تاریخ انتشار: 1396/03/12 08:59
کد خبر: 206749

قصه تکراری این بار به کام رئال مادرید

باز هم فقط رقابت رئال و بارسلونا در حافظه فصل سپری شده لالیگا باقی ماند.
قصه تکراری این بار به کام رئال مادرید

درست مثل اکثر 12 فصل اخیر، لالیگای 2017-2016 یک نبرد 2 باشگاهی بود. رئال مادرید و بارسلونا از همان ابتدای فصل دانستند تنها موی دماغ چند فصل اخیرشان آن صلابت گذشته را ندارد و هر چه هست، بین خودشان است!

رئال مادرید مقتدر

پس از هفته اول که با صدرنشینی بارسلونا به پایان رسید، رئال مادرید ابتکار عمل را به دست گرفت و در صدر جای خودش را تثبیت کرد. تیم زیزو در هفته‌های هفتم و هشتم مکان اول را به اتلتیکومادرید قرض داد اما در ادامه قرضش را پس گرفت و دیگر صدر را هدیه نداد. تیمی که درال‌کلاسیکو دور رفت با گل سرخیو راموس در دقیقه موسوم به «نود و راموس» از شکست در زمین بارسلونا نجات یافت در2 دربی رفت و برگشت مادرید مقابل اتلتیکو دست بالا را داشت. بازی رفت در زمین رقیب را 3 بر صفر برد و در بازی برگشت در 10 دقیقه پایانی برتری یک بر صفر را با تساوی یک بریک معاوضه کرد. تنها نقطه تاریک، شکست 3 بر 2 در برنابئو مقابل بارسلونا بود اما زیدان با کاریزمای بالای خودش تیم را از بحران خارج کرد.

وقتی رئال در یکی از 2 بازی معوقه‌اش نتیجه نگرفت، بارسا امیدوار شد، با این حال قهرمان اروپا هر 3 بازی سخت پایانی مقابل سویا، سلتاویگو و مالاگا را برد تا علاوه بر کسب اولین قهرمانی لیگ از فصل 2012-2011 به اولین زننده گل در تمام بازی‌های یک فصل لالیگا تبدیل شود.

 بارسای ناکام در آخرین فصل انریکه

 بارسلونا در فصل سپری شده به طور کلی زیر سایه رئال مادرید قرار داشت اما گاهی نبوغ بی‌مثال امثال مسی اجازه می‌داد این تیم خودش را بالاتر از رقیبش حس کند. اوج نبوغ در ال‌کلاسیکوی دور برگشت مجال بروز یافت و تیم در برنابئو پیروز شد. ضربه اول، ضربه آخر بود. شکست خانگی در هفته‌های ابتدایی مقابل آلاوس بعدها برای بلوگرانا گران تمام شد. نقطه عطف اما پس از شکست 4 بر صفر مقابل پاری‌سن‌ژرمن در دور رفت مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا رخ داد. جایی که انریکه در کنفرانس خبری پس از پایان بازی با خیخون در لیگ اعلام کرد تنها تا پایان فصل سرمربی بارسلونا خواهد بود. از همان زمان گزینه‌های زیادی برای جانشینی او مطرح شد و در نهایت مطابق انتظار ارنستو والورده، سرمربی جوان بیلبائو سکان هدایت تیم را به دست گرفت.

بارسلونا تحت تاثیر این اتفاقات از جبران امتیازات از دست رفته مقابل تیم‌های مانند سلتاویگو و مالاگا بازماند تا درنهایت پس از رئال مادرید در رده دوم فصل را به پایان برساند. البته سومین قهرمانی متوالی در جام حذفی علاوه بر رساندن جام‌های دوران حضور انریکه در بارسلونا به عدد 9، اندکی از درد هواداران کاست.

اتلتیکوی بی‌ثبات

به نظر می‌رسید اتلتیکومادرید بیش از لالیگا چشم به درخشش در اروپا دوخته است. آن‌ها در میانه‌های فصل حتی تا رده ششم هم سقوط کردند اما در ادامه بهتر شدند و سرانجام با کسب رتبه سوم به مرحله گروهی فصل آینده لیگ قهرمانان راه یافتند. بازیکنانی مانند سائول و کاراسکو به اندازه فصل قبل ندرخشید و تنها گریزمان خودش بود. در این شرایط اتلتیکو تا مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان پیشروی کرد. زمزمه خروج سیمئونه در پایان فصل به قصد حضور در اینتر، عاقبت تکذیب شد تا تیم دوم مادرید به آینده و جبران این فصل امیدوارتر شود.

خوب‌ها و بدها

سویا با سامپائولی (سرمربی جدید تیم ملی آرژانتین) از چند هفته قبل از پایان فصل حضورش در فصل آینده لیگ قهرمانان را قطعی کرد. ویارئال همراه 2 تیم باسکی سوسیه‌داد و بیلبائو خودش را به لیگ اروپا رساند و والنسیا که ابتدای فصل با نمایش فاجعه‌بار در خطر سقوط بود در رده دوازدهم به کار خود پایان داد. فصل این تیم با مربی موقتی به نام آیستران شروع شد و با پراندلی به پایان رسید؛ آن هم در فصلی که 19  تغییر روی نیمکت مربیان رخ داد.

سقوط کرده‌ها

جنگ سقوط قبل از پایان فصل به اتمام رسید  و خیخون در هفته ماقبل پایانی به اوساسونا و گرانادا پیوست. فعلا تنها صعود تکراری لوانته به دسته اول قطعی شده و لالیگا منتظر شناختن 2 تیم دیگر است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36vddz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 فیگو: زیدان آماده فینال لیگ قهرمانان است