تاریخ انتشار: 1396/10/05 18:05
اختصاصی| بومی گرایی یا صعود؛ مسئله این است
کد خبر: 167587

حال و روز ناخوش مس/ یک بام و دو هوا در کار مدیریتی!

مس کرمان در لیگ دسته اول فوتبال کشور از شرایط نچندان مناسبی برای حضور در نیم فصل دوم برخوردار است که باید برای رفع آن چاره ای اندیشید.
حال و روز ناخوش مس/ یک بام و دو هوا در کار مدیریتی!

 تیم فوتبال مس کرمان در رقابت های این فصل لیگ دسته اول فوتبال کشور هدایت نیمکت خود را به احمد نخعی، یکی از مربیان بومی کرمان و در عین حال با دانش سپرد.

صنعت مس در چند فصل اخیر همواره با حواشی زیادی دست و پنجه نرم کرده است. از جو مسموم شهر کرمان که توسط چند هوادارنما هدایت می شود تا ضعف های مدیریتی در باشگاه مس کرمان که مشخص نیست در فصل نقل و انتقالات درحالی که اکثر تیم های مدعی مشغول یارگیری هستند به چه دلیل در خواب زمستانی فرو رفته اند که جای بسی تامل دارد!

وارد معقوله اول که همانا توهین و مداخله برخی از هوادار نماها اگر بشویم، به این نتیجه می رسیم که متاسفانه در چند بازی گذشته عده ای محدود که مشخص نیست از کجا و توسط چه شخصی خط گرفته اند به ورزشگاه می آیند و شروع به فحاشی علیه بازیکنان و کادر فنی می کنند؟!

وارد ورزشگاه که می شوی گمان میکنی مس خارج از خانه بازی می کند و مهمان می باشد. چند دقیقه ای چند تن از بازیکنان سابق باشگاه تشویق می شوند و سپس استارت اعتراضات آغاز می شود که این اعتراضات باعث ایجاد استرس در ساق پای بازیکنان می شود.

جالب است بدانید این عده پای  را از گلیم خود فراتر نهاده و برای باشگاه تصمیم گیری نیز می کنند، این عده تماشاگر نما خواهان این می باشند که باشگاه مس کرمان نیروهای بومی خود را جذب کنند و اگر نیروی بومی ضعیف نیز در تیم حضور دارد نباید آن را در لیست مازاد قرار داد؟! و اگر قرار بر رفتن باشد باید غیر بومی ها بروند که ابتدایی آنها خروج علیرضا قاسمی پسر محجوب و تکنیکی از کرمان بود.

شنیده ها حاکی از ان می باشد که نخعی چند هفته ای می باشد که لیست خود را تحویل باشگاه مس کرده است اما مدیریت این تیم برای رودر رو نشدن با آن عده قلیل هوادار نما از جذب لیست بازیکنان مدنظر نخعی به بهانه کاهش هزینه ها اجتناب می کند. متاسفانه هنوز در این شهر مشخص نیست هواداران این تیم چه خواسته ای دارند. آیا بومی گرایی می خواهند یا صعود به لیگ برتر که هر دو موضوع همزمان امکان پذیر نمی باشد چرا که طبق مستندات امکان بومی گرایی و صعود همزمان محتمل ترین کار ممکن است.

معقوله دوم و حساس، مدیریت باشگاه مس کرمان می باشد که در تصمیم گیری ها کلان بسیار ضعیف عمل می کند و نمی تواند راهکار خوبی برای حل مسئله پیدا کند. جناب آقای امجد مسعودزاده که بسیار پیگیر مسائل فوتبال هستند چند صباحی است که متزلزل عمل کرده و تمرکزش را از دست داده است.

مسی ها پارسال هزینه زیادی برای تیم منصور ابراهیم زاده کردند اما چه شد نتیجه آن همه تلاش ها؟ آیا به سر منزل مقصود رسیدید؟ جواب مشخصاست، تا زمانی که پانزده، بیست نفر روی سکوها می توانند برای باشگاهی بزرگ چون مس تعیین سیاست کنند چیزی جز درجا زدن و پس رفت عایدتان نمی شود. این فصل که مس با بازیکنان ایده ال در نیم فصل اول نتایج خوبی را گرفته است شایسته حمایت و تزریق چند بازیکن خوب و مد نظر سرمربی (بازیکنانی که با تاکتیک مربی هم خوانی داشته باشند) می باشد تا ماموریت صعود به لیگ برتر با موفقیت توسط احمد نخعی انجام گیرد.

شنیده ها حاکی از آن است که متاسفانه، مدیریت باشگاه مس کرمان با خساست های بد موقع مانع از جذب نفرات مورد نظر شده است و با این کار مشخص است که مس توان رویارویی با حریفانی همچون خونه به خونه بابل، بادران تهران، نفت مسجد سلیمان و نساجی قائمشهر را ندارد و صعود به لیگ برتر به ماموریتی غیر ممکن تبدیل می شود. باید تاسف خورد به حال تیمی که مدیریت آن بخواهد از چند هوادار نما خط بگیرد و سیاست های کلانش را بر مبنای تفکر آنان تعیین کند.

گفته می شود مدیریت بازیکنان مد نظر سرمربی را جذب نمی کند، به طور مثال در ابتدای فصل چه اتفافی می افتد که بهرام رشیدفرخی پس از توافق با مسئولان به یکباره سر از تیم دیگر استان کرمان یعنی مس رفسنجان در می آورد؟ نخعی به دنبال حمید گلزاری است و توافقات اولیه را انجام می دهد اما به دلیل کم کاری باشگاه وی با بادران تهران قرارداد بست.

پس یک جای کار می لنگد که مس نمی تواند نفرات ایده ال خود را جذب کند. در این تیم بازیکنانی همچون یاسر فیضی، رضا حیدری، محمد سلیمان علیزاده، رامتین سلیمان زاده، محمد خلیلی، مقداد اکبر خواه هستند که به تنهایی هر کدام برای خود بازیکنان قابلی می باشند و پیشنهادات گوناگونی را در ابتدا و حتی همین نیم فصل داشته اند که به خاطر تعهد قلبی خود به احمد نخعی و باشگاه قید این پیشنهادات را زده اند و در مس ماندگار شده اند.

هواداران مس اگر می خواهند به لیگ برتر صعود کنند نباید وارد چالش بومی و غیر بومی شوند چرا که باعث بروز مشکلات فراوانی ان هم در اواسط فصل می شود. بهتر است که باشگاه صنعت مس کرمان در ابتدای فصل سیاست های خود را به طور رسمی اعلام می کرد که اگر قصد صعود به لیگ برتر دارد مهره های قابلی را برای تقویت جذب کند و دست نخعی را باز می گذاشت و هواداران را از این موضوع مطلع سازند تا وارد این چالش ناخواسته بومی گرایی نشوند چرا که این چالش تاوان دارد.

بومی گرایی راه و روش خودش را دارد، وقتی با تیمی بومی وارد رقابت ها می شوید نباید انتظار شق القمر داشت و باید با صبر حوصله و حداقل با برنامه ای سه ساله به پای این تیم نشست. در میان هشت تیم بالای جدول غیر از مس کرمان بومی ترین تیم نفت مسجدسلیمان است که در ترکیب اش ۳ بازیکن بومی دارد که همان سه نفر از نامی ترین بازیکنان فوتبال کشورمان هستند. شاید همان عده که نظم تمرینات را به می زنند با جلسه ای چند دقیقه ای هدایت فکری شوند و بتوان آرامش را به باشگاه باز گردانند که تا بدین لحظه این امر صورت نگرفته است.

هر چه که هست نخعی و شاگردانش به آرامش نیاز دارند. جناب مسعودزاده شاید خبر نداری اما اغلب بازیکنان بازی های خارج از خانه را بیشتر دوست دارند چرا که فشار کمتری را متحمل می شوند. گفته می شود هواداران با سیستم مدیریتی و فکری شما مشکل دارند اما آنقدر این مسئله حل نشد تا اکنون گریبان تیمتان را بگیرد.

نگاهی به دو تیم مازندرانی کنید! دو تیم نساجی و خونه به خونه که تمریناتشان در بدبینانه ترین حالت دو هزار تماشاگر دارد آیا شخصی اجازه اهانت یا تعیین تکلیف برای باشگاه دارد؟! البته خود تماشاگران این اصل را رعایت میکنند و به تصمیمات باشگاه احترام می گذارند ولی تا روزی که مشکل تماشاگر نماهای کرمان برطرف نشود بازگشت به لیگ برتر ممکن نخواهد بود.

پس برای همدلی و پیشرفت هر چه سریعتر ارکان موفقیت که مدیریت، هواداران و بازیکنان و کادر فنی است را یکی کنید تا راه مسیز پیشرفتتان هموارتر گردد. در پایان امیدواریم که اختلافات داخلی شهر کرمان حل شود و مدیریت باشگاه مس کرمان با تدابیری خلاقانه از پس مشکلات بر آید و با جذب نفراتی قابل، تیم مردمی مس کرمان را به لیگ برتر برساند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2o9zwg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


احمد نخعی: بازیکنی که با ما قول و قرار کرده بود، سر از تیم دیگر در آورد/ تا قبل از اردوی کیش، بازیکن می‌گیریم
سرمربی مس کرمان در گفتگو با فرتاک ورزشی؛

نیاز مبرم مس کرمان به جذب مدافع سرزن!
اختصاصی| نخعی باخت‌های با ضربه سر را فراموش نکند؛