تاریخ انتشار: 1401/09/16 10:14
کد خبر: 13154

تصمیم مهم ستاره استقلال برای فصل آینده

طی روزهای گذشته شایعاتی مبنی‌بر این موضوع صورت گرفته بود که قایدی به دلیل بدعهدی باشگاه استقلال نسبت به درنظر نگرفتن مفاد قرارداد با باشگاه شباب‌الاهلی از جمع آبی‌ها جدا شده و به این باشگاه اماراتی باز خواهد گشت.
تصمیم مهم ستاره استقلال برای فصل آینده

مشکلات مالی باشگاه استقلال سبب شده تا این باشگاه فعلا نتواند پول انتقال قرضی مهدی قایدی، مهاجم ریزنقش بوشهری آبی‌ها را به الشباب‌الاهلی پرداخت کند. با همه اینها طبق شنیده‌ ها این مساله نمی‌تواند باعث جدایی این بازیکن شود و این بازیکن به‌صورت قطعی تا پایان فصل جاری در استقلال باقی خواهد ماند.

در این زمینه طی روزهای گذشته شایعاتی مبنی‌بر این موضوع صورت گرفته بود که قایدی به دلیل بدعهدی باشگاه استقلال نسبت به درنظر نگرفتن مفاد قرارداد با باشگاه شباب‌الاهلی از جمع آبی‌ها جدا شده و به این باشگاه اماراتی باز خواهد گشت، این درحالی است که این موضوع امکان ندارد اتفاق بیفتد.

بر این اساس درحالی‌که قایدی به‌صورت قرضی در فصل‌جاری به استقلال بازگشت که سال گذشته طی قراردادی ۴‌ساله به شباب‌الاهلی پیوسته بود و امسال نیز در پایان فصل‌جاری و بعد از اتمام قرارداد قرضی خود با استقلال باز هم بازیکن تیم اماراتی خواهد بود، بنابراین طبق مفاد قرارداد نمی‌تواند در طول فصل از تیمی که به‌صورت قرضی در آن بازی می‌کند به تیم دائمی خود بازگردد.

نکته قابل توجه دیگر اینکه از آنجایی که باشگاه استقلال، قایدی را از باشگاه اماراتی قرض گرفته بود باید پولی از این بابت که رقمی در حدود ۲۰۰ هزار دلار بود طی ماه‌های گذشته به شباب‌الاهلی پرداخت می‌کرد که این پول پرداخت نشده و موعد پرداخت آن به تعویق افتاده است.

این درحالی است که طبق تفاهمنامه‌ای که بین باشگاه استقلال و باشگاه شباب‌الاهلی در پیش‌فصل امضا شده، چنین بندی گنجانده نشده است که اگر استقلال پول رضایت‌نامه را در موعد مقررش ندهد، قایدی به امارات بازخواهد گشت.

براین‌اساس راه‌های بازگشت قایدی به امارات به این شکل بسته شده، اما نکته قابل توجه اینکه در قرارداد فی‌مابین درخصوص جرایم احتمالی درخصوص بدعهدی باشگاه ایرانی این‌طور ذکر شده است که اگر استقلالی‌ها به موقع پول این بازیکن را به حساب شباب الاهلی واریز نکنند درصدی جریمه شامل این دیرکرد خواهد شد که باید ماهیانه محاسبه و پرداخت شود. بنابراین و با توجه به این توضیحات درصورتی‌که باز هم تاخیر دیگری درخصوص تسویه با باشگاه الاهلی صورت بگیرد، تا پایان فصل قایدی بازیکن استقلال است و هیچ جای دیگری نخواهد رفت.

در این بین نکته قابل توجه اینکه طبق شنیده‌ها مسئولان باشگاه استقلال درصدد آن هستند تا با مذاکره با مسئولان شباب‌الاهلی مبلغی که در قرارداد قید شده است را بدون جرایم احتمالی مبنی‌بر دیرکرد آن پرداخت کنند. بنابراین هیچ‌صحبتی در این مذاکرات مبنی‌بر اینکه این مهاجم ریزنقش به امارات برگردد وجود ندارد، ضمن اینکه در بین این مذاکرات نیز این پیشنهاد برای ماندن قایدی برای فصل آینده از سوی استقلالی‌ها مطرح شده است و این امکان وجود دارد که قایدی برای دومین فصل متوالی هم به‌صورت قرضی همچنان در استقلال توپ بزند.

مهدی قایدی بعد از جدایی از استقلال و پیوستن به الاهلی هرگز نتوانست دوران درخشش خود را تکرار کند اما این‌بار با بازگشت به جمع آبی‌ها تا دعوت به تیم‌ملی هم پیش رفت که درنهایت نام وی از جمع مسافران جام‌جهانی در روزهای آخر خارج شد و حالا به‌نظر می‌رسد این بازیکن با هدف بازی در جام ملت‌ها قصد دارد در تهران بماند تا زیر نظر کادر فنی تیم ملی و نظاره مستقیم آنها این شانس را برای خودش حفظ کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bdre3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قایدی به ایران برگشت