تاریخ انتشار: 1401/12/04 02:22
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی
کد خبر: 10291

چرا در زمان روابط جنسی درد احساس می‌شود؟ عوامل و علل درد هنگام رابطه جنسی

درد در زمان رابطه جنسی: اثر منفی بر روی لذت و رضایت جنسی زوجین؛ علت‌ها، تشخیص و راهکارهای درمانی
چرا در زمان روابط جنسی درد احساس می‌شود؟ عوامل و علل درد هنگام رابطه جنسی

همه زوجین به دنبال یک رابطه جنسی خوب هستند ولی گاهی اوقات رابطه جنسی به جای لذت، دردآور است، به ویژه برای زنان. مطمئنا اگر در هنگام رابطه‌ی جنسی احساس درد کنید، تمایل تان را به ادامه ی عمل جنسی از دست خواهید داد.

درد هنگام رابطه جنسی یکی از موارد رایج در میان زوجین است که معمولا بر اثر یک مشکل موقت ایجاد شده و قابل درمان است.

علت احساس درد در رابطه ی و راه حل آن

عدم آماده سازی و پیشنوازی

اغلب رابطه جنسی خشن و سریع، عدم آماده سازی و پیشنوازی قبلی و علت روانکاری ایجاد درد در زنان است. اغلب زنان برای این که آمادگی دخول را پیدا کنند نیاز به 10 تا 15 دقیقه پیش نوازی دارند.

عفونت

درد در حین رابطه جنسی می‌تواند به دلیل عفونت باشد که با ترشحاتی نیز همراه است. اگر ترشح سفید، غلیظ و فوق العاده خارش دار است احتمالا عفونت قارچی است، رشد بیش از حد مخمرهایی که به طور معمول در واژن تکثیر می شوند.

باکتری واژینال، که معمولا مایل به خاکستری است، ترشحات آبکی بوده و بوی ماهی می دهند. بیماری های مقاربتی نظیر سوزاک یا کلامیدیا که اغلب هیچ نشانه ای ندارند اما می توانند باعث ایجاد درد لگنی و ترشحات زرد مایل به سبز شوند.

راه حل: به توصیه دکتر دویک برای معاینه به پزشکتان مراجعه کنید. با این که در هر گوشه کناری می توانید یک کرم برای درمان عفونت قارچی پیدا کنید ولی بهتر است از راه درست وارد شده و برای دکترتان توضیحات لازم را ارائه کنید تا از درمان خود مطمئن شوید.

خشکی واژن

هنگامی که یک زن تحریک می شود، قسمت های مختلف اندام تناسلی اش کمی متورم می شود و مایعی به طور طبیعی از داخل واژن ترشح می شود. به همین ترتیب  به حفاظت از یک زن در طول رابطه جنسی کمک می کند.بدون این مکانیسم های محافظت طبیعی، بافت واژن ممکن است خشک و نازک باشد و باعث اصطحکاک ناخوشایند یا حتی جراحت شود.متاسفانه خانم هایی که چنین مشکلاتی دارند، درد را تحمل می کنند. این کار باعث تشدید درد می شود.

راه حل: از پمادهای مخصوص روان کننده برای مقاربت استفاده کنید. و یا 20 تا 30 دقیقه قبل از مقاربت به عشق بازی بپردازید.

آلت بزرگ مرد

درحالی که مردان نگرانی های زیادی بابت کوچک بودن آلت تناسلی شان دارند، بسیاری از زنان از زیاد بزرگ بودن آلت تناسلی همسرشان شکایت می کنند. بزرگ بودن آلت تناسلی مرد چه به لحاظ ضخیم بودن چه بلند بودن، می تواند رابطه ی جنسی را دردناک کند.

راه حل: از یک متخصص جنسی کمک بگیرید. تا متوجه شوید که چه در چه وضعیت و پوزیشنی و یا ریتمی رابطه ی جنسی راحت تری را خواهید داشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vorp3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آموزش ارضای جنسی در رابطه‌ با همسر / تفاوت‌های ارضای جنسی بین زنان و مردان
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

علت کمر درد زنان بعد از رابطه جنسی چیست؟
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

قبل از رابطه جنسی این کارها ممنوع است!/ رعایت واجب!
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی