تاریخ انتشار: 1395/12/10 18:40
اختصاصی| راهکاری برای امتیازگیری بیشتر؛
کد خبر: 226084

ربیعی چاره ای برای ضعف بادران بیندیشد

دیدار بادران تهران و گل گهر سیرجان در نهایت با نتیجه برابر یک به پایان رسید تا هر دو تیم به حداقل امتیاز رضایت دهند.
ربیعی چاره ای برای ضعف بادران بیندیشد

هفته 26 لیگ دسته اول فوتبال کشوربا انجام 7 بازی در شهرهای مختلف کشور برگزار گردید  که یکی از مهم ترین بازی های این هفته از رقابت ها، دیدار تیم های بادران تهران و گل گهر سیرجان بود، دیداری حساس و بسیار مهم که می توانست  در سرنوشت هر دو تیم تاثیر گذار باشد، اما در نهایت نیز با نتیجه برابر یک به پایان رسید تا دیگر تیم های مدعی خرسند از این نتیجه باشند.

 

صرف نظر از این که این بازی با چه نتیجه ای به پایان رسید و بسود چه تیمی بوده یا نه، آن چه که دارای اهمیت می باشد، این است که محمد ربیعی سرمربی بادران تهران، از زمان آمدنش به این تیم امتیازات مناسبی را کسب نموده است ولی مشکل اینجاست که بادران هنوز نتوانسته فاصله امتیازی خود را با صدرنشینان کاهش دهد و این مشکل شاید در هفته های آینده برای این تیم مدعی صعود به لیگ برتر موجب دردسر شود.

 

ربیعی و شاگردانش در چند بازی در حالی که تا دقایق پایانی برنده بازی بودند، ناگهان در لحظات آخر با دریافت گل، پیروزی را با تساوی عوض نموده و امتیازهای حساس را به سادگی از دست داده اند که شاید اگر کمی دقت بیشتری به خرج می دادند می  توانستند الان با آسودگی بیشتری لیگ را دنبال نمایند.

 

دریافت گل در دقایق پایانی و از دست رفتن امتیازات در حالی که حس پیروزی در تیم وجود دارد، می تواند اثرات زیانباری برپیکره تیم وارد نماید و این برای تیمی  هم مانند بادران که ادعای صعود به لیگ برتر را دارد، می تواند یک سم مهللک بوده و مانع از نتایج مناسب شود.

 

این که شاگردان ربیعی چرا در دقایق آخر، برد را با تساوی عوض می کنند دو دلیل می تواند داشته باشد که هر یک از آنها باید مورد بررسی و توجه قرار گرفته تا قبل از این که به پایان لیگ نزدیک بشوند و افسوس از دست رفتن موقعیت ها را بخورند، رفع چاره کرده باشند.

 

1-مشکلات فنی و دستورهای تاکتیکی

بعد از روی کار آمدن ربیعی در بادران، این تیم در بازی های انجام گرفته شروع خوبی داشته و به توانسته فشار مضاعفی بر حریفان وارد نماید و در نهایت نیز به گل دست یافته است ولی مشکل اینجاست که این تیم نتوانسته در برخی از بازی ها تا پایان نتیجه را حفظ نماید و در اواخر بازی عقب نشینی  تاکتیکی داشته و سعی نموده بازی را در یک سوم دفاعی خود دنبال  نماید تا بتواند از برتری خود در نتیجه محافظت نموده و در نهایت به پیروزی دست یابد اما این موضوع به درستی اجرا نشده و در نهایت شاهد دریافت گل از سوی این تیم بوده تا پیروزی به تساوی تبدیل گردیده و مانع کسب 3 امتیاز حیاتی برای بادران شود.

بادران

 

عقب نشینی تیم در دقایق پایانی  مستلزم رعایت اصول دفاعی بوده و تمرینات منظمی را باید بدنبال داشته باشد و در این راستا یا ربیعی نمی تواند بخوبی در انتقال برنامه ها و هماهنگی درنظم خط دفاعی موفق عمل نماید و بازیکنان دراین خصوص ضعف دارند که این منجر به دریافت گل می شود یا این که بازیکنان به فرامین مربی گوش نداده و در لحظات پایانی از دستورات مربی سرپیچی کرده و هر آن چه در ذهن خود دارند را پیاده می کنند که هر یک از آنها در نهایت به دریافت گل منیچ می شود و از دست دادن امتیازی که می توانست متعلق به بادران باشد.

 

2- فشار روحی روانی بر تیم  

دومین فاکتوری که می تواند دلیل بوجود آمدن این ضعف باشد، فشار روحی روانی بر بازیکنان و کادر فنی بادران بوده که در زیر فشار حملات تمرکز خود را از دست داده و با اشتباهاتی که انجام میدهند منجر به دریافت گل می شوند.

این دو عامل که به آنها اشاره شد در صورت تکرار و از دست رفتن امتیازات در لحظات آخر بازی، می تواند یکی از مهم ترین عوامل عدم کسب نتایج مناسب برای تیمی باشد که داعیه صعود به لیگ برتر را دارد و نباید به سادگی امتیازات را از دست بدهد.

جان کلام این که ربیعی و شاگردانش پتانسیل صعود به لیگ برتر را دارند و تنها باید در بازی های باقیمانده بفکر رفع مشکلات باشند و در این راستا ربیعی جوان و با انگیزه که توانسته در نیم فصل دوم از بادران یک تیم مدعی بسازد، باید بفکر چاره بود و ضعف را به هر دلیلی که می تواند مرتبط باشد رفع کرده و شگفتی ساز لیگ دسته اول بشود و گرنه بادران با توجه به رقبای سر سختی که در لیگ دارد، باید صعود را در سالهای دیگری جستجو نماید.

 

نویسنده: نادر دارستانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lk86r

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لیست 18 نفره بادران مقابل گل گهر+ترکیب احتمالی
اختصاصی| یاران ربیعی به خط شدند؛

لیست 20 نفره گل گهر مقابل بادران+ترکیب احتمالی
اختصاصی| یاران وینگو به خط شدند؛