تاریخ انتشار: 1395/07/22 20:11
کد خبر: 255898

نام پیتر چک در کتاب گیتنس ثبت شد

دروازه‌بان آرسنال با ثبت دو رکورد وارد کتاب رکوردهای جهان، گینس شد.
نام پیتر چک در کتاب گیتنس ثبت شد

به گزارش سرویس فوتبال خارجی فرتاک ورزشی، پتر چک دو رکورد منحصر به فرد در طول سال‌ها ثبت کرده است که در نهایت موجب شد او وارد رکوردهای کتاب گینس شود.

رکورد بیشترین کلین شیت در تاریخ لیگ برتر انگلیس که با دو تیم چلسی و آرسنال بدست آمده است و همچنین کسب دستکش طلایی به همراه این دو تیم باشگاهی، رکوردهایی است که چک به نام خود ثبت کرده است. او که 34 سال دارد و از فوتبال ملی خداحافظی کرده است،  فصل گذشته با آرسنال نمایش خوبی داشت و دستکش طلایی  را به خود اختصاص داد. چک پیشتر نیز زمانی که در چلسی بازی می‌کرد، به این افتخار رسیده بود تا اولین دروازه‌بانی شود که با دو تیم مختلف، دستکش طلایی را کسب کرده است. چک در سال‌های 2005، 2010 و 2014 همراه با چلسی دستکش طلایی را برده بود و اکنون با آرسنال نیز به این مهم رسیده است. 

دروازه‌بان پیشین تیم فوتبال رن فرانسه در 374 بازی که تاکنون در لیگ برتر داشته است، توانسته 185 کلین شیت داشته باشد. این بدان معناست که در هر دو بازی، یک کلین شیت در کارنامه خود ثبت کرده است. این یک عملکرد بسیار خوب و عالی است. به همین سبب چک توانست وارد کتاب رکوردهای گینس شود.

چک بعد از رکوردشکنی در گفت‌وگو با کانال تلویزیونی آرسنال، درباره حضور در این تیم و تجربه کار با ژوزه مورینیو و آرسن ونگر اظهار کرد: مورینیو و ونگر هر دو مربیان متفاوتی هستند ولی در یک چیز شبیه هم هستند. هر دو از باخت متنفرند و من فکر می‌کنم که این عامل موفقیت هر دو مربی است.

پتر چک که بیش از 180 کلین شیت، داشته است در سال 2012 در فینال لیگ قهرمانان اروپا پنالتی‌ آرین روبن را مهار کرد تا به آبی پوشان کمک کند قهرمان این تورنمنت شوند.

چک این دفع توپ را بهترین سیو دوران فوتبالی‌اش معرفی کرد و گفت‌: همیشه آن را به خاطر دارم. واکنش هواداران و بازیکنان فوق‌العاده‌ بود. خیلی نگران بودم. وقتی آن توپ را مهار کردم نفس راحتی کشیدم و با خودم گفتم همه چیز تمام شد. می دانستم که بازی به ضربات پنالتی‌ می‌رود ما قهرمان می شویم. خوشبختانه این اتفاق هم افتاد. آن خاطره را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27nxg6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فوق ستاره سابق آرسنال به لیگ چین خواهد رفت