تاریخ انتشار: 1402/05/09 16:44
کد خبر: 1790

گزینه اصلی وزارت ورزش مشخص شد | رئیسی با استعفای سجادی موافقت می‌کند

یک منبع خبری گفت: رئیس‌جمهور ضمن پذیرش استعفای سجادی، به احتمال زیاد «کیومرث هاشمی» را به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب خواهد کرد.
گزینه اصلی وزارت ورزش مشخص شد | رئیسی با استعفای سجادی موافقت می‌کند

حمید سجادی، وزیر مستعفی ورزش و جوانان، چند روز پیش درباره خبر استعفایش از وزارت ورزش و جوانان گفته بود: «من شرایطم را خدمت آقای رییسی، رییس‌جمهور، توضیح دادم و گفتم که نیاز به درمان دارم. حال تصمیم با رییس‌جمهور است. ما سنگر را خالی نکرده‌ایم و انجام وظیفه می‌کنیم اما لازم بود گزارش لازم را به رییس‌جمهور بدهم.»

حمید سجادی، دوومیدانی کار سابق ایران، دارای یک طلا و چهار برنز قهرمانی آسیا و نقره بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ است. او سابقه حضور در المپیک‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۶ را هم دارد.

سجادی پس از ورود به عرصه مدیریت، مدتی به عنوان مدیرعامل باشگاه سایپا مشغول فعالیت کرد.

او اواخر خرداد ۱۳۹۰ از سوی محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای کسب رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد اما نتوانست رأی اعتماد مجلس را به دست آورد. سجادی در زمان وزارت محمد عباسی به عنوان معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کرد.

حمید سجادی سرانجام در دولت سیزدهم از سوی سید ابراهیم رییسی برای وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد که این بار توانست از نمایندگان رای اعتماد بگیرد.

حال به نظر می‌رسد با پذیرش استعفای سجادی و وضعیت جسمی او پس از سانحه سقوط بالگرد، به‌زودی سرپرستی برای این وزارتخانه معرفی خواهد شد. از کیومرث هاشمی، معاون اسبق سازمان تربیت بدنی، به عنوان محتمل‌ترین گزینه سرپرستی وزارت ورزش و جوانان نام برده می‌شود. هاشمی سابقه ریاست کمیته ملی المپیک را نیز داراست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rebm4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جفای وزارت ورزش در حق ورزش پایه ژیمناستیک !