تاریخ انتشار: 1400/12/16 17:11
کد خبر: 24915

پنالتی عصای دست فرهاد، بلای جان ژنرال

استقلال پنالتی‌گیرترین تیم لیگ بیست‌و‌یکم است و در این دوره آمار بی‌نظیری در کسب پنالتی داشته است.
پنالتی عصای دست فرهاد، بلای جان ژنرال

 سرنوشت حساس‌ترین بازی هفته را پنالتی تعیین کرد. ابتدا گل‌گهر نتوانست از فرصت بدست آمده از روی نقطه پنالتی استفاده کند ولی استقلال چند دقیقه بعد توسط کوین یامگا در برگشت پنالتی به گل رسید. این اولین پنالتی‌ای بود که در این دوره در ریباند تبدیل به گل تبدیل می‌شود. گل‌گهر در نیمه دوم بازی را به تساوی کشاند ولی این استقلال بود که در دقایق پایانی با پنالتی یامگا تیم برتر میدان لقب گرفت.

تنها ژنرال جلوتر از فرهاد

۲ پنالتی اعلام شده برای استقلال در این بازی باعث شد تا مجموع پنالتی‌های این تیم در این دوره به ۹ برسد و از مس رفسنجان سبقت بگیرد. این تیم پنالتی‌گیرترین تیم این فصل از لیگ است ولی در استفاده از ضربات پنالتی چندان موفق نبوده و با احتساب اینکه پنالتی اول بازی با گل گهر به صورت مستقیم گل نشد، این تیم ۳ پنالتی از دست داده و از این نظر بدترین تیم لیگ است. استقلال با کسب ۱۰۸ پنالتی در رتبه چهارم بیشترین پنالتی در تاریخ لیگ برتر قرار دارد ولی این تیم در شرایطی که ۹ هفته به پایان لیگ باقی مانده بیش از هر دوره دیگر خود پنالتی گرفته است. این تیم در لیگ هشتم، ۸ پنالتی بدست آورده بود و در لیگ‌های پانزدهم و بیستم، ۷ پنالتی.

دوره مربیگری مجیدی برای استقلال از هر مربی دیگری پرپنالتی‌تر بوده است. در بازی با گل گهر تعداد پنالتی اعلام شده برای استقلال فرهاد مجیدی به عدد ۱۷ رسید. پرویز مظلومی در ۹۸ مسابقه مربیگری خود در استقلال به این آمار دست یافت و مجیدی در ۵۱ بازی. تنها امیر قلعه‌نویی در استقلال تعداد پنالتی بیشتری از مجیدی کسب کرده که در ۲۱۴ بازی ۳۴ پنالتی به نفع تیمش اعلام شد.

پنالتی دشمن قلعه نویی در مصاف با استقلال

امیر قلعه‌نویی با ۹ بار پیروزی بر استقلال رکورددار غلبه بر این تیم در تاریخ لیگ برتر است. این مربی در تقابل‌های اخیر برابر استقلال توفیق گذشته را نداشته است. در ناکامی قلعه‌نویی مقابل استقلال ضربات پنالتی نقش چشمگیری داشته است. قلعه‌نویی در لیگ، جام‌حذفی و لیگ قهرمانان آسیا ۲۸ بار مقابل استقلال قرار گرفته که در این تعداد بازی ۱۱ پنالتی علیه تیمش گرفته شده که از این ۱۱ پنالتی، ۸ پنالتی در ۷ مصاف آخر در لیگ و حذفی با استقلال بوده است.

قلعه‌نویی در لیگ نوزدهم در بازی برگشت سپاهان با استقلال متحمل پنالتی شد. در همان فصل در جام حذفی باز هم با پنالتی جریمه شد. در بازی رفت لیگ بیستم و در تنها دیداری که فرهاد مجیدی مربی استقلال نبود، آبی‌پوشان ۲ پنالتی مقابل گل‌گهر با هدایت قلعه‌نویی بدست آوردند. کابوس پنالتی‌های دوبل، فصل گذشته هم در جام حذفی در بازی استقلال و گل‌گهر برای قلعه‌نویی تکرار شد و اظهارات جنجالی این مربی پس از این بازی منجر به سنگین‌ترین محرومیت دوران مربیگری ژنرال شد. قلعه‌نویی در بازی رفت این دوره در یکی از معدود بازی‌هایی که متحمل پنالتی نشد با حکم کمیته انضباطی ۳ بر صفر بازنده شد تا اینکه در بازی برگشت باز هم گل‌گهر دو بار تن به پنالتی داد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oagxq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازگشت فرهاد مجیدی به تمرینات استقلال