تاریخ انتشار: 1400/05/10 22:32
کد خبر: 35580

ساکت: از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد مدیرعاملی داشتم/ هدف گذاری ما حضور دوباره در جام باشگاه های جهان است/ حاج صفی و نیازمند و محبی برخلاف نظر ما جدا شدند

مدیرعامل باشگاه سپاهان در مورد وضعیت این تیم صحبت کرد.
ساکت: از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد مدیرعاملی داشتم/ هدف گذاری ما حضور دوباره در جام باشگاه های جهان است/ حاج صفی و نیازمند و محبی برخلاف نظر ما جدا شدند

محمدرضا ساکت در برنامه فوتبال به وقت اصفهان در خصوص شرایط سپاهان اظهار داشت: خوشحالم که لیگ را با تلاش زیاد به پایان رساندیم و در این راه از زحمات همه عزیزان که مشغول فعالیت بودند تشکر می‌کنم. شهریور پارسال بود که من با خواست آقای عظیمیان به مجموعه برگشتم. در طول 10 سالی که از سپاهان دور بودم از استقلال و پرسپولیس هم پیشنهاد داشتم ولی دوست داشتم به خاطر علاقه به سپاهان در بخش های دیگر خدمت کنم.

وی افزود: در جلساتی که با اقای عظیمیان داشتیم قرار بر این بود که از بدنه خود سپاهان سرمربی انتخاب کنیم و جلساتی در این بین با محرم نویدکیا داشتم و در چند جلسه که با او داشتم فهمیدم اشراف کامل به اصول روز فوتبال و شرایط فوتبال ایران دارد و از این موضوع شگفت زده شدم و بعد از مطرح کردن این موضوع در هیات مدیره تصمیم بر این شد که همکاری را با یکی از چهره های مهم و ماندگار سپاهان استفاده کنیم و در مورد کادری که قرار بود به ایشان کمک کنند هم به نتیجه رسیدیم و عزیزانی که قرار بود اضافه شوند هم ورود کردند و کار را شروع کردند.

ساکت در مورد انتخاب نویدکیا و امضای قرارداد سه ساله توضیح داد: ما به گزینه های دیگر نگاهی نداشتیم و با بینش کامل و اعتماد و اعتقاد کامل این همکاری را انجام دادیم و در مورد همکاری 3 ساله هم باید بگویم این پیشنهاد خود نویدکیا بود و ما روی قرارداد 5 ساله نظر داشتیم که خود نویدکیا پیشنهاد داد 3 ساله باشد.

وی در مورد تیم‌های پایه گفت: ما یک هارمونی فکری میان مربیان پایه و تیم بزرگسالان ایجاد کردیم و با توجه به اینکه خود نویدکیا خواستگاهش از فوتبال پایه سپاهان بود خودش هم نظر مثبتی روی این موضوع داشت و همین موضوع این تعامل را بیشتر کرد. ما همچنین تیم سپاهان نوین را به عنوان پشتوانه در اختیار داشتیم و نویدکیا خودش بازی‌های زیادی بین تیم بزرگسالان و تیم‌های پایه برگزار کرد تا استعدادها در میدان مسابقه خودشان را نشان دهند. ضمن اینکه نظارت ویژه ای روی استعداد های ناب تیم های پایه داشته باشیم. ما در این فصل یک رکورد داشتیم که چهار تیم پایه سپاهان به نیمه نهایی مرحله پایانی مسابقات کشوری رسیدند. نونهالان قهرمان، نوجوانان و جوانان نایب قهرمان شدند و تیم امید هم به مرحله نهایی رسید و این به خاطر کاری بود که در این سطوح انجام شد. بازهم می‌گویم چون سرمربی ما خواستگاهش از دل پایه های باشگاه است توجه ویژه ای به تیم های پایه دارد و به خاطر همین است که در طول فصل گذشته 10-12 بازی با رده های مختلف به صورت دوستانه برگزار کرده که علاوه بر حفظ آمادگی تیم اصلی، توجه به تیم های پایه هم مد نظر بوده است.

مدیرعامل سپاهان در مورد پروژه های استعدادیابی هم توضیح داد: ما برای استعدادیابی در چند مرحله ثبت نام انجام دادیم و همیشه به قدری استقبال بالا بود که به سرعت ظرفیت سایت تکمیل می ‌شد و ما شرمنده عزیزانی می‌شدیم که نمی‌توانستیم در خدمتشان باشیم. ظرفیت آکادمی ما محدود است و به دقت مشغول رصد کردن استعدادهای اصفهان و شهرهای اطراف هستیم و در نظر داریم سپاهان را به نقطه ای برسانیم که بی نیاز از جذب بازیکن از تیم های دیگر باشد و در آینده نه چندان دور با داشته های خودش بتواند در فوتبال ایران به قهرمانی برسد. ما بازیکنانی مثل محرم نویدکیا و احسان حاج صفی را از دل همین آکادمی ها و استعدادیابی ها کشف کردیم و برای همین تلاش داریم این مسیر موفق گذشته را ادامه دهیم.

ساکت در مورد امضای قرارداد خواهرخواندگی با زنیت روسیه و چند باشگاه دیگر هم گفت: من در دهه 80 که اینجا بودم ما با 18 باشگاه خواهرخواندگی داشتیم. تیم هایی از تایلند و کویت به کشور ما آمدند و بازی دوستانه برگزار می‌کردند. مربیانی از اینتر میلان تابستان ها به ایران می آمدند و مربیان ما را آموزش می‌دادند. در حال حاضر با زنیت روسیه و الاهلی و النجف عراق و... امضای خواهر خواندگی داشتیم یا در حال امضا هستیم. باشگاه کوالالامپور و فرایبورگ آلمان هم به زودی امضا می‌شوند. شهرداری اصفهان هم با چند شهرداری جهان امضای تفاهم همکاری داشتند. کمپی که خودم در سال 95 تهیه کردم یک کمپ عالی با 11 زمین تمرینی بود که فلسفه کمپ تمرینی را از آنجا استارت زدیم. مثلا در ارمنستان به این صورت است که 8 بازیکن خارجی و 3 بازیکن ارمنستانی دارند. یعنی یک بستر خوب ترانسفر بازیکن وجود دارد و همچنین بستر خوبی برای برگزاری بازی دوستانه فراهم است. زنیت ما را برای بازی دوستانه در ماه سپتامبر دعوت کرده است. پروژه های آموزشی و مسائل دیگر هم از دیگر فواید امضای این قرارداد های خواهر خواندگی است که بخشی از آنها عملیاتی شده یا در حال عملی شدن است.

وی درمورد تونل ورزشگاه نقش جهان و قراردادن تصاویر بازیکنان سابق این تیم گفت: من در سفرهای خارجی و در باشگاه های خارجی این موضوع را دیدم و به ذهنم رسید که این موضوع را در اصفهان و ورزشگاه نقش جهان پیاده کنم و برای اولین بار در ایران این اتفاق افتاده و مورد توجه هم قرار گرفت.

مدیرعامل سپاهان در مورد کارت هوادارای برای این تیم گفت: ما یک سوپر اپلیکیشن ایجاد کردیم و خدماتی از جمله تلویزیون اینترنتی سپاهان را شامل می شد. در گذشته چند بار کارت هواداری صادر شده بود که هیچ خدماتی بابتش ارائه نمی شد و در خدمات این مجموعه از جمله دیدن جشن رونمایی از پیراهن و شروع تمرینات تیم به عزیزانی که دارای کارت هواداری هستند ارائه می شود تا از شرمندگی عزیزانی که در گذشته بابت کارت هواداری ایجاد شده بود را جبران کنید.

ساکت در مورد استقبال هواداران از بازی های داخلی تیم عنوان کرد: لطف مجموعه هوادار همیشه شامل حال مجموعه سپاهان بوده و با توجه به محدودیت های کرونایی نمی توانستند به ورزشگاه بیایند. همراهی با اتوبوس تیم مطلوب نبود و استرس به بازیکنان انتقال می داد و مشکلاتی ایجاد می کرد ولی عزیزانی که مقابل هتل ابراز لطلف می کردند ممنون دارشان هستیم و امیدوارم کرونا ریشه کن شود و در ورزشگاه نقش جهان شاهد حضور پررنگشان باشیم.

وی در مورد استانداردهای ورزشگاه نقش جهان گفت: با همت مسئولان بحث اماده سازی و تجهیز ورزشگاه نقش جهان در اولویت قرار گرفت و در برخی از بخش ها نیاز به ارتقای گرید دارد و نیاز دارد در بخشی از امور کار کنیم. ما در زمینه دیوار کشی و پردازش نور و بخشی دیگر از شرایط نیاز به ارتقا و ترمیم داریم و بودجه آن فراهم شده است و مدیریت پارکینگ ها هم قرار است در اختیار ما قرار بگیرد که فضای خوبی برای هواداران ایجاد کنیم. فولاد مبارکه دغدغه تکمیل ورزشگاه نقش جهان را دارد و همانطور که دارد اکسیژن تمام بیماران کرونایی را در کشور رایگان ارائه می دهد از هیچ کمکی به مجموعه سپاهان دریغ نکرده است. فولاد مبارکه از ما خواسته فقط تیم فوتبال نباشیم و یک باشگاه باشیم و در 94 رشته ورزشی در سطوح مختلف فعال هستیم. در حال حاضر پارکینگ ها تمام آسفالت شده است و گیت ها هم پیمانکارش تعیین شده که گیت ها مجهز شوند و سرعت ورود تماشاگران بالا برود.ما از فرصت عدم حضور هواداران در راستای تکمیل ورزشگاه نقش جهان استفاده کردیم.

مدیرعامل سپاهان در مورد مجموعه صفاییه گفت: اردوهای تیم هندبال در آنجا برگزار می شود و یک هتل در آنجا از دهه 80 ایجاد شده و مجهز هست و امکان اسکان دارد و حتی در سطح ملی هم قابل استفاده است.

ساکت در مورد وضعیت نقل و انتقالات توضیح داد: از دو ماه قبل فعالیت ما شروع شده و با نظر سرمربی و مطرح کردن موارد در هیات مدیره و جلسات مختلف با کادرفنی و شخص نویدکیا نفرات مد نظرش را اعلام کرده است و محور تفکرات کادرفنی ما این است که بازیکنان شایسته ما در این فصل حفظ شوند و بر اساس دیدگاه های سرمربی پیش می رویم. اقدامات انجام شده است و از هواداران می خواهم فقط از صفحات رسمی روابط عمومی سپاهان اخبار را دنبال  کنند. 4 نفر از جمع ما جدا شدند و آنها را بدرقه کردیم. هیچ خبری به جز اینکه از رسانه رسمی اعلام شود درست نیست و ما تا زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات نمی توانیم آن را اعلام کنیم. اولین جلسه رسمی فصل جدید ما روز گذشته بوده و امروز اولین جلسه کادرفنی ما بوده که از 9 صبح جلسات برنامه ریزی داشتند. اجازه بفرمایید تا در زمان مقتضی اقدامات لازم گفته شود تا بر اساس تفکر سرمربی جلو برویم.

وی افزود: ما دوست داشتیم با حاج صفی و نیازمند و محبی ادامه دهیم ولی پیشنهاد بین المللی شرایطش فرق می کند و این نفرات علاقه داشتند در این شرایط به فوتبال خودشان ادامه دهند و به خاطر شرایط خودشان ما هم نخواستیم جلوی پیشرفت آنها را بگیریم. ما نشان دادیم سپاهان یک نگاه و یک ادبیات و یک تفکر فنی و روح فرهنگی و اخلاقی متفاوت را ارائه کرده و باعث شده بازیکنان بزرگ زیادی دوست داشته باشند در سپاهان فعالیت کنند.

مدیرعامل سپاهان در مورد نگرش و اخلاق ویژه محرم نویدکیا که از طرفی مورد تایید بود و از طرفی انتقاد می شد که باعث می شود نسبت به احقاق حق تیم اجحاف می شود گفت: ما باید ببینیم هوچیگری رسانه ای و جار و جنجال ها چه تاثیر مثبتی در این موارد که در سال های قبل هم دیده شد چه تاثیری داشته و حتی بعضا تاثیر منفی داشته است. ما در احقاق حق از طریق مجاری قانونی پیگیر هستیم و مثلا اگر در جایی توهینی شده است پرونده کیفری به جریان افتاده است. یک واقعیت این است که اکثر رسانه ها تحت تاثیر آپارتاید ورزشی هستند و ما از آن رنج می بریم و روش های خاص خودمان را برای پیگیری ها داریم و تلاش ما این است که احقاق حقمان را از مسیر های خاص قانونی خودش قرار دهیم و در بازی های رسانه ای و جنجال ها نمی افتیم. این کری خوانی ها تاثیر مثبتی روی تیم ندارد. ما سعی داشتیم تیم را با این روش از حواشی دور کنیم. در چند هفته اول تلاش ما این بود که بازیکنان را نسبت به آسیبی که از انجام نشدن بازی در ورزشگاه نقش جهان دیده بودند ترمیم کنیم. هواداران عزیز باید بدانند تحت تاثیر فضاهای رسانه ای قرار نگیریم و اجازه ندهیم مواردی ما را تحریک می کند را رقم بزنیم. شرایطی که فصل قبل رخ داد یک اتفاق تلخ بود که خیلی از ما انرژی گرفت تا آثار مخرب آن را از تیم دور کنیم.

ساکت در مورد افق دید سپاهان توضیح داد: ما هدفگذاری هایی داریم ولی اینکه بخواهیم قولی بدهیم این در فوتبال مرسوم نیست. ما در لیگ قهرمانان آسیا به فینال رسیدیم و تنها تیم ایرانی حاضر در جام باشگاه‌های جهان هستیم و طبیعی است که دوباره چنین هدفگذاری رسیدن به چنین سطحی را در نظر داشته باشیم. جا دارد از عواملی که در مجموعه دست به دست هم دادند از کادرفنی و پزشکی و کادر تدارکات و مجموعه پشتیبانی تشکر می کنم و از رسانه های سراسر کشور که بدون نگاه جانبدارانه فعالیت می کنند هم ممنونم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3egqbv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تأیید آرای انضباطی دیدار سپاهان - پرسپولیس و دربی در کمیته استیناف

استقلال می‌تواند حرف‌های بسیاری برای کسب قهرمانی داشته باشد/حضور نویدکیا، نوید بخش روزهای خوب سپاهان است
علیرضا مرزبان: برخی از مدیران شخصیت حضور در مدیریت سرخابی‌ها را ندارند

 رقابت سرخ و آبی با ستاره های اصفهانی
اسطوره ایرانی لیگ قهرمانان آسیا چه کسی است؟