تاریخ انتشار: 1401/10/28 21:03
نسرین جعفری در گفت وگو با فرتاک ورزشی:
کد خبر: 11632

دوست دارم یک روز به فوتبال بانوان کرمانشاه کمک کنم/ دوست دارم به بالاترین سطح مربیگری دست یابم

نسرین جعفری یکی از معدود ورزشکاران فوتبال بانوان است که در حوزه بازیکنی، داوری، مربیگری و مدیریت ورزشی فعالیت دارد.
دوست دارم یک روز به فوتبال بانوان کرمانشاه کمک کنم/ دوست دارم به بالاترین سطح مربیگری دست یابم

نسرین جعفری بازیکن اسبق کرمانشاهی که سابقه‌ی دعوت به اردوی تیم ملی را در کارنامه دارد، یکی از معدود ورزشکاران فوتبال بانوان است که در حوزه بازیکنی، داوری، مربیگری و مدیریت ورزشی فعالیت دارد. بر همین اساس خبرنگار حوزه فوتبال بانوان فرتاک ورزشی با ایشان گفت وگویی اختصاصی انجام داده که در اینجا با شما به اشتراک می‌گذاریم.

خانم جعفری؛ لطفا برای آشنایی بیشتر مخاطبان فرتاک ورزشی با شما، اطلاعاتی از خود در زمینه فوتبال و فوتسال را توضیح بدهید

نسرین جعفری هستم متولد 1369/01/24 از کرمانشاه که از همان اوایل دوران نوجوانی و با تشویق خانم شهین فیضی و خانم مریم سلیمانی به سمت رشته‌ی فوتبال و فوتسال آمدم و در ادامه در تیم‌هایی مثل تیزفون دژ مرکزی، استقلال تهران، مس رفسنجان، شهدای آب و منطقه‌ای، رکسانا میشناسی و همچنین در لیگ برتر فوتبال ساحلی به همراه مس رفسنجان به فعالیتم ادامه دادم و در همان اوایل راه و همزمان با مربیگری خانم مهناز امیرشقاقی به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت شدم.

چه طور شد که روی به مربیگری فوتبال و فوتسال آوردید؟

اولین بار نیز با تشویق خانم مریم سلیمانی در کلاس‌های مربیگری فوتسال شرکت کردم و در ادامه در سالیان بعد کلاس‌های مدارک مربیگری فوتسال را تا سطح یک آسیا ادامه دادم و موفق به اخذ تمامی مدارک مربیگری فوتسال شدم. در فوتبال نیز مدرک مربیگری d آسیا را در کارنامه دارم.

نسرین جعفری

چند سال است مربیگری را شروع و در حال حاضر در کدام تیم مربی‌گری می‌کنید

نزدیک به 8 سال است که با اعتمادی که به بنده شد فعالیت خود را در زمینه‌ی مربیگری شروع کرده ام و در حال حاضر سرمربیگری تیم ستارگان جعفری را عهده دار هستم.

شما در کنار ربیگری به عرصه مدیریت ورزشی هم ورود کرده اید؛ در این زمینه تویح دهید.

با توجه به دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی تربیت بدنی و مدارک مربیگری و سابقه‌ی بازی در لیگ برتر فوتبال و فوتسال، با پیشنهاد و اعتمادی که از سوی مسئولین ورزشی شهرستان پاکدشت از جمله آقایان خادمی رئیس اداره ورزش، حسینی مسئول حراست، خانم لک مسئول بانوان، خانم احمدی مسئول اماکن و آقای عامری رئیس هیئت بومی محلی، به بنده شد وارد عرصه مدیریت شدم و توانستم تا حدودی کمک حال این عزیزان بشوم تا بتوانند استعدادهای پرشماری را در سطح شهرستان پاکدشت شکوفا کنند و به فوتبال و فوتسال ایران معرفی کنند. لازم به ذکر است که در عرصه مدیریت مشاوره ی بزرگانی نظیرِ سرکار خانم فاطمه بوداغی کمک های فراوانی به موفقیت این حقیر کرد. در سالیان اخیر نیز در هیئت فوتبال قیام دشت و بازی‌های بومی محلی پاکدشت فعالیت داشته‌ام.

نسرین جعفری

گویا شما به امر داوری هم روی آورده‌اید؟

به پیشنهاد خانم پریسا مرامی که از داوران بزرگ والیبال می‌باشند با توجه به پتانسیلی که در من دیده بودند در کلاس‌های داوری فوتبال شرکت کردم و در حال حاضر مدرک درجه دو داوری ایران را نیز دارم و در مشورت با استاد بزرگوار آقای علی خسروی در صورت امکان با پشت سر گذاشتن کلاس‌های درجه یک داوری و سطوح بالاتر، شاید به صورت حرفه‌ای داوری را تمام وقت پیگیری کردم

شما در هیات فوتبال بندرترکمن نیز حضور دارید؟

بله آن جا هم فعالیت دارم و جا دارد از رئیس محترم هیئت فوتبال شهرستان بندر ترکمن آقای علی پورقاز ، آقای محمد آرخی رئیس فعلی هیئت فوتبال بندر ترکمن و آقای رامین حیدرنژاد رئیس هیئت فوتبال گمیشان تشکر کنم که این لطف را به بنده حقیر داشتند و اجازه دادن که سهمی هرچند کوچک در پیشرفت فوتبال و فوتسال بانوان محترم شهرستان‌های بندر ترکمن و گمیشان داشته باشم.

نسرین جعفری

فعالیت در مینی فوتبال دارید؟

مینی فوتبال یک ورزش جذاب و نو پا در ورزش ما محسوب می‌شود که آینده‌ی قطعا درخشانی دارد و با پتانسیلی که داریم می‌توانیم حرف‌های زیادی در میادین بین‌المللی داشته باشیم . خوشحالم که در مینی فوتبال هم می‌توانم مفید باشم و به تازگی به عنوان نایب رئیس مینی فوتبال ورامین معرفی شدم که جا دارد از جناب آقای سیری تشکر کنم که این لطف را به بنده داشتند و این فرصت را دادند تا بتوانم کمکی هر چند کوچک را به شهرستان ورامین کنم.

نسرین جعفری

اهداف مد نظر شما در آینده چیست؟

به شخصه دوست دارم فعالیتم را در فوتبال ادامه بدهم و با توجه به صحبت‌هایی که با اساتید و مربیان بزرگ تیم‌های ملی فوتبال بزرگسالان و نوجوانان ایران چون خانم مریم آزمون و خانم شادی مهینی داشته‌ام، تصمیم گرفته‌ام که در کلاس‌های مربیگری فوتبال شرکت کنم و سطح دانش خود را به روز کنم و به صورت حرفه‌ای مربیگری در فوتبال را دنبال کنم.

و اما کرمانشاه؛ شهری که در آن متولد شده‌اید.

 من اصالتا کرمانشاهی هستم و دوست دارم تمام توانایی‌ام را برای شکوفایی استعدادهای شهر و استانم بگذارم تا بتوانم دینم را ادا کنم، اما متأسفانه در سالیان اخیر با توجه به سکونت در شهرستان و استان‌های دیگر قسمت شد که به عزیزانم در شهرهای دیگر کمک کنم و امیدوارم به همین زودی برگردم به زادگاهم و بتوانم کمکی به آنجا بکنم.

نسرین جعفری

حرف آخر

از رسانه‌ی بزرگ فرتاک ورزشی که همیشه خالصانه در  جهت معرفی و تحت پوشش اخبار و گزارش های ورزش به ویژه بانوان فعالیت دارد تشکر می‌کنم و هم چنن لازم می دانم تشکر ویژه‌ای از آقای یزدان رضائی داشته باشم که با راهنمایی‌های دلسوزانه، راهکارهای مناسب و مشاوره‌های حرفه‌ای در زمینه‌ی فوتبال، به پیشرفت ورزشی بنده کمک بسیاری کرد.

و در آخر برای فوتبالیست‌ها و فوتسالیست‌های ایران به ویژه بانوان عزیز آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3e6a94

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خسروی: سیلی به داور خراسانی نبود به جامعه داوری زده شد
اگر همه سکوت کنند یک روزی نوبت خودشان خواهد شد