تاریخ انتشار: 1395/11/20 12:43
کد خبر: 230597

ترکیب قابل قبول استقلال برابر السد

علیرضا منصوریان برای بازی با السد، از بهترین‌های تیمش از نگاه آمار استفاده کرد.
ترکیب قابل قبول استقلال برابر السد

 یکی از بزرگترین دغدغه‌های استقلال در این بازی، مهار ستاره‌های تیم قطری است که راه حل منصوریان برای پوشش این موضوع، استناد به آمار است.

از کاوه رضایی که بهترین گلزن و گلساز استقلال است تا امید ابراهیمی و امید نورافکن. در خط دفاع و دروازه هم علیمنصور، مثلثی را انتخاب کرد که استقلال با آن‌ها بهترین آمارهای فصل را به جای گذاشت.

باور کردنی نیست که علیرضا منصوریان در بیست‌ هفته، هفت جایگشت مختلف را برای دو مدافع مرکزی و یک دروازه‌بانش امتحان کرده است. تا به حال هر دو دروازه‌بان استقلال فرصت حضور در لیگ شانزدهم را پیدا کرده‌اند. ولی قسمت عجیب ماجرا هفت ترکیب مختلف دفاعی است که منصوریان به زمین فرستاد. معمولا قسمت دفاعی تیم‌ها برای شناخت بهتر از هم، دارای ثبات هستند. کمتر پیش می‌آید که دو مدافع مرکزی تیم‌ها مشخص نباشد و فقط در صورت اجبار (مصدومیت و محرومیت) دستخوش تغییر می‌شوند. حتی خیلی از مربیان عقیده دارند که یک مدافع در صورت بروز اشتباه‌های عجیب، باز هم از زمانی که به شناخت کافی از مدافع هم‌دستش رسید، نباید تغییر کند.

ولی عقیده علیرضا منصوریان متفاوت است. منصوریان تا به حال فقط از زوج تمام ایرانی استفاده نکرده است. البته آماده نبودن امین حاج‌محمدی و مصدومیت کنعانی‌زادگان این اجازه را از او گرفت.

ولی در هفت جایگشت مختلفی که علیمنصور در دفاع و دروازه استقلال امتحان کرده، مثلث رحمتی-رابسون-پادوانی بیشتر از بقیه ترکیب‌ها جواب داده است. این مثلث شانزده امتیاز را برای استقلال به ارمغان آوردند و در هفت مسابقه‌ای که کنار هم قرار گرفتند، پنج بار دروازه استقلال را بسته نگه‌داشتند و فقط سه گل دریافت کردند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36aakj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



 استقلال و کار سخت در دربی