تاریخ انتشار: 1402/05/17 12:47
کد خبر: 1408

سوپرجام پرتغال؛ دوئل طارمی و دی‌ماریا در هیاهوی پنجره تابستانی

سوپرجام پرتغال بین تیم‌های پورتو و بنفیکا محملی برای تقابل دو رقیب سنتی با تکیه بر ستاره‌هایی مثل مهدی طارمی و آنخل دی‌ماریا خواهد بود.
سوپرجام پرتغال؛ دوئل طارمی و دی‌ماریا در هیاهوی پنجره تابستانی

تیم‌های پورتو و بنفیکا در دیدار سوپرجام پرتغال بامداد فردا (چهارشنبه) رو در روی هم قرار می‌گیرند اما بنفیکا با وجود جذب آنخل دی‌ماریای آرژانتینی نمی‌تواند مدعی اصلی فتح این جام باشد.

به زودی فصل جدیدی لیگ برتر پرتغال آغاز خواهد شد و طبق سنت این رقابت‌ها ابتدا با مسابقه سوپرجام استارت می‌خورد. این دو تیم تاکنون 225 بار برابر هم قرار گرفتند که اژدهایان 92 بار پیروز شدند و بنفیکا نیز 75 پیروزی را به دست آورد. جالب است که بنفیکا و پورتو فصل گذشته موفق به صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا شدند. علاوه بر این، هر دو تیم با شکست مقابل اینتر ایتالیا از مسابقات حذف شدند. عقاب‌ها در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب اینتر شد و پورتو در مرحله یک هشتم نهایی با شکست حداقلی با این مسابقات وداع کرد.

در فصل اخیر لیگ برتر پرتغال بنفیکا برای سی‌وهشتمین بار قهرمان شد. پورتو 30 قهرمانی دارد و اسپورتینگ لیسبون نیز 19 بار به این عنوان دست یافت. دی‌ماریا پس از 13 سال بازی در تیم‌های برجسته اروپایی در فصل تابستان به بنفیکا پیوست. از سویی پاری‌سن‌ژرمن گونسالو راموس بهترین گلزن بنفیکا را به صورت قرضی برای این فصل به خدمت گرفت. بنفیکا می‌داند که چگونه استعدادها را شکوفا کند اما برای یافتن جایگزینی معادل  راموس، مطمئناً زمان زیادی نیاز است.

تیم فوتبال پورتو پرتغال , مهدی طارمی ,

پورتو مدافع عنوان قهرمانی سوپرجام پرتغال است. با وجود علاقه تیم‌های برتر اروپا به برخی از  بازیکنان توانمند به‌ ویژه مهدی طارمی تابستان امسال پورتو توانست ترکیب اصلی خود را حفظ کند. علاوه بر این، آبی وسفیدها توانستند نیکو گونزالس هافبک 21 ساله بارسلونا را به خدمت بگیرند. به احتمال زیاد سرخیو کنسیسائو (سرمربی پورتو) می‌تواند استعداد یک هافبک آینده‌دار را شکوفا کند. پورتو تیم کمتر معروفی دارد اما در چند سال گذشته جام‌های بیشتری نسبت به بنفیکا کسب کرده است. کنسیسائو فوتبال زیبایی را در پورتو به همه نشان داد که همچنان تداوم دارد. چندین تیم برجسته اروپایی به طور همزمان علاقه‌مند به استخدام کنسیسائو بودند اما تا کنون این مربی همچنان به رهبری پورتو و کسب جام‌ها ادامه می‌دهد.

هیچ تیمی بیشتر از پورتو در سوپرجام پرتغال قهرمان نشده است. آنها 23 بار پیروز شده‌اند. بنفیکا تنها 8 بار قهرمان  شده و اسپورتینگ لیسبون 9 بار. تاریخچه دیدارهای دو تیم نشان می‌دهد که آمار و توازن قوا کاملاً در کنار پورتو است. از سویی پورتو با توان بیشتری نسبت به بنفیکا وارد فصل جدید می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3egd92

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گلزنی طیبی مقابل قهرمان اروپا در فینال پرتغال

شب تاریخی برای قرمزهای شهر میلان/ صعود روسونری به نیمه‌نهایی بعد از ۱۳ سال
میلان ۱ - ناپولی ۱/ دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا