تاریخ انتشار: 1397/03/08 11:12
کد خبر: 146069

از زاویه کی روش به وریا نگاه کنید

مهدی پاشازاده همراه با علی دایی به دعوت فدراسیون فوتبال به ترکیه رفت تا در کنار ملی‌پوشان باشد. مدافع تیم ملی در جام جهانی فرانسه از ۶ سال قبل به جرگه مربیان پیوسته و تاکنون ۵ تیم تحت هدایت او از لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول صعود کرده‌اند که این رکوردی جالب برای پاشازاده است.
از زاویه کی روش به وریا نگاه کنید

 مهدی پاشازاده همراه با علی دایی به دعوت فدراسیون فوتبال به ترکیه رفت تا در کنار ملی‌پوشان باشد. مدافع تیم ملی در جام جهانی فرانسه از ۶ سال قبل به جرگه مربیان پیوسته و تاکنون ۵ تیم تحت هدایت او از لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول صعود کرده‌اند که این رکوردی جالب برای پاشازاده است.

 

* حدود ۲۰ سال قبل شما به عنوان بازیکن جوان و موفق تیم ایران به همین شهری که الان هستید رفته و در ترکیب تیم منتخب جهان به میدان رفتید.

اتفاقاً زمانی که وارد استانبول شدم ناخودآگاه یاد ۲۰ سال قبل افتادم. یادم آمد وقتی به تیم منتخب جهان دعوت شده و به استانبول رسیدم ۲ نماینده از ایران و فیفا پای پلکان هواپیما به استقبال من آمدند. شب در هتل جلسه تیمی گذاشتند. کارلوس آلبرتو سرمربی برزیلی تیم منتخب جهان برای بازیکنانی از سراسر دنیا صحبت کرد. نگاهی به اطرافم انداختم و دیدم روبرتو کارلوس، باتیستوتا، دونگا، هاجی و خیلی ستاره‌های آن دوره فوتبال اطرافم نشسته‌اند. داشتم فکر می‌کردم روزی دنبال عکس اینها بودم و حالا کنارشان هستم و فردا هم باید کنار همین ستاره‌ها بازی کنم.

* بازیکن مورد علاقه‌تان در آن جمع بود؟

بله، من با اینکه مدافع بودم، باتیستوتا را خیلی دوست داشتم.

* اگر درست در ذهن ما باشد، جزو معدود بازیکنانی بودید که ۹۰ دقیقه کامل بازی کردید.

قبل از اعلام ارنج فکر نمی‌کردم فیکس باشم ولی جالب بود اکثر بازیکنان مشهور تعویض شدند و من ۹۰ دقیقه کامل بازی کردم.

* در تمرین عصر یک‌شنبه تیم ملی فضا را چطور دیدید؟

قبل از شروع رسمی تمرین بازیکنان در فضایی دوستانه مشغول شوخی و خنده بودند. اتفاقاً علی گفت یادته خودمان قبل از جام جهانی فرانسه همین روحیه را داشتیم.

* البته از نظر فرهنگی و شخصیتی این نسل با نسل شما قابل قیاس نیست.

همه جا همین‌طور شده نه فقط فوتبال‌مان. تازه معتقدم هنوز فضای فوتبال احترام دارد و کوچکترها حرمت بزرگتر را دارند. زمان بازیگری ما بزرگترهای تیم ملی سر یک میز جدا می‌نشستند و کسی روی حرف بزرگتر حرف نمی‌زد.

* شما تا پایان تمرین تیم ملی کنار زمین بودید. چه نکته‌ای نظرتان را جلب کرد؟

نظم و برنامه تمرین عالی بود. بدنساز کارش را انجام داد سپس تمرین‌دهنده طبق برنامه امور را در دست گرفت و پرتی تمرین بسیار اندک بود. این‌طور نبود که یکی دنبال کاور باشد یا کسی وسط تمرین چیدمان جدید درست کند. از قبل برای تمرین همه چیز دقیق مشخص شده و همه با دقت و انگیزه لازم تمرین کردند.

* در حاشیه تمرین در حال گفت‌وگو با روزبه چشمی دیده شدید. صحبت خاصی بود؟

مطالبی که می‌دانستم را به او انتقال دادم و امیدوارم به دردش بخورد. چشمی و مجید حسینی از جوانان توانمند و خوب استقلال هستند و خیلی دوست دارم لژیونر شوند به خصوص لژیونر شدن حسینی باعث می‌شود در تیم لژیونرها مدافع وسط هم داشته باشیم.

* مجید حسینی هم‌پستی شما محسوب می‌شود. توصیه‌ای به او دارید؟

شبیه جوانی خودم است؛ کم‌حرف، بی‌حاشیه و جدی ولی به او توصیه می‌کنم جسارت خود را بالاتر ببرد و جاه‌طلب باشد. باید این دو خصوصیت را به خودش اضافه کند. من در اولین برخورد شاید زمان گفت‌وگو با حسینی را پیدا نکردم ولی اگر دوباره ببینمش، به خودش هم این موضوع را می‌گویم.

* درباره خط خوردن وریا غفوری چه نظری دارید؟

غفوری بهترین بازیکن نیم‌فصل دوم لیگ برتر بود و استحقاق رفتن به جام جهانی را دارد اما از زاویه کارلوس کی‌روش هم به موضوع نگاه کنید. اگر فوتبال را یک جنگ فرض کنیم، باید در نظر بگیریم جنگ دریایی با جنگ در نواحی کوهستانی یا بیابانی تفاوت‌های آشکاری دارد. ما ۳ یا ۴ بازی در روسیه انجام می‌دهیم و سرمربی تیم ملی با استراتژی همین تعداد بازی نفراتش را انتخاب کرده است و چیزی از ارزش‌های غفوری عزیز کم نخواهد شد.

* در خصوص موضوع تیام چه موضعی باید گرفت؟

در ایران قراردادها هنوز کاملاً حرفه‌ای بسته نمی‌شود. هنوز قرارداد داخلی داریم که در آن ۲ بند وجود دارد که به فدراسیون ارائه نمی‌شود. اول باید دنبال شفاف بودن باشیم. در اروپا یک قرارداد بندهای حقوقی زیاد و محکمی دارد. می‌توانستند روز اول با تیام خیلی خوب و حرفه‌ای قرارداد ببندند. امیدوارم او بماند چون فوروارد واقعاً خوبی است ولی اگر نماند، نباید تصور کنیم فوروارد دیگری در جهان وجود ندارد. امثال او کم نیستند و از همه اینها مهم‌تر شکوه باشگاه استقلال در فوتبال است که همیشه از همه بازیکنانش بزرگتر بوده و یک باشگاه ماندگار و جاویدان است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xmbal

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکاوی مرموزترین سناریوی فوتبال ایران در لیگ یک!
استقلالی های لیگ یک به جان هم افتادند؛