تاریخ انتشار: 1396/01/14 09:58
کد خبر: 219735

استیماچ: قطر باید ایران را الگوی خود قرار دهد

قطر با آن همه سرمایه گذاری روی بازیکنان دو ملیتی بار دیگر از رسیدن به جام جهانی ناکام ماند تا انتقادات از میزبان 2022 این رقابت ها به اوج خود برسد.
استیماچ: قطر باید ایران را الگوی خود قرار دهد

شکست برابر ایران در دوحه سپس برابر ازبکستان در تاشکند باعث شد تا تمام امیدهای قطر برای رسیدن به جام جهانی 2018 روسیه از بین برود و انتقادات از عنابی ها به بالاترین حد ممکن برسد. انتقاداتی که بیشتر از همه نصیب خورخه فوساتی اروگوئه ای و ستاره های دو ملیتی حاضر در اردوی قطر شد.


حالا قطر اولین میزبان جام جهانی در سال 2022 خواهد بود که تاکنون طعم حضور در این تورنمنت بزرگ را نچشیده است آن هم با وجود سرمایه گذاری هنگفتی که روی تقویت زیرساخت های فوتبالی اش انجام داد و 80 درصد اسکلت اصلی اش را با بازیکنان دو ملیتی بست. در حالی که همین بازیکنان به عنوان سیبل انتقادی به سوژه اصلی رسانه های تبدیل شده بودند سرمربی کروات الشحانیه در گفتگویی با استاد الدوحه راهکار جالبی پیش رو سران فوبتبال قطر قرار داد تا بلکه به آنها در راه جام جهانی و حضور موفق کمک کند.


ایگور استیماچ سرمربی الشحانیه با تجربه نشستن روی نیمکت رهبری کرواسی و همچنین فعالیت در فوتبال ایران در این گفتگو خطاب به سران فوتبال قطر گفت:« فکر می کنم دیگر وقت آن رسیده باشد که قطر به جوانان مستعد فوتبال کشور خودش اعتماد کند و قید بازیکنان دو ملیتی را بزند تا راحت تر به جام جهانی برسد. درست همان کاری که فوتبال ایران در 5 سال گذشته انجام داد و با اطمینان به جوانان جویای نام خود حالا به تیمی شکست ناپذیر در قاره آسیا تبدیل شده است».


مرد کروات در پایان صحبت هایش گفت:« قطر به عنوان میزبان جام جهانی آتی در سال 2022 باید به این واقعیت پی ببرد که الان وقت اعتماد به جوانانش است تا تیمی در خور شان و نام میزبان جام جهانی در سال 2022 داشته باشد از همین رو با شناخت کامل از فوتبال ایران می توانم بگویم الگو قرار دادن این کشور برای قطری ها ساده ترین راهکار در راه رسیدن به جام جهانی است».

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kvr8v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قدرت عجیب مدافعان کی روش در آسیا