تاریخ انتشار: 1402/02/15 17:49
کد خبر: 6812

توافق کوتاه‌مدت قلعه‌نویی با فدراسیون اشتباه است

مسعود اقبالی با اشاره به وضعیت و شرایط تیم امید گفت: با روندی که در پیش گرفته‌ایم نمی‌توان و نباید به این تیم امید داشت چرا که برای متولیان امر اهمیتی نداشته و روند درستی را هم در پیش نگرفته‌ایم.
توافق کوتاه‌مدت قلعه‌نویی با فدراسیون اشتباه است

مسعود اقبالی از مسایل روز فوتبال ایران سخن گفت، او در بین سخنان خود به وضعیت تیم فوتبال امید ایران، شرایط لیگ و شانس تیم‌ها برای قهرمانی،‌ مدارس فوتبال و مسایلی از این دست اشاره کرد که در ادامه با هم می‌خوانیم.

تیم امید اسیر بی‌مهری شده/باد بکاریم، طوفان درو می‌کنیم

این کارشناس فوتبال کشورمان با تاکید بر اینکه در فوتبال ایران بازیکنان جوان و مستعد فراوانی وجود دارد، گفت: اول باید این مساله را روشن کرد که با حرف زدن و حرص خوردن کاری درست نمی‌شود و تا مسئولان و متولیان امر نخواهند، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد. همه تیم‌ها در حال فعالیت و تمرین هستند اما ما هنوز در انتخاب سرمربی تیم امید مانده‌ایم و هر روز یک نام و اسم را می‌شنویم.

وی ادامه داد: یا باید مربی خوب خارجی برای هدایت این تیم استخدام شود که با توجه به مشکلات مالی امری محال است، یا باید یک مربی داخلی با دانش که رزومه‌ای موفق داشته را به عنوان سکاندار این تیم معرفی کرد تا بتواند تیم را به مقصد برساند اما با توجه به شرایط کنونی نباید انتظار خلق شگفتی از تیم داشت چرا که وقتی باد بکارید، بدون شک طوفان درو خواهید کرد.

اقبالی تاکید کرد: تیم امید ایران سال‌هاست اسیر بی‌مهری شده و اهمیتی برای متولیان فوتبال ایران ندارد. در این سال‌ها چه امکاناتی به امیدها داده‌ایم که از آنها انتظار امید داشته باشیم؟ اگر همین امروز هم کار را شروع کنیم حداقل باید یک دوره زمانی را طی کرد تا تیم به نتیجه رسیده و بتواند انتظارات را برآورده کند. همان کاری که تیم‌های مطرح آسیایی کردند و اثر آن را هم دیدیم اما چه کنیم که با رشد لاک‌پشتی می‌خواهیم خودمان را در سطح اول فوتبال آسیا مطرح کنیم.

لابی‌گری و تبعیض سم کشنده فوتبال است/ استعدادهای بدون پشتوانه را نابود نکنیم

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا با تاکید بر این مساله که فوتبال ایران مملو از بازیکنان مستعد و آینده‌دار است، گفت: متاسفانه یکی از آفت‌های فوتبال ما این است که چهره‌های مستعد و بازیکنانی که لابی ندارد یا در جریان خاصی قرار نمی‌گیرند، نمی‌توانند شایستگی‌های خود را به اثبات رسانده و در خدمت تیم ملی باشند و به اشکال مختلف از چرخه فوتبال خارج می‌شوند. خیلی از بازیکنان ما که پشتوانه ندارند کمتر دیده می‌شوند و باید تاکید کنم که تبعیض برای فوتبال سم است و اگر می‌خواهیم در مسیر درست قرار بگیریم باید به همه این موارد توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه از تیم‌های آسیایی بسیار عقب هستیم، خاطرنشان کرد: فوتبال ما روی خلاقیت بازیکنان و یا اتفاقات جلو می‌رود و استراتژی خاصی برای رشد و موفقیت نداریم. با این شرایط اگر به تیم‌های قدرتمند آسیایی بخوریم هیچ شانسی نداریم و اگر انتظار نتیجه و خلق شگفتی در این شرایط داریم یا فوتبال را نمی‌شناسیم و یا دوست داریم خودمان را گول بزنیم.

توافق کوتاه مدت قلعه‌نویی با فدراسیون اشتباه است/ باید فکر و اندیشه به تیم ملی تزریق شود

این کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص تیم ملی و امیرقلعه‌نویی تاکید کرد: در تیم کنونی بازیکنانی را داریم که به دلیل سال‌ها حضور در این تیم اشباع و آن انگیزه‌ای که یک جوان جویای نام دارد را ندارند. خیلی از آنها در این سال‌ها به آنچه می‌خواستند رسیده و شاهد هستیم میانگین سنی تیم ملی هم بالا رفته است. اینکه در یک تیم ملی بخواهیم روی چند بازیکن تمرکز کرده و به آنها امید داشته باشیم کار درستی نیست چرا که بارها این را امتحان کرده و نتیجه آن را هم دیده‌ایم.

اقبالی اضافه کرد: نمی‌دانم توافق قلعه‌نویی را فدراسیون فوتبال به چه صورت است و یا چه توافقی با هم داشته‌اند اما اگر امیر به صورت کوتاه مدت با فدراسیون به توافق رسیده کار بسیار اشتباهی کرده چرا که این تیم نیازمند سپری کردن یک دوره حداقل ۴ ساله‌ است تا بتواند خودش را بازسازی و به اصطلاح پیدا کند. قلعه‌نویی باید این فرصت را داشته باشد که تیم ملی را به جام‌جهانی بعدی رسانده و در این میان امکان و شرایط تغییر و تحول در همه زمینه‌ها را هم پیدا کند.

وی گفت: اگر می‌خواهیم تیم ملی در مسیر درست قرار بگیرد باید یک پروسه ۱۰ ساله را تدوین و اجرایی کرد و این همان کاری است که تیم‌های مطرح آسیایی مانند استرالیا، ژاپن، کره و حتی عربستان کرده‌اند.

فوتبال ایران پیشرفت لاک‌پشتی داشته است/ سپاهان را بهتر از سایر تیم‌ها دیدم

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا با تاکید بر اینکه لیگ امسال نسبت به ادوار گذشته از شرایط بهتری برخوردار بود، گفت: طبیعی است فوتبال امروز باید از دیروز بهتر باشد چرا که زندگی رو به پیشرفت بوده اما حرف من این است که سرعت کم فوتبال ما توان رقابت با سرعت رو به رشد فوتبال آسیا را ندارد،. مانند همان مسابقه معروف لاک‌پشت و خرگوش با این تفاوت که خط پایانی وجود ندارد و برای رقابت باید این سرعت را حفظ کرد.

وی درباره لیگ برتر فوتبال ایران و تیم‌های مدعی قهرمانی هم تصریح کرد: استقلال، پرسپولیس، سپاهان، گل گهر و حتی تیم‌های انتهای جدولی خوب بازی کردند اما همه این مسایل معطوف به خلاقیت فردی است و برنامه و تفکری پشت آن دیده نمی‌شود. متاسفانه فوتبال ما با مشکلات بسیاری مواجه است که از قبل بوده و همچنان هم وجود ندارد و تا این مسایل حل و فصل نشود، نباید انتظار شگفتی داشت. البته در این میان سپاهان را بهتر از سایر تیم‌ها دیدم چراکه در برهه‌ای از زمان کارهای حرفه‌ای را انجام می‌دهند که آنهم کوتاه مدت و مقطعی است.

اقبالی در پایان افزود: اشتباهات فردی زیاد، مشکلات عدیده در ساختار دفاعی، عدم وجود تفکرات فوتبالی منطبق با علم روز دنیا و مسایلی از این دست را در طی لیگ بارها شاهد بوده‌ایم و همه این‌ها نشان می‌دهد فوتبال ما بیمار است و این جسم بیمار توان مقابله با فوتبال روز و علمی آسیا را ندارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l9be2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



گزینه پرسپولیس در تور قلعه نویی!