تاریخ انتشار: 1396/02/31 22:19
کد خبر: 209366

فرگوسن: فشاری که روی ونگر وجود دارد مسخره است! آرسنال کسی را مثل او پیدا نمی کند

فرگوسن به حمایت از آرسن ونگر پرداخته است.
فرگوسن: فشاری که روی ونگر وجود دارد مسخره است! آرسنال کسی را مثل او پیدا نمی کند

با وجود عملکرد پایین تر از سطح انتظار آرسنال در این فصل و از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار در دوران ونگر در آرسنال، سرآلکس فرگوسن سرمربی منچستریونایتد به تحسین و حمایت از مربی فرانسوی توپچی ها پرداخته است. این در حالی است که هنوز آینده ونگر در آرسنال مشخص نیست.

سرمربی افسانه ای منچستریونایتد که سابقه ۱۷ سال رقابت با ونگر را داشت حالا در فاصله یک روز مانده به برگزاری مراسم بهترین مربی سال فوتبال بریتانیا، درباره شرایط ونگر در آرسنال صحبت کرده است. قرار است روز دوشنبه طی مراسمی بهترین مربی سال فوتبال بریتانیا از سوی اتحادیه مربیان حرفه ای LMA معرفی شود. جایزه ای که از این فصل به نام جایزه سرالکس فرگوسن تغییر نام پیدا کرده است.

فرگوسن در مورد ونگر چنین گفته است:

    در حال حاضر فشاری که روی آرسن ونگر وجود دارد واقعاً مضحک و مسخره است. فکر می کنم فراموش کرده اند که او چه دستاوردهایی در باشگاه داشته است. فوق العاده ترین نکته درباره ونگر این است که اکنون ماه هاست از او انتقاد می شود ولی هرگز تسلیم نشده است. ونگر جلو رفته، عزم و اراده و سرسختی خود را نشان داده است. این کیفیتی است که در ونگر وجود دارد. مطمئن نیستم که آرسنال بتواند مربی دیگری مثل او پیدا کند.

    آسان است که بگویید؛ از شر او باید خلاص شد. اما قرار است چه کسی جایگزین او شود؟ چه کسی هست که بتواند باشگاه را طی ۲۰ سال آینده در همین مسیری که اکنون طی ۲۰ سال گذشته طی کرده، به جلو ببرد؟ واقعاً برای ونگر افسوس می خورم که با چنین شرایطی مواجه شده است. او کیفیت های فوق العاده ای از خود نشان داده است و توانسته شرایط کلی را در باشگاه مدیریت کند، اتفاقی که فکر نمی کنم از دست همه برمی آمد.

    من این امیدواری را دارم که دوران حضور طولانی مدت یک مربی روی نیمکت یک باشگاه به پایان نرسیده باشد. چرا که ثباتی که ونگر در آرسنال ایجاد کرد و کلاف در ناتینگام و من در منچستریونایتد، مسئله مهمی است. هیچ دلیل خاصی وجود ندارد که صرفاً تغییر مربی بتواند باعث موفقیت تیم شود. اما مثال هایی مانند کلاف، من و ونگر وجود دارند که نشان می دهد برنامه های بلندمدت می تواند منجر به موفقیت شود.

فرگوسن که حالا ۴ سال از بازنشستگی اش می گذرد، درباره دلتنگ شدن برای فوتبال نیز چنین گفته است:

     من تصمیمم را برای بازنشستگی گرفتم و به دنبال جدایی از دوران حرفه ای بودم زیرا آن چه را که در زندگیم می خواستم، انجام دادم. به نظرم زمان درست را برای بازنشستگی انتخاب کردم ولی به هر حال قطعاً پیش می آید که بعضی اوقات دلتنگ کارتان شوید. دلتنگ شدن حضور در رختکن، شوخی با بازیکنان و حضور در فینال ها.

    اما به هر حال خودم را خوش شانس می دانم. من در باشگاهی مناسب حضور داشتم و شکی در این باره نیست. منچستریونایتد یک باشگاه خاص است که عاشق آن شدن، کار آسانی است.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rvejm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ونگر: شرایط سختی داریم باید برای سهمیه بجنگیم/ لیورپول هم در سرنوشت ما سهیم است