تاریخ انتشار: 1397/10/12 01:09
کد خبر: 115453

سه نکته در مورد حرف‌های عجیب کی‌روش در نشست خبری پیش از بازی با قطر

اصلا بحث انتقاد و این داستان‌ها نیست. به تعلقات رنگی و سلیقه‌های شخصی و باندبازی و سایر این داستان‌ها هم مربوط نمی‌شود. قرار هم نیست کسی به منافع تیم ملی لطمه بزند یا آرامش آن را به هم بریزد.
سه نکته در مورد حرف‌های عجیب کی‌روش در نشست خبری پیش از بازی با قطر

فقط نکته اینجاست که جناب کارلوس کی‌روش گاهی حرف‌هایی می‌زند که قشنگ مخاطب را به مرز «کف کردن» می‌رساند؛ یعنی جوری که اگر چیزی نگویی یا ننویسی احساس می‌کنی استخوان‌هایت دارد تیر می‌کشد. حرف‌های کی‌روش در نشست خبری قبل از بازی دوستانه با قطر درست از همین جنس بود. حالا با آن مثال عجیب درخت نارگیل و سایر مسائل کاری نداریم، اما محتوای حرف‌های کارلوس واقعا قابل‌نقد است.
  فقط بازی با فلسطین فایده دارد
در کمال شگفتی کی‌روش بازی با قطر را نبردی بی‌فایده و حتی غیرعقلانی برای تیم ملی ایران دانست! او که استاد ترتیب دادن عجیب‌ترین بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی است، بعد از فراهم شدن امکان برگزاری یک رقابت نسبتا آبرومندانه برابر عنابی‌ها گفت: «این بازی برای ما سودی ندارد چون در گروهمان تیمی شبیه قطر نداریم، اما برای قطری‌ها سودمند است چون در گروهشان تیم‌هایی شبیه ایران دارند.» اولا که در گروه ما عراق بی‌شباهت به قطر نیست، ثانیا بالاخره ما از این گروه بالا می‌رویم و آنجا ممکن است به تیم‌هایی بخوریم که شبیه قطر باشند، ثالثا قطر با عربستان، کره‌شمالی و لبنان همگروه است؛ خداوکیلی کدام‌یک از این تیم‌ها شبیه ایران هستند؟ اصلا این چه مدل حرف زدن قبل از یک بازی دوستانه است؟ مگر اسلحه روی شقیقه شما گذاشته بودند که حتما باید این بازی را قبول کنی؟ خب برای این تاریخ هم تیمی مثل تیمور شرقی یا اریتره را هماهنگ می‌کردی تا خیال همه ما راحت شود!
  رسانه‌ها باید از شما اجازه بگیرند؟
ظاهرا حضور یک خبرنگار ایرانی در شبکه قطری الکاس و نقد او روی برخی روحیات و خصوصیات کارلوس کی‌روش به مذاق مربی پرتغالی خوش نیامده؛ به‌طوری که کی‌روش بعد از متهم کردن الکاس به‌ترتیب دادن یک بازی کثیف، مدعی شده از این شبکه شکایت خواهد کرد. پیش از این گمان می‌کردیم تخصص کارلوس فقط محدود کردن برخی از رسانه‌های داخلی است، اما گویا او قادر است برای رسانه‌های خارجی هم خط‌مشی تعیین کند. الان فقط دوست داریم بدانیم کی‌روش در متن شکایتش از الکاس دقیقا چه می‌نویسد؟ می‌نویسد این شبکه تخلف کرده، چون مهمانی آورده که مرا نقد کرده است؟
  از همه ممنون است، جز ایران
کی‌روش پیش از بازی با قطر برای هزارمین بار از فدراسیون فوتبال این کشور بابت امکانات فوق‌العاده کمپ اسپایر تشکر کرد که البته کار خوبی بود. به هر حال قدرشناسی قشنگ و چه بسا لازم است. حتی اگر یک نفر به سبک کی‌روش شورش را هم دربیاورد، باز اشکالی ندارد. با وجود این سؤال اینجاست که چرا او در تمام این 8سال حتی یک‌بار هم بابت زحماتی که در خاک ایران برای تیم ملی کشیده شده قدردان نبوده و بلکه برعکس، حتی عرض تشکر از خارجی‌‌ها را هم مجالی برای طعنه به ایرانی‌ها کرده است؟ بالاخره با همه کم و کاستی‌ها اینجا هم هزینه شده، امکانات داده‌اند و کارهایی کرده‌اند که بعضا حداقل سزاوار یک «خسته نباشید» بوده، اما کی‌روش دریغ کرده است. همین الان مگر جز این است که امکانات طلایی کمپ اسپایر صرفا به‌خاطر روابط سیاسی عالی بین ایران و قطر به رایگان در اختیار تیم ملی قرار گرفته و طرف عربی حتی هزینه اقامت خبرنگاران اعزامی از ایران را هم پذیرفته است؟ پس چرا یک جمله در این مورد از زبان کی‌روش نمی‌شنویم؟ یادمان باشد او حتی بعد از بازی با تیم عجیب و غریب سیرالئون هم  جوری از فدراسیون فوتبال معلق این کشور تشکر کرد که انگار اگر آنها به ایران نمی‌آمدند، تیم ملی ما منحل می‌شد. سیرالئون همان تیمی بود که برخی بازیکنانش تا چند روز بعد از مسابقه حاضر به ترک ایران نبودند!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2app8g

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کی روش فیلم بازی را قطر را دوباره تماشا کرد