تاریخ انتشار: 1396/11/03 01:23
کد خبر: 163466

انتقاد به ترکیب و تعویض های وینفرد شفر

سه تساوی پیاپی پس از سه برد پرگل باعث شده تا انتقاداتی به شفر وارد شود. انتقاداتی که البته چندان زیاد نیست اما ادامه روند فعلی می‌تواند آن را تشدید کند.
انتقاد به ترکیب و تعویض های وینفرد شفر

شفر در چهارده بازی سرمربی استقلال بوده و تنها یک بار بازنده شده است. دوازده بازی در لیگ و کسب ۲۱ امتیاز نتیجه بدی برای شفر محسوب نمی‌شود. هر چند او میانگین دو امتیاز در هر بازی را بدست نیاورده اما تا سه هفته قبل این میانگین امتیازی را در اختیار داشت. اما سه تساوی پی‌درپی باعث از بین رفتن میانگین دو امتیاز در هر بازی شد.

وقتی شفر پس از بازی با پیکان نتیجه بدست آمده را راضی‌کننده دانست مشخص شد که او هنوز چندان به قدرت واقعی تیم‌ها آگاه نیست. او پیکان را تیمی قوی فرض کرده بود که کسب تساوی در مقابل آن یک نتیجه خوب از نظرش محسوب می‌شد. برای همین هم در آن بازی در کمال تعجب هواداران استقلال، جپاروف را از بازی خارج کرد. تعویضی که از قدرت حملات استقلال کاست. پس از سه تساوی اخیر و به خصوص پس از تساوی مقابل پدیده بار دیگر شفر از سوی برخی هواداران استقلال به دلیل عدم انتخاب ترکیب ابتدایی مناسب و همچنین تعویض‌های بی‌ثمر مورد انتقاد قرار گرفته است. بازی دادن به سه هافبک دفاعی با خصوصیات مشابه در ترکیب اصلی که منجر به حضور نورافکن در پستی غیرتخصصی داشته یکی از این انتقادات است. منصوریان نیز در بازی با پارس‌جنوبی از نورافکن در پست وینگر استفاده کرد و در آن زمان به خاطر تغییر‌های مکرری که در پست بازیکنان بوجود می‌آورد مورد انتقاد قرار می‌گرفت. اما شفر نیز همانند منصوریان چندباری پست‌های بازیکنان را تغییر داده و مشخصا در مورد امید نورافکن و فرشید اسماعیلی این تغییر پست‌ها بیش از سایرین بوده است.

هر چند چهارده بازی فرصت مناسبی برای شناخت قابلیت بازیکنان است، اما شفر هنوز هم در حال سعی و خطا در پیدا کردن پست مناسب بازیکنان است. او البته تغییرات مثبتی نیز در تغییر پست بازیکنان بوجود آورد که مهمترین آن تغییر نقش و وظایف داریوش شجاعیان است که باعث شده این بازیکن نسبت به ابتدای فصل بهتر و موثرتر برای استقلال بازی کند. ضمن اینکه شفر هوشمندانه از محسن کریمی در خط حمله استفاده کرد و از بدشانسی‌اش هر دو این بازیکنان را در بازی مقابل پدیده در اختیار نداشت تا از امید نورافکن در پست وینگر راست استفاده کرده و جابر انصاری را که منتقدان زیادی در بین هواداران استقلال دارد در خط حمله به بازی بگیرد. ضمن اینکه هنوز تکلیف برخی پست‌ها مثل دفاع چپ در ذهن شفر مشخص نشده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rjllb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جلسه مدیرعامل و سرمربی استقلال برای مشخص شدن وضعیت یازالده گومز