تاریخ انتشار: 1398/03/02 16:38
کد خبر: 99049

باقری: حرفی بزنید که برای آن سند و مدرک داشته باشید

اسطوره محبوب پرسپولیسی‌ها طی مدت حضور برانکو ایوانکوویچ در این تیم، حضوری فعال در کنار او داشته و توانسته به مرد مورد اعتماد سرمربی کروات تبدیل شود.
باقری:  حرفی بزنید که برای آن سند و مدرک داشته باشید

کریم باقری به عنوان تنها عضو کادرفنی ایرانی نیمکت پرسپولیس در کنار برانکو ایوانکوویچ از افسوس بزرگ خود در عدم صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا می‌گوید و اینکه هدف او سرمربیگری سرخ‌ها نخواهد بود. او در گفت‌وگو با پیروزی صحبت‌های جالبی مطرح کرده که در ادامه می‌خوانید.

خب امسال شرایط صعود از گروه بهتر از سال قبل بود. اگر کمی از طرف اتفاقات داوری با نامهربانی‌های متعدد مواجه نمی‌شدیم، بدون شک الان جزو ۲ تیم صعود کننده گروه‌مان بودیم. حالا با بیان این مطلب نمی‌خواهم توجیه برای صعود نکر‌دن مان بیاورم. اشتباهات داوری در فوتبال امری طبیعی است که شامل همه تیم‌ها می‌شود. یک روز این اتفاق به ضرر و روزی دیگر به سود یک تیم تمام می‌شود.

باقری درباره نمایش باکیفیت پرسپولیس برابر السد و ناکام در صعود و حسرت بزرگ آنها می‌گوید: بله خب این دوره از بد حادثه ضرر داوری در این رقابت‌ها برای ما بود. متأسفانه با وجود ارائه بازی‌های خوب، از صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی باز ماندیم. فوتبال همین است. بالا و پایین زیاد دارد. قسمت نشد نتایج فصل قبل‌مان را تکرار کنیم. اما خب توانستیم با یک نمایش خیلی خوب از فوتبال برابر تیم قدرتمند السد، وداع خوبی با لیگ قهرمانان‌آسیا داشته باشیم.

وی درباره خداحافظی و پایان راه ژاوی در این بازی می‌گوید: به شخصه خیلی خوشحال شدم که بازیکنی مثل ژاوی در ایران و در برابر پرسپولیس و در ورزشگاه آزادی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. این افتخار بزرگی برای فوتبال ایران، برای باشگاه پرسپولیس و علاقه‌مندان به فوتبال در ایران بود که شاهد چنین اتفاق بزرگی باشند.

باقری دربراه تاثیرگذاری این بازیکن در ترکیب السد طی این مدت می‌گوید: ژاوی یکی از بهترین بازیکنان سال‌های اخیر جهان فوتبال بوده است. برای هر بازیکنی از ما که با این بازیکن تنه به تنه شده، کلاس فوتبالی‌اش بالاتر رفته است. ژاوی از یک مکتب خاص فوتبال جهان در ترکیب السد در این سال‌ها چندبار برابر پرسپولیس قرار گرفت. او یک الگوی فنی و اخلاقی کامل برای فوتبالیست‌های ایرانی است.

وی درباره استقبال کم هواداران از این بازی و در مراسم خداحافظی ژاوی گفت: فکر می کردم جمعیت بیشتری برای این بازی به ورزشگاه بیایند. چون این اولین بازی‌مان بعد از قهرمانی در لیگ‌برتر بود و آخرین بازی خانگی‌مان در این فصل انجام می‌شد و البته بازی خداحافظی یکی از بهترین فوتبالیست‌های جهان در سال‌های اخیر بود. با این حال از همین عزیزانی هم که به ورزشگاه آمدند کمال تشکر را دارم. در این چند سال اخیر با حمایت‌های همیشگی و روحیه‌بخش همین هواداران بود که در بازی‌های انرژی گرفتیم و این نتایج را رقم زدیم. تمام تلاش ما نیز بر این بود که با ارائه بازی‌ها  و کسب ناتیج خوب، بتوانیم هواداران عزیزمان را شاد و دل خوش کنیم.

باقری درباره هت تریک قهرمانی پرسپولیس نیز گفت: از زمانی که برانکو سکان هدایت پرسپولیس را به دست گرفته، سال به سال کیفیت فنی تیم بهتر شده و روند صعودی داشته است. نگه داشتن تیمی با شرایط پرسپولیس طی ۴ سال کار سختی است که به سادگی میسر نشده است. همه می‌گویند هت‌تریک قهرمانی؛ در صورتی که همان سال اول حضور برانکو نیز ما شایسته کسب عنوان قهرمانی بودیم که روز آخر با تفاضل گل کمتر دوم شدیم. اگر تنها یکی از اشتباهات داوری به ضرر ما صورت نمی‌گرفت، الان چهارمین قهرمانی متوالی‌مان را جشن می گرفتیم.

وی در خصوص علل موفقیت‌های متوالی پرسپولیس در سالهای اخیر نیز اینطور توضیح می‌دهد: کار سختی را از روز اول حضور برانکو داشتیم. ثبات در کادرفنی تیم این شرایط را فراهم کرد که سرمربی تیم زوایای پنهان و پیدای کار را ارزیابی و پایه‌های شکل‌گیری یک تیم منسجم را به مرور بنا بگذارد. کل مجموعه پرسپولیس از مدیریت باشگاه تا اعضای کادرفنی، بازیکنان، گروه پشتیبانی، کادر پزشکی و ماساژورها، همه دست به دست هم دادند تا این نتایج خوب و موفقیت‌های پیاپی رقم بخورد. ضمن این که قوی‌ترین پشتوانه روحی تیم، هواداران بودند که با حمایت‌های همیشگی خود، انگیزه مضاعفی به تیم می‌دادند تا با گرفتن نتایج مناسب، پاسخ لطف و محبت و حمایت‌های این عزیزان را بدهیم.

باقری درباره اینکه علیرغم محبوبیتش هیچگاه به دنبال جایگاه در پرسپولیس نبوده اینطور واکنش نشان داد: فکر می‌کنم هر کسی باید در حیطه کاری خودش فعالیت داشته باشد. هیچ‌وقت خودم را در این جایگاه سرمربیگری پرسپولیس ندیده‌ام. در تمام سال‌هایی که در کادرفنی حضور داشته‌ام، چه با علی دایی و چه در این چندسال که برانکو سرمربی پرسپولیس است، تنها بر حسب کارهایی که از من خواسته شده، فعالیت کرده‌ام. هیچ‌وقت در کار کسی دخالت نکرده‌ام. تنها وظایفی که به من واگذار شده را انجام داده‌ام. هیچ‌وقت هم دنبال سرمربیگری پرسپولیس نبوده‌ام. خودم را بالاتر از کسی قرار نداده‌ام. اگر بودم به این دلیل بوده که از من خواسته‌اند باشم. زمانی هم که نبوده‌ام برای موفقیت تیم دعا کرده‌ام. حالا چه در پرسپولیس باشم و چه نباشم، دوست دارم پرسپولیس بدون حاشیه به راهش ادامه بدهد.

عضو کادرفنی پرسپولیس درباره انتقادات و حواشی درباره حمایت از این تیم گفت: این رفتارها و کارها و صحبت‌هایی است که همیشه در فوتبال ما بوده است. زیاد کاری به این صحبت‌ها ندارم. ما تمام تلاش‌مان برای موفقیت را درون مستطیل سبز انجام می‌دهیم. کسی که می‌آید و این اتهامات را مطرح می‌کند، اگر مدرک و سند محکمه‌پسندی دارد، بیاید و نشان بدهد. حرف را که همه می‌توانند بزنند. مهم این است که برای ادعاهای‌شان مدرک و سند داشته باشند. به این ترتیب همه آگاه می‌شوند. داوری‌ها این فصل هم به سود و هم به ضرر همه تیم‌ها بوده است. ما در این چند سال اخیر با تلاش خودمان بوده که به موفقیت‌های متعدد رسیده‌ایم. حالا هم ایرادی ندارد، این عزیزان هرچه‌قدر می‌توانند و دوست دارند، پشت سر پرسپولیس صفحه بگذارند و حرف بزنند.

باقری درباره شایعات نقل و انتقالاتی تیم نیز گفت:تصمیم گیرنده اول و آخر در پرسپولیس که حضور چه بازیکنی می‌تواند به شرایط فنی تیم کمک کند، شخص برانکو ایوانکوویچ است که تصمیماتش را به اطلاع باشگاه می‌رساند و مابقی کار را باشگاه انجام می‌دهد. این که بازیکنان جداشده از تیم طی یکی دو فصل اخیر به تیم برمی گردند، من تا به امروز چیزی نشنیده‌ام. حالا بعد از بازی برابر سپاهان فرصت برای صحبت در این زمینه به قدر کافی وجود دارد.

وی درباره بازی با سپاهان گفت: به طور مسلم اگر بازیکنان و مربیان ۲ باشگاه در خلال مصاحبه‌های‌شان در این فاصله زمانی تا روز بازی دقت به خرج بدهند که صحبتی با هدف تحریک هواداران تیم مقابل انجام ندهند و تنها در مورد تیم خودشان صحبت کنند، می‌توان فضای سکوها را بهتر مدیریت کرد. کُری خواندن برای رقیب ایرادی ندارد. اما به این شرط که توهینی در کار نباشد. متأسفانه در شبکه‌های اجتماعی موارد مطرح می‌گردد که نتیجه‌اش به سکوها کشیده می‌شود. باید از بروز این مسائل جلوگیری کرد. طرفدار فوتبال با صرف هزینه می‌آید به ورزشگاه تا یک بازی خوب را به تماشا بنشیند. این که اتفاقی زشت و تلخ روی سکوها شکل بگیرد، به هیچ‌وجه مورد تأیید کسی نیست.

باقری با انتقاد از بی نظمی در جشن قهرمانی گفت: همه چیز فوتبال ما باید به همه چیزمان بیاید. شما بگویید کجای فوتبال ما شبیه فوتبال آلمان و ایتالیا است که انتظار دارید جشن قهرمانی پرسپولیس روی استیج مانند مراسمی باشد که برای بایرن مونیخ و یوونتوس برگزار شد؟ نمی‌توانیم از فضای فوتبال‌مان انتظاری شبیه به فوتبال حرفه‌ای اروپا داشته باشیم. متأسفانه چند سالی است مراسم جام گرفتن ما با بی‌نظمی‌های بسیاری مواجه می‌شود. افراد خارج از تیم اقوام و دوستان خود را به داخل زمین می‌آورند و نظم مراسم را بر هم می‌زنند.

هافبک سابق پرسپولیس مدعی است بازیکنان برای دبل در این فصل انگیزه زیادی دارند: از لحاظ داشتن انگیزه که به بازیکنان پرسپولیس شک نکنید. این بازیکنانی که من می‌بینم، با تمام وجود به راهی که در قالب یک تیم در پیش دارند، ادامه می‌دهند. چون هر چه که موفقیت تیم بیشتر بشود، شرایط کاری بازیکنان نیز بهتر خواهد شد. چرا نباید بتوانیم دومین جام قهرمانی در این فصل کسب کنیم؟ امیدوارم چهارشنبه آینده در اصفهان با ارائه یک بازی خوب همراه با اتفاقات خوب به دیدار پایانی برسیم و در فینال نیز اگر شایسته‌تر بودیم، جام قهرمانی را بالای سر ببریم.

باقری درباره ادامه همکاری برانکو نیز می‌گوید: به طور مسلم این که ثبات در کادرفنی و مدیریت یک تیم همیشه جواب می‌دهد. در مورد ماندن برانکو ایوانکوویچ، ایشان خودش مایل و علاقه‌مند به ماندن در پرسپولیس است. ضمن این که یک سال دیگر هم قرارداد دارد. اما کار در فوتبال یک کار حرفه‌ای است. شاید از میان پیشنهادات خوب خارجی که برای‌شان رسیده، تصمیم دیگری بگیرد. اما او در این چند سال نشان داده که چه آدم حرفه‌ای و با اخلاقی در کار خودش است. در این زمینه باشگاه و برانکو باید به توافق برسند که این همکاری ادامه پیدا کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3686pe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برانکو: خوشحالیم که در هر سه جام حضور داریم