تاریخ انتشار: 1396/02/03 10:02
کد خبر: 215287

الفتح عربستان- استقلال خوزستان؛ دیداری حساس و تعیین کننده

دوشنبه 4 اردیبهشت ماه 96 ، راس ساعت 20 به وقت ایران و از سری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ، مسابقه برگشت دو تیم الفتح عربستان و استقلال خوزستان در دوحه قطر برگزار خواهد شد .
الفتح عربستان- استقلال خوزستان؛ دیداری حساس و تعیین کننده

به گزارش فرتاک ورزشی، نماینده کشورمان که نشانه هایی از همان تیم قدرتمند و قهرمان سال گذشته لیگ برتر را در خویش حفظ نموده و ما را بیاد جمله معروف : (( شیر شیر است ، گر چه پیر بود )) می اندازد ، موفق شد در یک بازی در خور تحسین در اسفند ماه 95 ، این تیم قلدر سعودی را در خاک عمان با 1 گل به زانو در آورد . آن هم در شرایطی که تا 2 روز پیش از مسابقه ، در کوچه پس کوچه های بلا تکلیفی و پاسکاری مسولین ورزش کشور بسر می برده ، شرایط مالی جهت حضور در عمان را نداشته و با گرو گذاشتن ریش در نزد آژانس هواپیمایی ، بلیط سفرش را تهیه نمود . در آنجا نیز ، این سید سیروس و مارکو بودند که بترتیب 300 و 200 میلیون تومان از هزینه شخصی برای تیم خرج نمودند .

در هر صورت ، این تیم با روحیه ای عالی ناشی از نتایج خیره کننده ی اخیر در لیگ برتر ایران ، خصوصا برد قاطع 3 بر 1 در داربی خوزستان مقابل فولاد و همچنین نتایج درخشان در لیگ آسیا ، از جمله پیروزی مقابل همین تیم در دور رفت ، با انگیزه ای دو چندان و حالا دیگر با تجربه ای آسیایی پای به این دیدار سرنوشت ساز می گزارد . بعلت اینکه الفتح با هزینه های چند صد میلیاری ، فراتر از چندین تیم لیگ برتری ایران بسته شده و در بازی رفت نیز ، علیرغم استفاده از تمامی بازیکنان چند ملیتی اش در مقابل (( شیران نر بیشه خوزستان )) شکست را پذیرفته و از طرفی در صورت باخت به احتمال زیاد میبایست از جام باشگاه های آسیا قطع امید کند ، جهت انتقام با چنگ و دندان و با امید به صعود پای به این رقابت خواهد گزارد و احتمالا یک بازی تماما هجومی و ریسکی را در دوحه ارائه نماید . به احتمال زیاد سیستم پایه سعودی ها در این مسابقه ، سیستم تهاجمی و البته انعطاف پذیر 4231 بوده و حتی ممکن است در صورت عدم موفقیت ، با دستخوش نمودن تغییراتی در آرایش نفرات ، کاربرد های متفاوتی از این سیستم را در دقایق مختلفی از بازی امتحان نمایند .

اگر چنین شود ، بهترین فرصت برای سید سیروس و همکارانش خواهد بود که از این آشفتگی و تغییرات مکرر نفرات حریف بهره برده و همچون آوار بر سر این تیم خراب شده و دستشان را از حداقل امتیاز نیز کوتاه نمایند .

با این فرضیات ، میبایست استقلال خوزستان از ابتدای مسابقه با سیستم 442 خطی وارد میدان شده ، در نیمه خودی بصورت متمرکز آرایش یافته و در مواقع صاحب توپ شدن حریف به 451 یا 541 تغییر سیستم دهد . سید سیروس میبایست هوشیار بوده ، مالکیت توپ را تمام و کمال به تیم حریف سپرده ، با پرسینگ و دفاعی منطقی و اصطلاحا اتوبوسی فضا را تحت کنترل گرفته و نیم نگاهی زیرکانه به ضد حملات توسط هر کدام از مهاجمین تیز چنگش ( مهدی مومنی ، مهدی زبیدی ، آرش افشین و حسن بیت سعید ) که در ترکیب باشند داشته باشد .

نماینده کشورمان میبایست سعی نماید نیمه اول گلی دریافت نکرده و در صورت خلق موقعیت گلزنی ، گلی 3 امتیازی به ثمر برساند تا مسبب جلو کشیدن هر چه بیشتر ، دوندگی بی امان و نهایتا خستگی ، عصبی شدن و نا امیدی تیم الفتح در نیمه دوم شده و بتواند در 25 دقیقه انتهایی این دیدار با ضد حملاتی آتشین کار این تیم را یکسره نماید . ناگفته نماند ارائه بازی تهاجمی و تغافل از خط دفاعی از جانب استقلال در مواقع غیر ضروری ، خودزنی محسوب شده و آنان حتما میبایست با دفاع منطقی و پرسینگ سنگین ابتدا گلی دریافت ننموده و در ضد حملات بلای جان حریف شده تا بتوان در دقیقه 65 به بعد با تعویض دو مهاجم خسته ای که پرسینگ را از یک سوم دفاعی حریف انجام داده بودند و ورود 2 مهاجم تازه نفس و سرعتی همچون آرش افشین و مهدی زبیدی ، پیکر بی جان الفتح را نقش بر زمین نمایند . البته تمامی اینها در صورتی خواهد بود که بازی طبق میل آبی های اهوازی پیش برود . اگر چنین شد ، بهتر است بسته به شرایط مسابقه ، دیگر تعویض پورموسوی یک هافبک دفاعی یا یک مدافع میانی یا جلوزن باشد .

پس آنچه می تواند نتیجه این بازی را به نفع استقلال خوزستان رقم بزند موارد ذیل میباشد :

1 . دفاع فشرده و لایه ای با کمترین درصد اشتباهات ممکنه  2 . تخریب بازی حریف در یک سوم میانی 

3 . کشتن زمان بازی به نفع خویش و به ضرر تیم حریف 

4 . ضد حملات مرگبار 

5 . تعویض های صحیحو بموقع کادر فنی 

6 . عدم ورود کادر و بازیکنان به حواشی ممکنه 

نویسنده: محسن بابادی (آنالیزور و تحلیلگر فوتبال ایران)

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ovrpl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نقش لیدرهای پرسپولیس در تشویق استقلال