تاریخ انتشار: 1400/11/26 13:07
کد خبر: 25832

حضور امیری در جمع ۱۰ پاسور برتر تاریخ لیگ برتر

وحید امیری با ۳۸ پاس گل در رده دهم رکوردداران بیشترین پاس گل در تاریخ لیگ برتر قرار گرفت.
حضور امیری در جمع ۱۰ پاسور برتر تاریخ لیگ برتر

وحید امیری در دیدار با نساجی روز خوبی پشت سرگذاشت این بازیکن که مدت‌ها بود در لیگ برای پرسپولیس گل نزده بود، پس از ۳۳۲ روز پایش به گلزنی باز شد. امیری پاس گل اول تیمش را در دقیقه ۲ داد تا پرسپولیس از همان ابتدای مسابقه از حریف پیش بیفتد.

امیری در کنار مسلمان و بختیار

وحید امیری یکی از برجسته‌ترین گل‌سازهای فوتبال ایران در فصول اخیر بوده است. این بازیکن که یک آقای پاس گلی هم در کارنامه خود دارد، با ۳۸ پاس گل در کنار محسن مسلمان و بختیار رحمانی در رده دهم بیشترین پاس گل جای گرفته است. محمدرضا خلعتبری با ۷۷ پاس گل بهترین پاسور تاریخ لیگ برتر است و این بازیکن همچنان می‌تواند آمار خود را بهبود بخشد. حضور امیری در جمع ۴ بازیکن برتر از نظر تعداد پاس گل تا حد زیادی مشکل به نظر می‌رسد ولی امیری با ۷ پاس گل دیگر در کنار ایمان مبعلی در رتبه پنجم تاریخ لیگ برتر جای خواهد گرفت. امیری که سابقه هت‌تریک در پاس گل در یک بازی را دارد، بیشترین پاس گل خود را به علی علیپور داده که ۷ بار به گل زدن این بازیکن کمک کرده است.

امیری شاگرد اول یحیی نفر دوم پرسپولیس

وحید امیری در پرسپولیس، در هر فصل حداقل ۵ پاس گل داده و در بازی با نساجی سومین پاس گل فصلش را داد و به نظر می‌رسد که در این دوره هم آمار فصول گذشته را تکرار خواهد کرد. امیری با این کارنامه تعداد پاس گلش در پرسپولیس به ۲۵ رسید و با عبور از جواد کاظمیان و پشت سر امید عالیشاه به تنهایی در رتبه دوم تاریخ باشگاه قرار گرفت.

امیری به جز پرسپولیس، در نفت تهران هم شاگرد یحیی گل‌محمدی بود و روزهای خوبی هم در این تیم پشت سرگذاشت. پاس گل امیری مقابل نساجی هجدمین پاس گل این بازیکن زیر نظر یحیی گل‌محمدی بود. امیری در کنار مهدی رجب زاده که چهارمین پاسور برتر ادوار لیگ است، رکورددار بیشترین پاس گل بین شاگردان یحیی گل‌محمدی در دوران مربیگری این مربی هستند. امیری زیر نظر هیچ مربی‌ای به اندازه گل‌محمدی پاس گل نداده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ek66p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رقابت دو پرسپولیسی برای رسیدن به یک رکورد خاص