تاریخ انتشار: 1395/11/05 13:59
کد خبر: 233821

نمی دانم منصوریان از کدام اروپا الگوبرداری کرده است

پیشکسوت استقلال گفت: «هدف منصوریان این بود که رحمتی را از نظر روحی برای بازی با السد قطر در آسیا و پرسپولیس در لیگ به شرایط خوب برگرداند و آنجا ریسک نکند.»
نمی دانم منصوریان از کدام اروپا الگوبرداری کرده است

به گزارش فرتاک ورزشی، مجید نامجومطلق هافبک سابق استقلال از حرف‌های منصوریان چندان سر در نمی‌آورد چراکه سرمربی آبی‌پوشان تهرانی بعد از پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان اعلام کرد چیزی به عنوان ترکیب اصلی ندارد و در این مورد از تیم‌های اروپایی الگوبرداری کرده است.

اما نامجومطلق معتقد است تمام بازی‌های اروپایی که می‌بیند تیم‌ها با ترکیب ثابت و اصلی خود به میدان می‌روند و او نمی‌داند منصوریان از کدام لیگ اروپا صحبت کرده که چنین حرفی زده است.

اظهارات نامجومطلق را در ادامه می خوانید:

* استقلال مقابل صنعت نفت پیروز شد. بازی چطور بود؟

- بازی خوبی بود. باتوجه به اینکه همه برای استقلال بازی سختی در آبادان متصور بودیم اما نتیجه خوبی گرفتند. البته صنعت نفت نتوانست کیفیت فنی‌اش را به نمایش بگذارد اما استقلال با آنالیز فنی که ما به آن اشاره کرده بودیم خوب کار کرد. قبلا گفته بودیم که استقلال در خط دفاع دچار مشکل است و فضای جلوی مدافعان‌اش خالی است اما در این بازی خیلی منسجم‌تر بازی کرد به خصوص در خط هافبک و کار پرسینگ را هم خیلی خوب انجام دادند و اجازه ندادند صنعت نفت کاری انجام دهد. انتظار هم از استقلال همین است و باید یاد بگیرد اگر می‌خواهد موفق باشد اول در فاز دفاعی خوب کار کند. استقلال در بازی‌های قبل به حریف موقعیت زیاد می‌داد اما در این بازی در فاز دفاعی خوب کار کرد. ضعف‌های دفاعی استقلال را بارها گفته بودم و این استقلال فضاهای دفاعی‌اش را بسته بود. استقلال در هر لحظه می‌تواند گل بزند و مهم این است که در فاز دفاعی موفق عمل کند.

* در مورد بازگشت مهدی رحمتی به ترکیب استقلال چه صحبتی دارید؟

- رحمتی دروازه‌بان بسیار خوب فوتبال ماست و در این دو، سه هفته جایش را به یک دروازه‌بان جوان داد که آن گلر جوان خوب هم کار کرد به جز گل اولی که از استقلال خوزستان خورد و در جایگیری ضعیف عمل کرد اما قبل از آن گل هم چند واکنش خوب داشت. هدف منصوریان این بود که رحمتی را از نظر روحی برای بازی با السد قطر در آسیا و پرسپولیس در لیگ به شرایط خوب برگرداند و آنجا ریسک نکند و برای آن دو تا بازی رحمتی را آماده کند. البته ناگفته نماند که رحمتی قوت قلبی برای استقلال است و این سه بازی را استراحت کرد و باانگیزه بیشتری برگشته و نیاز بود رحمتی این استراحت را داشته باشد. پیامد این اتفاقات برای استقلال این بود که روی گلر دوم خودش هم می‌تواند حساب کند چون دروازه‌بان جوان استقلال در این سه بازی خوب کار کرد و آینده‌دار نشان داد.

* مشکل رحمتی هم با پادوانی بود و انگار حق با رحمتی بود چون استقلال در نبود او موفق ظاهر شد. این‌طور نیست؟

- من از این جریان خبر ندارم اما پادوانی خیلی کند و سنگین است و با آن پادوانی نفت خیلی فرق دارد.

* ایراد خط دفاع استقلال پادوانی نیست؟

- ضعف که در خط دفاعی بود اما عمده مشکل استقلال دفاع تیمی‌اش بود و در بازی‌های قبل هیچ‌وقت فضای جلوی دفاع استقلال پر نبود و همیشه تیم‌ها فرصت می‌کردند تا به گل برسند. حضور مجید حسینی پیامد خوبی داشت چون دو دفاع برزیلی بازی می‌کردند و حسینی بازی نمی‌کرد و یک تفکر حرفه‌ای پشت این قضیه نبود که هر سه بازیکن خارجی تیم در خط دفاع بازی کنند و می‌توانستند از سه سهمیه‌شان بهتر استفاده کنند. مجید حسینی بازیکن آینده‌داری است و می‌تواند خودش را به کادرفنی تیم تحمیل کند.

* حضور جباروف و آندو را در استقلال چطور ارزیابی می‌کنید؟

- فکر می‌کنم استقلال روی نقاط ضعفش خوب دست گذاشته و در پست‌هایی که نیاز به تغییر داشت بازیکن گرفته است. یکی از پست‌هایی که نیاز بود تغییر کند هافبک دفاعی بود تا یک زوج کنار امید ابراهیمی داشته باشند. البته امید نورافکن بد نبوده اما در بازی‌های حساس نیاز به یک زوج بهتر است. ضعف دیگر استقلال هم پلی‌میکر بود آن هم بازیکنی که بتواند مدیریت کارهای تیمی را برعهده بگیرد. فرشید اسماعیلی شاید خوب باشد اما مدیریت لازم را ندارد. نکته بعد هم اینکه استقلال در خط حمله نیاز به یک گلزن دارد و روی پست‌های درستی دست گذاشته‌اند اما اینکه این بازیکنان می‌توانند از عهده این کار بربیایند یا نه را باید صبر کرد. جباروف بازیکن خوبی است و بازی‌های او را در تیم‌ملی ازبکستان دیده‌ام اما باتوجه به شرایط سنی که دارد آیا توانایی بازی در لیگ ایران را دارد یا نه، باید صبر کنیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. همین‌طور آندو که یکی از بازیکنان خوب کشور است و فوتبال او را قبول دارم. اما در یک سال اخیر آندو توفیق زیادی نداشته و با توجه به علاقه زیاد کی‌روش به او باز هم کی‌روش تصمیم گرفت آندو را از تیم‌ملی کنار بگذارد. آندو و جباروف بازیکنان خوبی هستند اما زمان نشان می‌دهد که به درد استقلال می‌خورند یا نه. اما در پست‌های درستی برای تغییر انگشت گذاشته‌اند.

* منصوریان بعد از پیروزی مقابل صنعت نفت اعلام کرد که ترکیب اصلی ندارد و این کار را از اروپا الگوبرداری کرده است. در این رابطه چه نظری دارید؟

- نمی‌دانم در اروپا چنین چیزی هست یا نه. اما در تمام تیم‌های بزرگ اروپایی که بازی‌های آنها را هر هفته از تلویزیون می‌بینیم چنین چیزی را ندیده‌ایم. نمی‌دانم مفهوم حرف منصوریان چیست اما در اروپا تغییر در ترکیب تیم‌ها نمی‌بینیم و نمی‌دانم منصوریان از کدام اروپا یا لیگ اروپایی الگوبرداری کرده است. حرف منصوریان برایم قابل هضم نیست. اگر منصوریان می‌گفت بر اساس آمادگی و تیم حریف را می‌چینم قابل پذیرش بود اما اینکه گفته اروپا نمی‌دانم کدام اروپا را می‌گوید و تا حالا این‌قدر تغییر در تیم‌های اروپایی ندیده‌ام.

* استقلال در هر 18 بازی قبلی با یک ترکیب متفاوت بازی کرده است. چنین چیزی حتی در تیم‌های آفریقایی هم دیده نمی‌شود چه برسد به اروپا. قبول دارید؟

- من هم همین را می‌گویم و حرف منصوریان به همین دلیل برایم نامفهوم است. پرسپولیس را ببینید، یکی از رازهای موفقیت پرسپولیس همین است که تقریبا ترکیب ثابتی دارد یا تراکتور و ذوب‌آهن که جزو مدعیان هستند ترکیب ثابت دارند و اصول هم همین است.

* چه تصوری از بازی با پیکان دارید؟

- پیکان تیم بسیار خوبی است و بازی آنها مقابل تراکتور را دیدم. در این بازی اصلا نباید می‌باختند و روی تیزهوشی تراکتوری‌ها بازی را واگذار کردند. پیکان تیم بسیار خوبی است و پیش‌بینی بازی مشکلی برای استقلال دارم و روی این بازی باید فکر کنند و خودشان را از پیش برنده ندانند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xvzdb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستاره استقلال: سپولیس همه چیز برای قهرمانی دارد