تاریخ انتشار: 1396/07/09 16:33
کد خبر: 180340

چرا بازگشت پرسپولیس به سبک بارسا غیرممکن نیست

چرا بازگشت پرسپولیس به سبک بارسا غیرممکن نیست

حالا که پرسپولیس بازی رفت را 4 بر صفر به الهلال باخته، خیلی‌ها یاد بازی تاریخی بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا افتاده‌اند و تصور می‌کنند شاید بارسا هم بتواند چنان بازگشتی را رقم بزند. بارسا بازی رفت را 4برصفر به پاریس باخت اما بازی برگشت 6بریک برد و به شکلی معجزه‌آسا به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسید اما آیا پرسپولیس هم می‌تواند در بازی برگشت با تیم عربستانی چنین کاری انجام بدهد؟ باورش خیلی سخت است. به‌خصوص که بین این دو مسابقه تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد.

 شکوه نوکمپ، غربت مسقط

اولین و مهم‌ترین تفاوت به محل برگزاری بازی برگشت مربوط می‌شود. بارسلونا بازی دوم را در خانه‌اش و مقابل چشم 98هزار هوادار پرشور برگزار کرد که فقط به ارائه یک نمایش سزاوارانه راضی بودند. طبیعی بود که با حمایت این تماشاگران، بارسا کار راحت‌تری برای بازگشت داشت. با این وجود پرسپولیس باید بازی برگشت را در غریبانه‌ترین شرایط ممکن برگزار کند. حتی با تقاضای باشگاه برای میزبانی در دبی هم موافقت نشده و بنابراین دیدار برگشت در مسقط عمان برگزار خواهد شد. مسقط جایی است که هیچ‌کدام از پرسپولیسی‌ها دوستش ندارند. سرخپوشان ایرانی هیچ‌یک از مسابقاتی را که امسال در عمان برگزار کرده‌اند، با پیروزی پشت‌سر نگذاشته‌اند.

 نبوغ فوق ستاره‌ها

پرسپولیس فعلی قطعا یکی از بهترین تیم‌های تاریخ این باشگاه است اما در این تیم فوق‌ستاره بزرگی وجود ندارد. موفقیت پرسپولیس بیشتر از هماهنگی تعدادی بازیکن خوب و باکیفیت ناشی می‌شود که همه آنها کم‌وبیش در یک سطح هستند. با این حال بازگشت‌های تاریخی به فوق‌ستاره‌های بزرگ نیاز دارد. بارسا در آن بازی به یادماندنی، با درخشش خیره‌کننده لیونل مسی و نیمار توانست به تورنمنت برگردد اما پرسپولیس در حال حاضر چنین ابزاری در اختیار ندارد. جالب است که بهترین گلزن آنها یعنی مهدی طارمی هم در آن بازی حضور نخواهد داشت.

تفاوت فنی

بارسلونا از نظر فنی اگر از پاریس بهتر نبود، چیز چندانی هم کم نداشت. آنها در بازی رفت به معنای واقعی کلمه غافلگیر شدند اما در بازی برگشت توانایی‌های‌شان را ارائه دادند. این شرایط فرق دارد با وضع پرسپولیس و الهلال؛ جایی که تیم عربستانی واقعا باکیفیت و متوازن است و به این راحتی‌ها نمی‌توان آن را به زانو درآورد.

 مساله داوری

بارسا در آن بازی از اشتباهات داوری سود برد. اعلام دو پنالتی مشکوک به سود این تیم و البته یکی، دو آفساید غلط علیه پاریس به تیم اسپانیایی کمک کرد اما طبیعتا در آسیا هیچ داوری الهلال را رها نمی‌کند که به پرسپولیس کمک کند! در همین بازی رفت گل اول الهلال به شدت مشکوک به آفساید بود. در بازی برگشت مرحله گروهی هم خطای پنالتی واضح روی علی علیپور اعلام نشد. گفته می‌شود داور بازی برگشت نیز عرب‌زبان و عمانی است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pn596

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


معجزه در نیوکمپ الهام بخش معجزه پرسپولیس در عمان؟