تاریخ انتشار: 1402/03/09 17:18
کد خبر: 5323

افت «ارسلان» در بدترین زمان ممکن؛ دربی‌باز آبی‌ها مقابل پرسپولیس احیا می‌شود؟

ستاره خط حمله استقلال امید دارد تا با درخشش مقابل پرسپولیس بتواند یک پایان فصل رویایی داشته باشد.
افت «ارسلان» در بدترین زمان ممکن؛ دربی‌باز آبی‌ها مقابل پرسپولیس احیا می‌شود؟

استقلال  در سالیان اخیر فهرستش تغییر و تحولات زیادی داشته اما یکی از چهره‌های موفق و ثابت ترکیب آبی‌ها در فصول گذشته که چند نوبت هم در آستانه جدایی قرار گرفت اما در جمع بازیکنان تیم استقلال ماند، امیرارسلان مطهری است. مهاجمی که در ابتدای فصل تصور می‌شد از جمع آبی‌پوشان پایتخت جدا خواهد شد و به‌واسطه حضور کاوه رضایی در استقلال، حتی ریکاردو سا پینتو اجازه تمرین کردن هم به مطهری نمی‌داد اما به یک‌باره معادلات به سود امیرارسلان مطهری تغییر کرد و این مهاجم باتجربه هم در استقلال ماند و هم به ترکیب اصلی رسید.

مطهری در رقابت با بازیکنانی مثل پیمان بابایی، آرمان رمضانی و سجاد شهباززاده، مهاجم اول استقلال در فصل جاری بود و بیش از سایرین توانست اعتماد ریکاردو سا پینتو را به خود جلب کند و عملکرد پرفرازونشیبی داشت. مهاجم باتجربه استقلال که گل‌های سرنوشت‌سازی در فصل جاری برای تیمش به‌ثمر رسانده، حالا خود را آماده حضور در دربی پایتخت می‌کند و امیدوار است بتواند بار دیگر مقابل پرسپولیس بدرخشد.

درخشان در بازی‌های بزرگ

امیرارسلان مطهری در فصل جاری تنها بازیکن استقلال است که هم در لیگ برتر، هم در جام حذفی و هم در سوپرجام موفق به گلزنی شده و رکوردی جالب‌توجه را از آن خود کرده است. مطهری در فصلی که روز چهارشنبه به نقطه پایان خود خواهد رسید، تجربه انجام 28 بازی در ترکیب استقلال را دارد که در 21 بازیکن این مهاجم باتجربه در ترکیب اصلی آبی‌ها بود و در 7 مسابقه هم در نقش یار جانشین به جمع شاگردان ریکاردو سا پینتو اضافه شد که توانست عملکرد قابل‌قبولی داشته باشد.

مهاجم آبی‌ها که فصل پرنوسانی را گذراند، 6 گل و 3 پاس گل در کارنامه‌اش دارد که از مهم‌ترین گل‌های او می‌توان به گلزنی‌اش در دربی رفت مقابل پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم و البته ثبت گل قهرمانی استقلال در سوپرجام مقابل نساجی اشاره داشت. مطهری سابقه گلزنی در 3 بازی پیاپی را هم برای استقلال در فصل جاری دارد اما از روزهای اوج خود فاصله گرفته و همین مسئله باعث نگرانی کادرفنی استقلال در آستانه فینال جام حذفی شده است.

احیا به امید رکوردشکنی؟

مطهری آخرین‌بار برای استقلال در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر در قائمشهر مقابل نساجی مازندران موفق به گلزنی شد و بعد از این مسابقه با وجود آنکه شاگردان ریکاردو سا پینتو توانستند 28 گل در 11 مسابقه (در لیگ برتر و جام حذفی) به‌ثمر برسانند، اما به شمار گل‌های مهاجم استقلال در فصل جاری اضافه نشد و امیرارسلان مطهری ناکام در گلزنی بود. مهاجم 30 ساله آبی‌ها در 2 بازی اخیر استقلال مقابل تراکتور (در لیگ برتر) و نساجی (در جام حذفی) موفق به‌ثبت 2 پاس گل شده اما در نتوانسته دروازه رقبا را فرو بریزد.

امیرارسلان مطهری جزو بازیکنان دربی‌باز استقلال محسوب می‌شود و سابقه گلزنی در 3 دربی مختلف را دارد. مطهری که با 4 گل در سودای رسیدن به رکورد تاریخی صفر ایرانپاک با 7 گل زده در تاریخ دربی‌ها است، در صورت درخشش مسابقه جام حذفی مقابل پرسپولیس می‌تواند هم طلسم‌شکنی کند و هم شمار گل‌های خود در دربی را به عدد 5 برساند و به رکورد بزرگانی مانند غلامحسین مظلومی، علی جباری و البته مهدی هاشمی‌نسب برسد و در دو قدمی رکورد ایرانپاک قرار بگیرد!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z5x63

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ارسلان و تجربه بازی شماره 100 با لباس استقلال