تاریخ انتشار: 1398/07/09 22:35
لیگ قهرمانان اروپا؛
کد خبر: 85832

بارسلونا-اینتر،بیاد نبرد مورینیو -گواردیولا/نباختن های کونته ادامه می یابند؟

دو تیم بارسلونا و اینتر از دیدار دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت.
بارسلونا-اینتر،بیاد نبرد مورینیو -گواردیولا/نباختن های کونته ادامه می یابند؟

چهارشنبه شب مورخه ۱۰ مهر ماه ۱۳۹۸، از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران،آبی اناری های بندر زیبای بارسلونا، میزبان افعی های شهر میلان در ورزشگاه نیوکمپ خواهند بود.

این دیدار درگروه F لیگ قهرمانان اروپا درحالی در کمپ نو برگزار میشود که هرچهار تیم این گروه با یک امتیاز ،هفته دوم خود را آغاز می کنند و فعلا تیمی برتر ازدیگری نیست.

بارسا که دراین بازی مجددا مسی و آنسو فانی و احتمالا دمبله را بهمراه نخواهد داشت،با مصاحبه های متعدد پیکه نسبت به مدیران و بویژه شخص بارتومئو باشگاه را کم کم  وارد حواشی مختلف کرده که بسیاری براین عقیده اند که ریشه این اختلافات در اقدام باشگاه به جذب دلیخت در تابستان گذشته دارد. زیرا پیکه از آن مساله اینگونه برداشت کرده که هدف باشگاه از جذب مدافع هلندی،تبعیدش به نیمکت بوده و حالا که دلیخت به یوونتوس نقل مکان کرده،جرارد پیکه شمشیرش را برای بارتومئو از رو بسته است،او حتی به آماده سازی پیش فصل بارسا هم انتقاد کرده،کاری که درحیطه وظایفش نیست.جنگ‌ رسانه ای پیکه و بارتومئو در چند روز اخیر، حتی به  لئو مسی هم کشیده شد،زیرا مسی هم باشگاه را بشکل دیگری  وارد حاشیه  کرده است ،او ازعدم جذب نیمار گله مند است،زیرا او در چنین سنی از دوران فوتبالش بدنبال بارسایی باکیفیت و برنده است تا بتواند برسر کسب لالیگا و بویژه فتح چمپیونزلیگ آن هم با رقبای تا بن دندان مسلح اروپایی، مصاف دهد.این بارسا برای فتح لیگ قهرمانان ،برش لازم را ندارد.هرچند گریزمان را جذب کرده ،اما این باریکن هنوز خود را با سبک بازی بارسا تطبیق نداده است،آنگونه که نیمار،تطبیق داد.

بارسا پس از تساوی مقابل دورتموند در اولین هفته این رقابت ها، دو تیم ویارئال و ختافه  در لالیگا را مغلوب کرده و بخوبی خود را مقابل شاگردان سرحال کونته آماده کرده است.این بارسا باید خود برای دوران پسامسی درچنین دیدارهایی محک جدی بزند.

درآن سوی زمین شاگردان کونته قرار دارند که صدرجدول سری آ  در حضور یووه،قهرمان چندین ساله ایتالیا را دراختیار دارند.افعی ها در بازی نخست برابر اسپارتاپراگ در ورزشگاه مه آتزا به زمین سفتی خوردند و دو امتیاز حساس را از کف دادند.چنانچه کونته از جهنم نیوکمپ دست خالی به میلان برگردد، کارش برای صعود ، سخت ودشوار می شود. افعی ها دربهترین شرایط خود، پس از مورینیو بسر میبرند.

مدل ۲-۵-۳کونته مقابل بارسایی که بخوبی ازکناره ها حملاتشان را طراحی و سازماندهی می کنند و با سرعت فراوان دائما به بازی عرض می دهند،ممکن است مشکلاتی را برایش ایجاد کنند؛ هرچند کونته دراین دیدار مهم وحساس احتمالا به دو پیستون راست وچپ خود بطور همزمان، اجازه حرکت رو به جلو را ندهد، تا گاها خط دفاعی اش بصورت چهار نفره تغییر شکل دهد.قرار گرفتن دی آمبروزیو بجای کاندروا در سمت راست خط دفاعی اینتر بسیار محتمل بنظر می رسد،زیرا کاندروا هرچند در فاز حمله و تهاجمی باکیفیت و عالی است اما درفاز دفاعی نسبت به دی آمبروزیو ،ضعیف تر است.

این بازی نبرد اندیشه های تمام تاکتیکی کونته درقالب فوتبال ایتالیا و بازی مالکانه، چشم نواز و باطراوت والورده درقواره فوتبال اسپانیایی است.

آیا تفکرات کونته دربازی امشب،گرفتن حداقل امتیاز است؟تفکری کاملا منطقی برای متوقف کردن بارسلونا و امیدوار ماندن در ادامه رقابت های چمپیونزلیگ،آنهم برای صعود افعی ها برای رسیدن به مراحل بالای این رقابت ها، پس از دوران طلایی ژوزه.

اما والورده بخوبی می داند که امتیاز از دست دادن در چنین دیداری،به معنای از راه رسیدن چالش و مشکلاتی است که ممکن است درآینده ،گریبان تیمش را بگیرد؛ هرچند در بازی های آتی مسی ،شاه مهره اش را دراختیار خواهد داشت،زیرا با مسی همه چیز ممکن است.

امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3e87yp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 رکورد جدید سی آر سون: ششصدمین گل باشگاهی