تاریخ انتشار: 1402/06/08 17:22
کد خبر: 374

حذف پرسپولیس از آسیا به خاطر استقلال؟ | بقای پرسپولیس در آسیا به خطر افتاد

کاظم اولیایی معتقد است عدم پذیرش مالکیت استقلال توسط وزارت اقتصاد و دارایی می‌تواند موجب حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا شود.
حذف پرسپولیس از آسیا به خاطر استقلال؟ | بقای پرسپولیس در آسیا به خطر افتاد

در حالی که گفته می‌شد به خاطر ممانعت‌های قانونی مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مالکیت آبی‌های پایتخت به وزارت دارایی سپرده شده است، امروز خاندوزی وزیر اقتصاد این موضوع را تکذیب کرد و گفت: «پیشنهادی که سال گذشته مطرح شد و قرار بود مجمع باشگاه استقلال تغییر کند و به وزارت اقتصاد واگذار شود، در نهایت به تأیید نرسید.»

او درباره دلیل این تصمیم اینطور توضیح داده است: «وزیر اقتصاد چون عضو مجامع شرکت‌های دولتی است به همراه وزیر ورزش و جوانان و وزیر دادگستری عضو مجمع استقلال هستند، ولی پیشنهاد شده بود این باشگاه به وزارت اقتصاد واگذار شود که این اتفاق رقم نخورد.»

حالا سوالی که اینجا به ویژه برای هواداران استقلال ایجاد می‌شود این است که آیا به دلیل مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بوده که قهرمان دو فصل پیش مسابقات لیگ برتر از آسیا حذف شده و فرصت به پرسپولیس داده شده است؟ 

در همین رابطه با کاظم اولیایی صحبت کردیم، او که در کمیته بدوی هم حضور داشت در این رابطه می‌گوید: «متاسفانه فوتبال و هواداران وسیله بازی وزرا شده‌اند. من به شدت نسبت به عملکرد هیئت واگذاری و سه وزیر محترم دارایی، دادگستری و وزیر ورزش، انتقاد دارم.»

او ادامه داد: «باور کنید اگر وکلای متعهدی پیدا کنم حتما برای احقاق حق استقلال و همینطور باشگاه‌ها، به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کنم.»

اولیایی که معتقد است پیش از این تمام موانع منع قانونی واگذاری باشگاه استقلال مورد بررسی قرار گرفته بود، اضافه می‌کند: «به نظر من عدم درک صحیح نسبت به هواداران بزرگ فوتبال باعث شده که چنین اتفاقی بیفتد. در حال حاضر با صحبت‌های وزیر بقای پرسپولیس در آسیا هم دچار مشکل خواهد و فیفا می‌تواند با استناد به آن این تیم را از آسیا کنار بگذارد.»

وی افزود: «ما باید به اساسنامه فدراسیون فوتبال متعهد باشیم. یا ما می‌توانیم ماده ۵۸ فیفا را عملی کنیم یا نمی‌توانیم. به شدت مخالف بازی با ذهن اذهان عمومی هستم.»

مدیر عامل سابق استقلال که از شرایط موجود ناراضی است، گفت: «متاسفانه دیدیم که در ماجرای حضور سرخابی‌ها در آسیا، همه چیز به مدیر خصوصی سازی وقت سپرده شد که او هم تلویزیون را محل مناقشه قرار داد. ولی این عادلانه نیست. دو نماینده مجلس هم باید نسبت به این مساله واکنش نشان بدهند. نمایندگان مجلس طبق قانون می‌بایست در هیئت واگذاری حضور داشته باشند ولی کوچکترین نظارتی نکردند. آنها در پیشگاه خدا و در مقابل مردم  مسئولیت داشتند. 

او در پایان گفت: «درست است که سرخابی‌ها بخصوص استقلال در گذشته هم با شرایط سختی اداره می‌شدند، ولی هرگز با این حجم از بدهی و فشار روبرو نبود و باید با آن رسیدگی کرد.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/a27mv2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 اولیایی: اعتصاب بازیکنان اشتباه بزرگی بود؛ قربانزاده برند استقلال را از بین برد!

بازگشت استقلال به آسیا در گرو دفاع جانانه در AFC!
با اعلام عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای

بازگشت استقلال به آسیا در گرو دفاع جانانه در AFC!
با اعلام عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای