تاریخ انتشار: 1402/01/23 23:18
فرشید سمیعی از لج چه کسانی سخنگوی استقلال شد؟
کد خبر: 7916

افشای اتفاقات جلسه استعفای مدیرعامل استقلال/ چه کسی حجت کریمی را به جدّش قسم داد تا جانشین فتح‌الله‌زاده شود؟/ دو نفر خواهان مدیرعاملی قائم‌مقام حاجی بودند!

با گذشت ۲۴ ساعت از انتخاب حجت کریمی به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه مشخص شد کریمی به هیچ وجه علاقه ای به جانشینی فتح‌الله‌زاده نداشته است.
افشای اتفاقات جلسه استعفای مدیرعامل استقلال/ چه کسی حجت کریمی را به جدّش قسم داد تا جانشین فتح‌الله‌زاده شود؟/ دو نفر خواهان مدیرعاملی قائم‌مقام حاجی بودند!

از جمله مهمترین اتفاقات حوزه باشگاه استقلال در روز سه شنبه هفته جاری - بیست و دوم فروردین ماه - تشکیل جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال بود.

این جلسه با حضور فیزیکی علی فتح‌الله‌زاده، حجت کریمی، پرویز مظلومی، محمد مؤمنی، علی امیری (قائم مقام باشگاه) و فرشید سمیعی (معاونت حقوقی باشگاه) و حضور تلفنی مهدی افضلی - دیگر عضو هیئت مدیره باشگاه - تشکیل شد تا درباره استعفای دوباره مدیرعامل تصمیم گیری نهایی صورت بگیرد.

طبق اخبار رسیده از باشگاه استقلال ظاهراً در این جلسه تعدادی از اعضا بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که فتح‌الله‌زاده همچنان در سمت خود باقی بماند اما به درخواست و خواهش مدیرعامل استقلال اعضای هیئت مدیره در نهایت با استعفای وی موافقت کرده اند. اما اینکه چه کسی به جای علی فتح‌الله‌زاده سرپرستی مدیرعاملی باشگاه را برعهده بگیرد موضوعی بود که از سوی اعضا به بحث و گفتگو گذاشته شد.

شنیده‌ها در این باره حاکی از آن است ظاهراً حجت کریمی پیشنهاد کرده با توجه به درسرهای رخ داده برای باشگاه در حوزه مالی و حقوقی، فرشید سمیعی -معاونت حقوقی باشگاه- تا تشکیل مجمع به عنوان سرپرست مدیرعاملی جای علی فتح‌الله‌زاده بنشیند اما برخی اعضا بلافاصله نسبت به این پیشنهاد کریمی موضعگیری کرده و معتقد بودند علی امیری بعنوان قائم مقام فتح‌الله‌زاده باید تا روز مجمع جانشین مدیرعامل شود. ظاهراً یکی دو تن از اعضای هیئت مدیره به دلیل اختلافات زیرپوستی شان طی یکی دو سال گذشته با فرشید سمیعی به هیچ وجه از پیشنهاد حجت کریمی استقبال نکرده و این موضوع را منتفی دانسته بودند.

 

در این میان علی فتح‌الله‌زاده که طی ماه‌های گذشته در امر رفع مشکلات باشگاه، اعم از مسائل مالی و حقوقی بیش از دیگر اعضای هیأت مدیره با حجت کریمی در ارتباط بوده شخصاً از این عضو هیأت مدیره می‌خواهد که ریاست باشگاه را تا روز تشکیل مجمع برعهده بگیرد.

به یاد داریم علی فتح‌الله‌زاده به همراه حجت کریمی در تاریخ بیستم دی ماه سال گذشته برای رفع مشکلات استقلال در دو پرونده بدهی به هروویه میلیچ و باشگاه شباب الاهلی عازم کشور امارات شد و در نهایت با کمک‌های نقدی حجت کریمی مشکل میلیچ را برطرف کرده و با بهره گیری از روابط خوب این عضو هیأت مدیره با طرف اماراتی، مسئولان تیم الاهلی را مجاب کرد تا در موضوع بدهی قسط انتقال قرضی قایدی به استقلال، تاریخ پرداخت باشگاه را از اوایل اسفندماه سال ۱۴۰۱ به ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۲ موکول کند.

از جلسه روز گذشته هیأت مدیره استقلال خبر می‌رسد که با این همه و به رغم اصرار فتح‌الله‌زاده، بازهم حجت کریمی حاضر به پذیرفتن سرپرستی این باشگاه نبوده و وی در جمع مدیران حاضر اعلام کرده که چون به تازگی ریاست هیأت مدیره را پذیرفته بهتر است فرد دیگری سرپرستی مدیرعاملی را برعهده بگیرد. اما گفته می‌شود در نهایت علی فتح‌الله‌زاده، "سیّد حجت کریمی" را به جدّش قسم داده و گفته که "تو را به جدّت قسم می‌دهم به خاطر من این مسئولیت را بپذیر" که کریمی هم به خواسته فتح‌الله‌زاده «نه» نمی‌گوید و طبق مصوّبه هیئت مدیره باشگاه استقلال وی پس از پایان این جلسه به عنوان سرپرست مدیرعاملی معرفی و تا روز برگزاری مجمع باشگاه عهده مسئولیت‌های مربوط به این سمت در باشگاه استقلال شد.

 

نکته قابل توجه این است که حجت کریمی به دلیل اعتماد و اعتقادی که به فرشید سمیعی داشته بلافاصله بعد از انتصاب در سمت سرپرستی مدیرعاملی باشگاه، این فرد را به عنوان سخنگوی باشگاه معرفی کرده تا در مواجهه با رسانه‌ها یک فرد حقوقی مسائل کلان باشگاه را با مخاطبان این مجموعه در میان بگذارد. به نظر می‌رسد این اقدام کریمی در ارتباط با افرادی بوده که با فرشید سمیعی زاویه داشته و مخالف نظر حجت کریمی برای مدیرعاملی موقت وی بودند.

یادآور می‌شود؛ در ۲۴ ساعت گذشته اعلام شد ظاهراً قرار است وزارت اقتصاد و امور دارایی مجمع باشگاه استقلال را در روز پنجم اردیبهشت ماه، دو روز بعد از دیدار استقلال مقابل پرسپولیس تشکیل داده و درباره ادامه حضور اعضای فعلی باشگاه و یا اضافه شدن نفرات جدید، همچنین مسائل کلان باشگاه استقلال تصمیمات نهایی را اتخاذ کند.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pngl2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آخرین وضعیت پرونده استراماچونی، دیاباته و محرومیت ساپینتو
معاون حقوقی استقلال تشریح کرد؛