تاریخ انتشار: 1399/01/23 17:54
کد خبر: 65549

بدشانسی بزرگ ستاره ملی پوش پرسپولیس / بیچاره بیرانوند!

حتی اگر یک درصد امکان حضور گابریل کالدرون در تیم ملی وجود داشته باشد، این یک بدشانسی بسیار بزرگ برای علیرضا بیرانوند خواهد بود
بدشانسی بزرگ ستاره ملی پوش پرسپولیس / بیچاره بیرانوند!

یکی از خبرهای عجیب این چند روز مربوط به احتمال حضور گابریل کالدرون روی نیمکت تیم ملی می‌شد. بعد از آنکه مهدی محمدنبی دبیر کل فدراسیون فوتبال شد، شایعاتی در مورد مذاکرات او با سرمربی آرژانتینی سابق پرسپولیس به گوش رسید؛ حرف و حدیث‌هایی که به تدریج سر از خبرگزاری‌های رسمی هم درآورد. در زمان استخدام کالدرون به عنوان سرمربی پرسپولیس، نبی عضو هیات‌مدیره سرخپوشان بود و در اوج کشاکش‌های درون‌باشگاهی هم رابطه کالدرون با هیات‌مدیره مثبت باقی ماند. شاید همین مساله هم باعث به وجود آمدن شایعات اخیر شده است. البته فدراسیون در گام نخست همه چیز را تکذیب کرده، اما به هر حال روند بحث‌برانگیز انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی، همچنان داستان را مبهم نگه می‌دارد. قبلا سردار آزمون به تندی از انتخاب اسکوچیچ انتقاد کرده بود و همین دیروز هم علیرضا جهانبخش مطالب تندی در این مورد به زبان آورد. فارغ از اینکه اساسا طرح چنین شایعه‌ای چقدر مبنای منطقی دارد و وقوع احتمالی این تغییر چه تبعاتی برای تیم ملی خواهد داشت، می‌توانیم حضور کالدرون در تیم ملی را تخیل کنیم و لیستی از برنده‌ها و بازنده‌های این اتفاق بسازیم.

مهدی ترابی

قطعا بزرگترین برنده این اتفاق مهدی ترابی است. فوتبال ترابی در دوره حضور کالدرون روی نیمکت پرسپولیس متحول شد و او با نمایش‌های درخشانی که ارایه می‌داد به بهترین بازیکن لیگ برتر تبدیل شد. کالدرون اعتقاد زیادی به ترابی داشت و آزادی عمل خوبی به او می‌داد. این در حالی است که مهدی با وجود همه توانایی‌هایش معمولا در تیم ملی جایگاه مطلوبی ندارد و حتی به عنوان نفر ذخیره هم به ندرت به میدان فرستاده می‌شود. نمونه بارز این مساله نیمکت‌نشینی او در بازی با عراق بود که هنوز هم بابت آن از مارک ویلموتس انتقاد می‌شود. به هر حال طبیعتا با حضور امثال طارمی و جهانبخش که در دوره کی‌روش به عنوان وینگر بازی می‌کردند، فیکس شدن در تیم ملی برای ترابی سخت است، اما حضور احتمالی کالدرون این مسیر را برای او تسهیل خواهد کرد.

محمد حسین کنعانی‌زادگان

با توجه به رفت و برگشت محمدحسین کنعانی‌زادگان به استقلال، حضور مجدد او در پرسپولیس چندان به مذاق هواداران خوش نیامد، اما کنعانی زیر نظر کالدرون بهترین روزهای فوتبالش را ارایه داد. او تا ابد این افتخار را خواهد داشت که با نظر سرمربی آرژانتینی، صرفا به واسطه مسایل فنی جلال حسینی را نیمکت‌نشین کرد. کنعانی یک بار مدعی شده بود کالدرون بعد از حضور در پرسپولیس خطاب به او گفته: «تو تنها خرید خودم برای تیم هستی.» بنابراین هیچ عجیب نیست که اگر مرد آرژانتینی روی نیمکت تیم ملی بنشیند، کنعانی را ملی‌پوش کند.

علیرضا بیرانوند

حتی اگر یک درصد امکان حضور گابریل کالدرون در تیم ملی وجود داشته باشد، این یک بدشانسی بسیار بزرگ برای علیرضا بیرانوند خواهد بود؛ دروازه‌بانی که در زمان مربی آرژانتینی برای نخستین بار در عمرش به خاطر مسایل فنی نیمکت‌نشین شد و نتیجه این تصمیم هم به سود کل تیم از آب درآمد. قبح نیمکت‌نشینی بیرو در پرسپولیس را کالدرون شکست و بعد از او یحیی گل‌محمدی هم جسارت تکرار این کار را پیدا کرد. واکنش‌های بیرانوند به تصمیم کالدرون هم در مجموع پرخاشگرانه و ناسازگارانه بود؛ از خمیازه کشیدن روی نیمکت تا قهر کردن با رادوشوویچ و حتی حضور در باشگاه برای دریافت رضایتنامه. بعد از قطع همکاری کالدرون با پرسپولیس هم بیرو یکی، دو مصاحبه انتقادی نسبتا تند علیه این مربی انجام داد که اگر قرار به حضور او در تیم ملی باشد، برایش گران تمام خواهد شد؛ مخصوصا که لیگ برتر الان یک گلر شش‌دانگ و آماده به نام پیام نیازمند هم دارد!

عالیشاه و سروش رفیعی

حضور احتمالی کالدرون در تیم ملی، این دو نفر را هم خوشحال نخواهد کرد؛ هرچند آنها همینطوری هم هرگز شانس چندانی برای حضور مستمر و بازی در تیم ملی نداشته‌اند. سبک بازی سروش رفیعی مورد علاقه مربی آرژانتینی نبود و بنابراین ابتدای فصل عذر او را خواست. امید عالیشاه هم رکورد بیشترین و بدترین اختلاف را با این مربی به ثبت رساند.  


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36o7gj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ایرادهایی که AFC گرفت / پای پرسپولیس در میان است