تاریخ انتشار: 1395/10/15 23:45
کد خبر: 238062

کریستیانو، مدل۲۰۱۷ ؛ سال جدید میلادی برای رونالدو چطور پیش میرود؟

کریستیانو، مدل۲۰۱۷ ؛ سال جدید میلادی برای رونالدو چطور پیش میرود؟

۲۰۱۶ برای کریس رونالدو استثنایی بود. او هر چه می‌شد را کسب کرد و خودش را در تاریخ جاودانه کرد. لیگ قهرمانان، یورو، سوپرجام اروپا، جام باشگاه‌های جهان و چندین و چند عنوان فردی فوق‌العاده. او بهترین بازیکن فصل اروپا و همچنین برنده توپ طلا توسط فرانس فوتبال شد. حالا این سال تمام شده است. کریس باید به فکر سال سخت پیش رو باشد و رویای رئالی‌ها. آنها برای اولین بار در چندین دهه اخیر از تیمشان سه‌گانه می‌خواهند. این بزرگ‌ترین چالش پیش روی کریس است. اما امسال مسائل دیگری هم پیش پای رونالدو است. در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت.
بازیکن سال فیفا، عنوانیست که او در روزهای آینده برای خود می‌کند و اولین موفقیت ۲۰۱۷ را با خانواده‌اش جشن می‌گیرد. کریستیانو این جایزه را که در سال ۲۰۱۷ دریافت می‌کند، مدیون عملکرد فوق‌العاده شخصی و تیمی خودش است. بعد از دریافت این جایزه، فصل برای او تازه آغاز می‌شود. او بدون گرت بیل باید در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به مصاف ناپولی برود. او این فصل لیگ قهرمانان خیلی کم گل زده و برای نباختن قافیه به لئو مسی در دو دیدار رفت و برگشت مقابل ناپولی باید جبران کند. در صورت صعود رئال به مراحل بالاتر، او می‌تواند رکورد فوق‌العاده گلزنیش در این رقابت‌ها را بهبود ببخشد.
حفظ صدرنشینی در لالیگا شاید مهم‌ترین چالش پیش روی کریس رونالدو باشد. او در تمام سال‌هایی که در رئال مادرید توپ زده تنها یک بار موفق شده لالیگا را فتح کند و این یک شکست بزرگ برای اوست. بارسا و لئو مسی در این مدت فقط یک بار قافیه را به رئال و یک بار به اتلتیکو باختند و در تمام این سال‌ها، حاکمان مطلق لالیگا بوده‌اند. کریس رونالدو می‌تواند با هدایت زیدان به این مهم دست یابد و مهر پایانی بر ناکامی‌های داخلیش در اسپانیا بزند.
شاید یکی از مهم‌ترین چالش‌های کریس در سطح بین‌المللی، قهرمانی در جام کنفدراسیون‌ها همراه با پرتغال باشد. او که رهبری تیمش در جریان فتح یورو را بر عهده داشت، می‌تواند با فتح این جام، نام خودش را از همیشه بیشتر در تاریخ پرتغال جاودانه کند. او برای این کار بعید است کار سختی هم داشته باشد. رقبای آنها تیم‌هایی مثل آلمان هستند که قرار است با لیست زیر ۲۳ساله‌های خود به این جام بیایند و این می‌تواند برای رونالدو نود یک جام در ۲۰۱۷ را بدهد.
آمار گلزنی بی‌نظیر، چیزیست که رونالدو را از همه فوتبالیست‌های جهان متمایز می‌کند. او هر سال بیش از ۴۰گل می‌زند و باید دید می‌تواند این روند را در این سال هم تکرار کند یا خیر. او ۶۰فصل پیاپی است که بیش از ۵۰گل به ثمر رسانده و مانند یک ربات در زمین فوتبال عمل کرده است. اگر او بتواند این روند را در ۲۰۱۷ هم حفظ کند، بعید نیست که شاهد کسب پنجمین توپ طلای او باشیم. رسیدن به پنج توپ طلا، یعنی برابر با آمار بازیکنی فرا زمینی همچون لئو مسی.
رسیدن به توپ طلای پنجم برای کریس رونالدو می‌تواند شبیه به یک رویا باشد. رویایی که اگر در سال جدید برای او محقق شود، قطعا بهترین سالش را خواهد ساخت. او سنش رفته رفته به مرز خداحافظی نزدیک می‌شود، اما از حضور در جمع دو بازیکن برتر جهان مثل تمام سال‌های گذشته فاصله نگرفته است. او هم اکنون دو گل از مسی در لالیگا کمتر زده و اگر به روند گذشته خود بازگردد، می تواند کفش طلا را هم برای خود کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nd6lx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کریس رونالدو بازیکنی فراتر از انسان، دقیق‌تر از ربات و مهربان‌تر از فرشته