تاریخ انتشار: 1396/12/07 16:35
کد خبر: 158394

نبرد هیجان‌انگیز استقلال و رقبا برای سهمیه چمپیونزلیگ آسیا

قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفدهم دیر یا زود رخ خواهد داد و سایر تیم‌ها مدت‌هاست که بر سر نایب‌قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی رقابت می‌کنند. رقابتی فشرده و کم‌نظیر که در تاریخ لیگ برتر کمتر دیده شده است.
نبرد هیجان‌انگیز استقلال و رقبا برای سهمیه چمپیونزلیگ آسیا

ذوب‌آهن 41 امتیازی در رده دوم جدول قرار دارد و تیم‌های استقلال، پارس جنوبی جم، پیکان، فولاد و سایپا با 38 امتیاز در رده‌های سوم تا هفتم ایستاده‌اند. در خوشبینانه‌ترین حالت، از میان این 6 تیم فقط 3 تیم شانس کسب سهمیه آسیا را دارند و اگر استقلال قهرمان جام حذفی نشود، فقط دو تیم از این 6 تیم می‌توانند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. با مقایسه بازی‌های باقی مانده این 6 تیم می‌توانیم تا حدودی شانس آنها را برای آسیایی شدن تخمین بزنیم.

ذوب‌آهن: ۴۱ امتیاز، تفاضل ۸+

صدرنشین نیم‌فصل دوم 3 امتیاز بیشتر از دیگر تیم‌های تعقیب کننده خود دارد. این تیم در فرم خوبی به سر می‌برد و شانس زیادی برای گرفتن سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا دارد. بازی‌های این تیم اما کمی دشوار به نظر می‌رسد. 2 بازی از این 6 بازی مقابل تیم‌های مدعی سهمیه برگزار می‌شود که بازی‌های 6امتیازی محسوب می‌شوند. ذوب‌آهن دو بازی هم با تیم‌های پایین جدولی سپیدرود و نفت دارد که اصلا بازی‌های آسانی نیستند. بازی با تراکتورسازی و پرسپولیس هم در هر شرایطی دشواری‌های خاص خود را دارد.

بازی‌های باقیمانده

پارس جم جنوبی – ذوب آهن

ذوب آهن – تراکتورسازی

ذوب آهن - سپیدرود

فولاد خوزستان – ذوب آهن

ذوب آهن – پرسپولیس

نفت تهران – ذوب آهن

استقلال: ۳۸ امتیاز، تفاضل ۱۸+

آبی‌های پایتخت در بهترین فرم خود از ابتدای فصل به سر می‌برند. در میان تیم‌های 38 امتیازی، با اختلاف بهترین تفاضل گل را دارند و اگر کمی زودتر به فرم مطلوب می‌رسیدند شاید امروز رقیبی جدی‌تر برای پرسپولیس محسوب می‌شدند. از 6 بازی باقی مانده استقلال، اولی دربی تهران است که یک بازی ویژه است و باختن در آن به معنای عقب افتادن از کورس سهمیه است. البته استقلالی‌ها فینالیست جام حذفی هستند و امیدوارند از این طریق به سهمیه آسیا برسند. بعد از دربی، استقلال به مصاف دو تیم پایین جدولی یعنی نفت و سیاه‌جامگان می‌رود و سپس در یک بازی نسبتا آسان میهمان گسترش فولاد تبریز خواهد بود. بازی با پیکان مدعی سهمیه و سپاهان پایین جدولی هم دو بازی دشوار آخر استقلال است.

بازی‎های باقی مانده

استقلال – پرسپولیس

نفت تهران – استقلال

استقلال – سیاه جامگان

گسترش فولاد – استقلال

استقلال – پیکان

سپاهان – استقلال

پارس جم جنوبی: ۳۸ امتیاز، تفاضل۷+

شاگردان مهدی تارتار نتوانستند فرم نیم‌فصل اول خود را حفظ کنند و حالا کار دشواری برای گرفتن سهمیه آسیا دارند. آنها اگر به روند خوب خود در نیم‌فصل اول ادامه می دادند تا امروز سهمیه آسیایی خود را قطعی کرده بودند اما حالا باید با چند رقیب گردن‌کلفت و مدعی مبارزه کنند. اولین رقیب آنها جدی‌ترین و شاید قوی‌ترین رقیب‌شان است. آنها باید پنج‌شنبه از ذوب‌آهن رده دومی میزبانی کنند. بازی با سپیدرود در حال سقوط دومین بازی آنهاست و سومین مصاف آنها در برابر فولاد که خودش مدعی سهمیه است انجام خواهد شد. بازی با پرسپولیس شاید تشریفاتی‌ترین بازی بوشهری‌ها باشد و بعد از این بازی، دو مسابقه مقابل نفت تهران و سیاه‌جامگان تکلیف سهمیه آسیا را برای آنها روشن خواهد کرد.

بازی‌های باقی مانده

پارس جم جنوبی – ذوب آهن

سپیدرود رشت – پارس جم جنوبی

پارس جم جنوبی – فولاد خوزستان

پرسپولیس – پارس جم جنوبی

پارس جم جنوبی – نفت تهران

سیاه جامگان – پارس جم جنوبی

 پیکان: ۳۸ امتیاز، تفاضل ۷+

شاگردان مجید جلالی پس از بحرانی حدودا 10هفته‌ای بازگشتند و با 3 پیروزی متوالی به جمع مدعیان کسب سهمیه اضافه شدند و رقابت را فشرده‌تر کردند. بازی‌های باقی مانده این تیم نه خیلی سخت است و نه آسان. البته فقط ادامه همین روند فعلی می‌تواند آنها را به کسب سهمیه امیدوار نگه دارد. بازی بعدی پیکان مقابل تراکتورسازی است که هیچ وقت برای هیچ تیمی حریف آسانی نبوده است. بازی با سپاهان اما مبارزه‌ای دشوار مقابل تیمی است که قصد اعاده حیثیت خود را دارد. بازی با صنعت نفت بی‌انگیزه شاید یکی از آسان‌ترین بازی‌های پیکان باشد. اما 3 بازی بعدی مقابل استقلال خوزستان در حال سقوط، استقلال تهران آماده و مدعی کسب سهمیه و سایپایی که یکی از تیم‌های مدعی سهمیه است، دشوارترین مقطع بازی‌های پیکان تا پایان فصل است.

بازی‎‌های باقی مانده

تراکتورسازی – پیکان

پیکان – سپاهان

صنعت نفت – پیکان

پیکان – استقلال خوزستان

استقلال تهران – پیکان

پیکان – سایپا

 فولاد خوزستان: ۳۸ امتیاز، تفاضل ۳+

شاگردان سیروس پورموسوی در بدترین مقطع افت کرده‌اند. آنها مدت‌ها بود که طعم شکست را نچشیده بودند و مدعی نایب‌قهرمانی بودند اما دو بازی آخر را با باخت پشت سر گذاشتند و به رده ششم سقوط کردند. اوضاع نیمکت این تیم هم پیچیده است و هر اتفاقی ممکن است بیفتد. بازی‌های باقی مانده این تیم از دیگر مدعیان دشوارتر به نظر می‌رسد و فولادی‌‎ها شانس زیادی برای کسب سهمیه ندارند. اولین بازی آنها مقابل سایپاست که خودش مدعی سهمیه است. بازی با پدیده در حال سقوط هم دشواری‌های زیادی دارد. دو بازی متوالی و 6امتیازی مقابل پارس جم جنوبی و ذوب‌آهن می‌تواند تمام رویاهای آسیایی شدن این تیم را بر باد بدهد. سپیدرود دیگر حریف فولاد است که برای نیفتادن می‌جنگد و تراکتورسازی متحول‌شده آخرین حریف شاگردان پورموسوی خواهد بود.

بازی های باقی مانده

سایپا – فولاد

فولاد – پدیده

پارس جم – فولاد

فولاد – ذوب آهن

سپیدرود – فولاد

فولاد – تراکتورسازی

 سایپا: ۳۸امتیاز، تفاضل۳-

آخرین تیم مدعی سهمیه آسیا سایپاست و تنها تیم این جمع است که تفاضل گل منفی دارد! شاگردان علی دایی دو بازی آخر خود را واگذار کرده‌اند و به نظر می‌رسد در دوران افت به سر می‌برند. این تیم هم بازی‌های آسانی ندارد و اگر به روند فعلی خود ادامه دهد تا دو هفته دیگر از کورس رقابت خارج خواهد شد. اولین بازی این تیم مقابل فولاد بحران‌زده است. بازی با پرسپولیس که اگر بعد از دربی قهرمان نشود مقابل سایپا همه کار خواهد کرد، دومین بازی شاگردان دایی است. نفت متحول‌شده هومن افاضلی حریف سوم سایپاست. سیاه‌جامگان که برای ماندن در لیگ برتر می‌جنگد حریف چهارم شاگردان دایی است و گسترش فولاد بی‌انگیزه و پیکان مدعی سهمیه آخرین حریفان سایپا در لیگ هفدهم هستند.

بازی های باقی مانده

سایپا – فولاد

پرسپولیس – سایپا

سایپا – نفت تهران

سیاه جامگان – سایپا

سایپا – گسترش فولاد

پیکان - سایپا


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ynmly

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رقابت 8 تیم برای کسب دو سهمیه لیگ قهرمانان آسیا

تقابل مربیان ضد کی روش/ استقلال قعرنشین میشود؟
پیش‌بازی هفته پنجم لیگ برتر فوتبال؛