تاریخ انتشار: 1395/10/14 14:15
کد خبر: 238421

ثبات دفاعی دغدغه کی‌روش در دبی

چرایی برگزاری اردوی تیم ملی در دبی، این روزها سؤال اغلب مربیان حاضر در لیگ برتر است، سوالی که شاید پاسخ آن را باید در حضور هشتاد درصدی ترکیب دفاعی اصلی کی روش در این اردو جستجو کرد.
ثبات دفاعی دغدغه کی‌روش در دبی

 پس از لغو دیدار تیم‌های ایران و مراکش، اغلب مربیان لیگ برتری در انتظار از میان برداشتن اردوی دبی بودند اما این اتفاق نیفتاد تا تیم‌هایی که بازیکن بیشتری در اردوی جدید دارند تمرینات خود را در تعطیلات نیم فصل با تعداد بازیکن کمتری برگزار کنند.

 

اردوی دبی، بدون بازی و تنها تمرین

این روزها تیم ملی با 23 بازیکن راهی دبی شد تا در فاصله تقریباً سه ماهه در دیدار با قطر اردوی خود را برگزار کند. اتفاقی که درنهایت با اعتراض برخی از مربیان ازجمله برانکو روبرو شد، تیم ملی قرار بود در این اردو دیداری تدارکاتی برگزار کند که درنهایت لغو شد تا تمرین، در هوای مطبوع دبی، تنها دستاورد تیم ملی باشد.

 

همه داخلی‌ها به‌علاوه یک لژیونر

کارلوس کی روش در حالی بازیکنان را راهی این اردو ساخت که به‌غیراز میلاد محمدی اثری از لژیونرها در آن دیده نمی‌شود. سرمربی پرتغالی در این اردو از لژیونرهایی که می‌توانست استفاده کند هم نکرد (به‌غیراز میلاد محمدی) تا تنها، بازیکنان لیگ برتری کنار یکدیگر جمع شوند و به‌مرور برنامه‌های این مربی بپردازند.

 

خط دفاعی ثابت، حاضر در دبی

نکته جالب در این اردو حضور بیشترین بازیکن در ترکیب ثابت دفاعی است و اتفاقاً شاید دعوت از میلاد محمدی نیز به‌عنوان تنها لژیونر به همین دلیل باشد، رامین رضاییان در راست، سیدجلال حسینی در وسط و میلاد محمدی و احسان حاج صفی در چپ، بازیکنان اصلی کی روش در ترکیب تیم ملی هستند، هرچند او رزروهایی را هم برای این بازیکنان در نظر گرفته و آنها را نیز به این سفر برده است.

حضور 80 درصدی مهره‌های اصلی دفاعی

پرواضح است که با کی روش در این اردو و در فاصله سه ماهه دیدار برابر قطر به دنبال حفظ و ترمیم خط دفاعی خود است و به همین دلیل حدود هشتاد درصد از اسکلت اصلی خود را به همراه دارد، بیرانوند، محمدی، حسینی، رضاییان، ابراهیمی، حاج صفی بازیکنانی هستند که در ترکیب اصلی موردنظر کی روش به بازی گرفته می‌شوند و در این میان بازیکنانی نظیر انصاری، ایرانپوریان، محمدزاده، پورقاز، کامیابی نیا نیز به اردو دعوت شدند تا کی روش برای در اختیار داشتن همه بازیکنان خود در فاز دفاعی تنها کمبود سه بازیکن را داشته باشد. مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری و سعید عزت‌اللهی تنها بازیکنان سیستم تدافعی کی روش هستند که در این اردو حضور ندارند.

 

مهره‌های اصلی خط جلو، غایب

اما در خط جلو، کی روش از مهره‌های اصلی و قابل‌اتکای خود که در ترکیب اصلی از آنها سود می‌برد تنها مهدی طارمی و وحید امیری را در اختیار دارد، سردار آزمون، رضا قوچان نژاد، اشکان دژاگه، کریم انصاری‌فرد و ... بازیکنان اصلی این سرمربی هستند که نمی‌توانند در تمرینات جدید تاکتیکی این مربی حضورداشته باشند. شجاعیان، رفیعی، پهلوان، انصاری، زهیوی و حاتمی بازیکنانی هستند در پلن دوم کی روش حضور دارند و به همین دلیل در غیاب اصلی‌ها راهی اردوی دبی شدند، مهره‌های اصلی کی روش شاید با تمایل این مربی در این اردو حضور پیدا نکردند چراکه در درخواست وی و با توجه به تعطیلی مطلق بعضی لیگ‌ها مانند روسیه، تعدادی از این بازیکنان نیز می‌توانستند حضورداشته باشند.

 

ثبات در عقب، یک پلن B مطمئن در حمله

درمجموع می‌توان نتیجه گرفت کی روش دو نکته را برای این اردو در نظر داشت، ابتدا اینکه ترکیب اصلی دفاعی خود را به ثبات برساند تا برای ادامه بازی‌های مقدماتی خیال خود را راحت کند، او در این میان دو مدافع و یک هافبک دفاعی مطمئن (پورعلی گنجی و منتظری و عزت‌اللهی) نیز دارد که در ادامه می‌تواند از آنها استفاده کند.

 

نکته دوم اینکه سرمربی پرتغالی به دنبال رسیدن به یک پلن B مطمئن در سیستم هجومی خود است، پلنی که در آن اثری از مهاجمان نامدار لژیونرش نباشد تا در صورت لزوم بتواند برگ برنده‌ای را در بازی‌های سخت مقدماتی جام جهانی رو کند. از میان بازیکنانی که به اردوی تیم ملی دعوت شدند رفیعی، پهلوان، انصاری به‌علاوه ترابی مصدوم، بازیکنانی هستند که به‌راحتی می‌توانند تا جام جهانی در تیم ملی حضورداشته باشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xwldl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ثبت رکورد ملی دیگر توسط پرسپولیس!