تاریخ انتشار: 1398/10/12 22:46
کد خبر: 75964

ملحق شدن یک ایرانی به تیم یوونتوس

آناهیتا زمانیان، بازیکن سابق تیم زنان پاری سن ژرمن، به یوونتوس پیوست.
ملحق شدن یک ایرانی به تیم یوونتوس

باشگاه یوونتوس دقایقی پیش از اولین خرید خود در سال ۲۰۲۰ رونمایی کرد؛ خریدی که البته به تیم بانوان این باشگاه ایتالیایی مربوط می شود.

باشگاه یوونتوس در سایت رسمی خود اعلام کرد که آناهیتا زمانیان، بازیکن سابق تیم زنان پاری سن ژرمن، به این تیم پیوسته است. زمانیان از پدری ایرانی در انگلیس به دنیا آمد و یک بازیکن ایرانی الاصل به حساب می آید. او اما پس از تولد به سوئد مهاجرت کرده و و به جز این دو کشور تابعیت فرانسه را نیز داراست. جالب است که بدانید، زمانیان چندی پیش نیز برای تیم ملی جوانان فرانسه به میدان رفته بود.

در گزارش باشگاه یوونتوس درباره این خرید آمده است: " اولین امضای دهه اینجاست! زنان یوونتوس اولین بازیکن خود را در سال ۲۰۲۰ به خدمت گرفتند و آن کسی نیست جز آناهیتا زمانیان. او یک هافبک تهاجمی به حساب می آید که در سال ۱۹۹۸ در انگلیس به دنیا آمده است. زمانیان در دو سال گذشته برای باشگاه پاری‌سن‌ژرمن توپ زده و حالا پس از دو فصل به یوونتوس آمده است. با وجود اینکه او در لندن به دنیا آمده اما در کشور سوئد بزرگ شده و دارای تابعیت فرانسوی و انگلیسی است. او پیش از پیوستن به پاری سن ژرمن کار خود را با دو تیم سوئدی گوتبورگ و کوپاربرگز آغاز کرده بود و در ۳۴ بازی موفق به ثبت چهار گل برای آنها شده بود. زمانیان همچنین برای تیم‌های زیر ۱۶، زیر ۱۷ و زیر ۲۰ سال فرانسه به میدان رفته است. جالب اینکه زمانیان در جام جهانی زیر ۲۰ سال نیز در ترکیب تیم ملی فرانسه حاضر بوده است. حالا اما پس از گذراندن دورانی در سوئد و فرانسه او فوتبال خود را در ایتالیا و باشگاه یوونتوس ادامه خواهد داد. زمانیان از این پس با شماره ۱۹ به میدان خواهد رفت."

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p8e76

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پدیده سری آ در سبد خرید یوونتوس