تاریخ انتشار: 1398/11/30 12:13
کد خبر: 70342

مصاحبه ای خواندنی با حسین ماهینی/ با یک برد نساجی به جدول برمی گردد

حرف زدن و مصاحبه گرفتن ازحسین ماهینی هم سخت است و هم راحت! راحت حرف می زند و به کلام مسلط است اما خیلی سخت تیترمی دهد یا کمتراهل سروصدا و جنجال است؛ چه روزهایی که کاپیتان پرسپولیس بود و چه امروز!
مصاحبه ای خواندنی با حسین ماهینی/ با یک برد نساجی به جدول برمی گردد

امروز که درنساجی مازندران توپ می زند. با حسین ماهینی پس ازمدت ها گپ زدیم و ازنساجی شروع کردیم و با نساجی هم صحبت به پایان رسید. این لالوها (!) هم مختصرگفت و گویی درباره پرسپولیس داشتیم که ماحصل آن را می توانید درزیر بخوانید؛

 

* قبل از هر چیز از شرایط نساجی مازندران بگو؟ سه بازی، ۲ باخت و یک تساوی به معنای بحرانی بودن شرایط تیم شماست؟

ما دو بازی ابتدایی نیم فصل دوم برابرگل گهرسیرجان و پیکان را بردیم و 6 امتیازخوب و شیرین کسب کردیم ولی درادامه برابرسایپا و شاهین بوشهرشکست خوردیم و امتیازازدست دادیم. به شخصه معتقدم می توانستیم دراین دو دیدارهم بازنده نباشیم. برای دیداربا پارس جنوبی جم انگیزه زیادی داشتیم و می خواستیم درخانه برنده شویم اما شرایط جوی، باد و باران و زمین نامناسب کاررا برای هردو تیم سخت کرد تا بازی مساوی تمام شود. شاید اگرهوا بارانی نمی شد یا زمین چمن مثل همیشه بود با برد این بازی را ترک می کردیم. درمورد بخش دوم پرسش شما هم باید بگویم نه شرایط ما بحرانی نیست هرچند مسئولان باشگاه و هواداران به حق انتظاربیشتری ازما داشته و دارند که انشالله تلاش می کنیم دردیدارآتی با کسب نتیجه ای خوب دل آنها را شاد و انتظارات را برآورده کنیم.

 

* پس از پایان این دیدار گمانه زنی هایی صورت پذیرفت و شایعاتی مبنی بر برکناری محمدرضا مهاجری منتشر شد. علی امیری مدیرعامل باشگاه اما در مصاحبه ای ضمن تکذیب این اخبار از مهاجری دفاع کرد و گفت که فصل را با او شروع کردیم و با او هم تمام می کنیم. نظرت درباره این تصمیم باشگاه چیست؟

ببینید من قبل ازآمدن به تیم نساجی با آقا رضا (مهاجری) صحبت کردم و باید بگویم  به دو دلیل این تیم را انتخاب کردم. اول شخص آقای مهاجری بود که دردوران جوانی و فکرمی کنم 19 سالگی دراستقلال اهواز ایشان مربی من بودند. خیلی درآن دوران برای من زحمت کشیدند و هرگز نمی توانستم فراموش کنم. آقا رضا دینی به گردن من داشتند که باید ادا می کردم و احساس کردم الان زمانش فرا رسیده است. عامل مهم دیگر هواداران عاشق و پرشورنساجی بودند که درایران زبانزد خاص و عام هستند. خوشحالم که امروز درخدمت ایشان و هواداران دوست داشتنی نساجی هستم. به نظرم در دو، سه بازی اخیر که نتیجه نگرفتیم کمترین تقصیرمتوجه آقای مهاجری بود و همه ما بازیکنان مقصر بودیم. وقتی تیمی نتیجه نمی گیرد نمی توان همه تقصیرات را گردن یک نفریا سرمربی انداخت. خدا را شکرما مدیرعامل فوتبالی داریم و آقای امیری تدبیربه خرج داده و با انجام این مصاحبه نه تنها باعث دلگرمی سرمربی و کادرفنی شد بلکه به بچه ها و بازیکنان تیم هم امید و روحیه داد که باشگاه پشت تیم است و تحت هرشرایطی حمایت را فراموش نمی کند. این مصاحبه بسیاربه جا و درست بود و مطمئن باشید به آینده تیم کمک شایانی خواهد کرد.

 

*به نظر تو مشکل نبردن و ناکامی های اخیر نساجی کادرفنی است یا بازیکنان یا عوامل دیگر؟

من فکرمی کنم بعد ازدو برد متوالی که برابرگل گهرسیرجان و پیکان داشتیم یک مقداربه قول فوتبالی ها شل کرده یا خیال کردیم همه چیز تمام شده است درحالی که این طور نیست. درفوتبال نمی توان گفت همه چیز تمام شده است. خیلی زود دربازی با پیکان و شاهین بوشهر مجازات شدیم. این قانون فوتبال است!

 

*برخی فوتبالی ها معتقدند مشکل تیم هایی نظیر نساجی فقط یک برد است. با یک برد همه چیز حل می شود و تیم، سرمربی و بازیکن به شرایط عادی بر می گردد. تو هم با چنین نظری موافقی؟

من هم با این نظرموافقم و معتقدم ما نه بحران داریم و نه بحران زده ایم. با یک برد همه چیز انشالله سرجای اول برگشته و به جدول برخواهیم گشت.

 

*هفته آینده در تبریز با ماشین سازی بازی دارید. آیا این بازی می تواند نساجی را به قول معروف به لیگ برگرداند؟

ما یک بازی سنگین درتبریزبا تیم خوب ماشین سازی داریم. امیدوارم با توجه به اینکه بازی درزمین حریف انجام می شود بتوانیم با تمام وجود در زمین حاضر شده و یک نتیجه خوب بگیریم. ما می توانیم در این بازی سه امتیازرا ازآن خود کنیم و به جدول برگردیم. هرچند بازی درتبریزو بردن واقعا آسان نیست اما عزم تیم ما جزم شده است.

 

*راستی چرا نساجی را انتخاب کردی؟ رنگ قرمز تو را رها نمی کند یا تو رنگ قرمز را؟

واقعیت اش را بخواهید بیشتربه خاطرهواداران پرشورنساجی و شخص آقای مهاجری بود و سوم اینکه تیم تهران تمرین می کرد و می خواستم به خاطرمسائل خانوادگی درتهران بمانم. رنگ قرمز هم به هرحال همیشه جزو اولویت های ماست و خوشحالم درنساجی مازندران توپ می زنم.

 

*در نساجی به عنوان مدافع مرکزی بازی می کنی در حالی که پست اصلی تو دفاع راست است. مشکلی نداری؟

نه، من مشکلی ازاین بابت ندارم چون درپرسپولیس و تیم های دیگر هم درپست دفاع وسط بازی کرده ام. ادعایی هم ندارم ولی درهرچهارنقطه و پست خط دفاعی می توانم بازی کنم و مشکل خاصی ندارم. اگرآقا رضا صلاح بداند حتی حاضرم هافبک دفاعی هم بازی کنم همان طور که درپرسپولیس بازی کردم.

 

*مدافع راست فعلی نساجی مازندران یک جوان ۲۱ ساله به اسم احسان قهاری است. درباره این جوان چه نظری داری؟

ما جوانان خوب و با استعدادی درنساجی داریم که یکی ازآنها احسان قهاری است. بچه های دیگری مثل علی شجاعی، رضا دهقانی و رحمان جعفری را هم داریم. سعید کریمی یا نیما میرزازاد، امین رضایی، عرفان معصومی، باقرنیاری، امیرمحمد شیرخانی و ...هم هستند که می توانند با کسب تجربه بیشتردرفوتبال ایران پرآوازه شوند.

 

*بسیار خوب، نمی شود با حسین ماهینی حرف زد و صحبتی از پرسپولیس به میان نیاورد. بازی شارجه و پرسپولیس را تماشا کردی؟ تحلیل تو از این بازی چیست؟

مسلما بازی های پرسپولیس را تماشا می کنم وهمیشه هم دوست دارم برنده شوند. با اغلب بچه ها رابطه ام را حفظ کردم و در تماس هستم. متأسفانه با اینکه پرسپولیس دو بارجلو افتاد دو بارگل خورد. من فکرمی کردم وقتی دو بریک بچه ها جلو افتادند می توانند بازی را حفظ کنند و برنده خارج شوند اما نشد. امیدوارم دربازی های آینده جبران کرده و باعث شادی و خوشحالی همه هواداران پرسپولیس شوند.

 

*به عنوان آخرین سئوال تو یکی از بازیکنان اخلاق مدار فوتبال کشورمان هستی. وقتی مجبور به جدایی شدی نه علیه یحیی گل محمدی حرف زدی و نه مدیران باشگاه و رفتاری بروز دادی که می تواند الگو باشد. تو بابت ۷ سال بازی در پرسپولیس از همه تشکر کردی و هیچ حاشیه ای به وجود نیاوردی. می خواستیم در همین ارتباط صحبت و توصیه ای به بازیکنان جوان تر داشته باشی؟

نیازی به گفتن من نبود. جدایی من ازپرسپولیس همه دیدند چه اتفاقاتی افتاد و روز آخرنقل و انتقالات چه جوری ازاین تیم جدا شدم. هرچه می گفتم و بگویم توضیح واضحات است. همه مردم می دانند چه شد. نگاه من به آینده است و امروز را نمی بینم. ازدوران جوانی همین طرز تفکر را داشتم و همواره به دوردست نگاه کرده و اهداف خودم را ترسیم می کردم. الان هم همین است. پرسپولیس باشگاه من است، ازبچگی و دوران کودکی هوادارش بودم و 7 سال با افتخارپیراهن این تیم را پوشیدم. حالا هم که جدا شدم هواداراین تیم می مانم و هرگز وهرگز بابت رفتن خودم برای تیم محبوبم حاشیه درست نکرده و نخواهم کرد. برای این تیم آرزوی موفقیت می کنم اما درحال حاضرتمام فکر، ذهن و تمرکز من روی تیم فعلی خودم نساجی مازندران است. تلاش می کنم خاطره خوبی ازخودم برای هواداران پرشمارنساجی بسازم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2robb6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازیکن پرسپولیس به نساجی پیوست!