تاریخ انتشار: 1402/04/14 16:00
کد خبر: 3252

برفک واژن چیست؟

برفک واژن (Vaginal thrush) که به‌عنوان کاندیدازیس واژن (Vaginal candidiasis) نیز شناخته شده است،
برفک واژن چیست؟

برفک واژن (Vaginal thrush) که به‌عنوان کاندیدازیس واژن (Vaginal candidiasis) نیز شناخته شده است، یک نوع عفونت قارچی واژن است. عامل اصلی بروز این مورد از واژینیت یا التهاب واژن، نوع خاصی از مخمر به نام کاندیدا است که به طور طبیعی در محیط واژن زندگی می‌کند. فاکتورهای خطر زیادی می‌توانند باعث افزایش تکثیر آن و بروز علائم برفک واژن مانند قرمزی، خارش و سوزش ناحیه واژن یا فرج (بافت‌های دهانه واژن) و خروج ترشحات غیر طبیعی از کانال واژن شود.

معمولا از هر ۴ زن، ۳ نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بسیاری از زنان دو بار در سال آن را تجربه می‌کنند. اگرچه عفونت قارچی واژن یک عفونت مقاربتی محسوب نمی‌شود اما با وجود فعالیت جنسی منظم، خطر ابتلا به آن افزایش می‌یابد.

قابل ذکر است که عامل اصلی ابتلا به نوع دیگری از عفونت واژن یعنی عفونت باکتریایی، رابطه با شریک جنسی آلوده است. به‌همین‌دلیل، عفونت‌های باکتریایی واژن از نوع عفونت مقاربتی هستند. در مقاله‌ای با عنوان عفونت واژن به همه این مسائل اشاره کرده‌ایم.

خوشبختانه برای درمان برفک در واژن، امکان مصرف داروهای خوراکی و موضعی زیادی وجود دارد. اگر عفونت‌های قارچی مکرر دارید، چهار بار یا بیشتر در یک سال، ممکن است به یک دوره درمانی طولانی‌تر نیاز داشته باشید. به‌همین‌دلیل، به‌محض بروز علائم این بیماری باید با پزشک مشورت کنید تا از عود دوباره آن جلوگیری شود.

  • بیشتر بخوانید:
علائم کم خونی در بارداری
زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند
تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39n5x2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیشگیری از تهوع در بارداری