تاریخ انتشار: 1396/09/13 17:06
کد خبر: 170915

کاش یکی شفر را متوجه جایگاه استقلال کند

کاش یکی شفر را متوجه جایگاه استقلال کند

خیلی ها به من می گفتند که پیکان تیم خوبی است و آیا می توانید یک امتیاز از آنها بگیرید، ولی امروز فکر می کنم مشخص شد اصلا یک امتیاز  برای ما خوب نبود و ما باید می بردیم.

این صحبت‌های شفر در کنفرانس خبری پس از بازی با پیکان است. اگر صحبت‌های او به درستی ترجمه شده باشد و طبق معمول رسانه‌ها منظور او را اشتباه مخابره نکرده باشند، باید گفت که استقلال دو امتیاز را به خاطر مشاوره‌های غلطی که به شفر داده‌اند از دست داده است.

حالا بهتر می‌توان دلیل تعویض‌های نامناسب شفر را در بازی با پیکان فهمید. او بیش از حد مرعوب پیکان بوده و به همین دلیل فرشید باقری را به جای نورافکن وارد بازی کرد‌. البته که پیکان جز تیم‌های خوب لیگ بوده است اما کمتر پیش آمده که استقلال و پرسپولیس برای کسب تساوی به مصاف حریفان خود بروند.

حتی اگر اطرافیان شفر باعث شده‌اند تا او محتاطانه تیمش را به مصاف پیکان بفرستد باز این ایراد به خود او وارد است که چرا در هفته چهاردهم لیگ و در شرایطی که استقلال امتیازات زیادی از دست داده با هدف برد تیمش را به مصاف پیکان نفرستاده است؟ طبیعی است که هدف همه مربیان در وهله اول بردن است، اما مهم این است که طوری تاکتیک و ترکیب تیمت را انتخاب کنی که این هدف اجرایی شده و در ذهن تک‌تک بازیکنان نهادینه شود. تعویض‌های شفر بیشتر محافظه‌کارانه و با اندیشه ابتدا گل نخوردن و سپس گل زدن بود.

این ایراد به شفر و پسرش که به عنوان آنالیزور در استقلال فعالیت می‌کند وارد است که چرا خود این مربی با تحلیل بازی‌های پیکان به این نتیجه نرسیده بوده که می‌توان و باید پیکان را برد. شاید منظور او از خیلی‌ها در جمله اولش همین همکاران فنی‌اش و از جمله پسرش بوده‌اند! کسانی که آگاهی و اشراف مناسبی بر قدرت حریفان استقلال و همچنین جایگاه این تیم در بین هوادارانش ندارند. استقلال با این بازیکنان و این هواداران باید در تمام بازی‌ها برای برد به میدان برود. شفر باید این را خوب متوجه شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2o9bed

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آنالیزور استقلال، فوتبالی نیست؟ +عکس