تاریخ انتشار: 1402/04/11 00:24
کد خبر: 3456

دلیل یک ساله بودن قرارداد پرسپولیس با زاهدی

باشگاه پرسپولیس از علت یک ساله بودن قرارداد شهاب زاهدی پرده برداشت.
دلیل یک ساله بودن قرارداد پرسپولیس با زاهدی

باشگاه پرسپولیس با انتشار بیانیه‌ای از علت یک ساله بودن قرارداد مهاجم جدید خود پرده برداشت.

باشگاه پرسپولیس نوشت:«در حالی از قرارداد یک ساله با شهاب زاهدی، بازیکن جدید پرسپولیس سخن گفته می‌شود که طبق بند ۷ فیفا، عقد قرارداد برای بیش از این مدت امکان‌پذیر نبود و هر اقدامی غیر از این تخلف از مقررات بین‌المللی به حساب می‌آمد.

در فعالیت نقل و انتقالاتی تابستانی، شهاب زاهدی، اولین بازیکن جذب شده برای فصل جدید رقابت‌ها بود. اشتیاق بازیکن سابق تیم و آکادمی باشگاه برای حضور دوباره در پرسپولیس، شرایط را برای این انتقال تسهیل کرد. با این وجود امکان عقد قرارداد طولانی‌تر برای بیش از یک سال وجود نداشت. انتقاد گمراه‌کننده از یک ساله بودن این قرارداد در بعضی محافل در حالی صورت گرفته است که این بازیکن فقط برای قرارداد یک ساله مجوز داشت. این مجوز از سوی فدراسیون جهانی فوتبال بعد از شروع جنگ اوکراین و روسیه برای بازیکنان شاغل در لیگ این دو کشور صادر شد و با ادامه جنگ همه ساله و هر بار به مدت یک‌سال تمدید می‌شود.

شهاب زاهدی هم تحت قرارداد با باشگاه اوکراینی زوریا لوهانسک است و مجوز یک ساله برای عقد قرارداد با پرسپولیس یا هر باشگاه دیگر داشت. عقد قرارداد برای مدت طولانی‌تر هم فاقد اعتبار و هم تخلف به حساب می‌آمد.

همچنین خارج از موضوع شهاب زاهدی، هواداران پرسپولیس باید بدانند با توجه به ابلاغ دستورالعمل ناظر بر قراردادهای باشگاه ‌با بازیکنان که از این فصل در حال اجرا است، در عمل قراردادهای یک ساله با بازیکنان در صورت رعایت پاره‌ای شرایط از سوی باشگاه‌ها به صورت خودکار و یک طرفه قابل تمدید هستند. در واقع بر اساس مقررات جدید، قراردادهای یک ساله در عمل در حکم قراردادهای دو ساله هستند.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3e8yy3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جنگ قهرمانی بین «بهترین دفاع» و «بهترین حمله» لیگ فوتبال