست هستند. «دِست» به احتمال فراوان بارسلونا را ترک خواهد کرد اما سرخی روبرتو به تازگی قرارداد خود را تمدید کرده و دنی آلوس نیز به نظر ماندنی خواهد بود. تمرکز باشگاه در این پست بر روی خرید «سزار آسپیلیکوئتا» ستاره چلسی خواهد بود.

 

دفاع مرکزی

این پست کمی شلوغ و پر کار به نظر می‌رسد. «اِریک گارسیا» «جرارد پیکه» و «آرائوخو» در برنامه‌های ژاوی برای فصل آینده حضور دارند. از طرفی «لِنگله»، «اومتیتی» و «مینگِسا» در لیست فروش قرار گرفته‌اند اما به فروش رساندن هر سه نفر کار ساده‌ای نخواهد بود. ژاوی امیدوار است با خرید «کریستینسن» از چلسی خط دفاع خود را تقویت کند.

 

دفاع چپ

یوردی آلبا تک ستاره قابل اعتماد این پست برای ژاوی است. به نظر مربی جوان آبی و اناری‌ها خرید «مارکوس آلونسو» از چلسی ایده مناسبی برای تقویت این پست به نظر می‌رسد.

 

هافبک دفاعی

سرخیو بوسکتس در پروژه ژاوی نیز مالک این پست است. اضافه کردن «کِسیه» به «فرانکی دی‌یانگ»در برنامه‌های ژاوی برای تقویت این پست قرار دارد.

 

خط حمله

یکی از بزرگ‌ترین اهداف بارسلونا تقویت این پست است. ژاوی خرید یک مهاجم تراز اول را برای تیمش از هر اتفاق دیگری مهم‌تر می‌داند. تنها مهاجمی که ژاوی روی حضور او برای فصل آینده حساب باز کرده اوبامیانگ است. «مارتین برایتویت» در لیست فروش قرار خواهد گرفت و «لوک دی‌یانگ» با پایان قرارداد قرضی‌اش به احتمال فراوان از بارسلونا جدا خواهد شد. «ممفیس دیپای» «فران تورس» و «آنسو فاتی» هر سه توانایی بازی به عنوان مهاجم نوک را دارند اما ژاوی در انتظار خرید مهاجمی در سطح «رابرت لواندوفسکی» برای این پست مهم است.

در صورت اینکه تمام یا حتی بخش قابل توجهی از خواسته‌های ژاوی در تابستان شلوغ بارسلونا برآورده شود، این مربی جوان فصل آینده برای عدم کسب جام با آبی و اناری‌ها هیچ توجیه قابل قبولی در برابر هواداران و منتقدان نخواهد داشت. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v586p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 مدافع اسپانیایی تاتنهام در رادار بارسلونا