تاریخ انتشار: 1402/04/28 14:00
کد خبر: 2433

درمان وسواس فکری چیست؟

شیوه‌ی درمان وسواس فکری نیز همچون شیوه‌ی درمان سایر انواع وسواس است.
 درمان وسواس فکری چیست؟

اگر شما هم کنجکاوید بدانید درمان وسواس فکری چیست، این بخش را با دقت بخوانید.

شیوه‌ی درمان وسواس فکری نیز همچون شیوه‌ی درمان سایر انواع وسواس است. اما برای درمان وسواس فکری شدید، رفتاردرمانی به تنهایی کفایت نمی‌کند و نیاز به مصرف دارو وجود دارد.

اصلی‌ترین تمرین درمان وسواس فکری، شامل روش‌های حساسیت‌زدایی تدریجی، غرقه‌سازی، آموزش آرامش و ERP است. این روش‌ها طی چند جلسه به درمان‌جویان آموزش داده می‌شود.

لازم به ذکر است همان‌گونه که درمان وسواس شدید فکری با تکنیک‌های روان‌شناختی ممکن است، درمان وسواس عملی بدون دارو نیز امکان‌پذیر است. فقط کافی است به یک روان‌شناس مطمئن مراجعه کنید.

از دیرباز دانشمندان طب سنتی، درمان وسواس فکری با داروهای گیاهی را نیز ممکن و مؤثر می‌دانستند. برای مثال «افتیمون» یکی از گیاهانی است که آن را به‌عنوان ضد سودا و درمان‌کننده‌ی افسردگی و جنون مورد استفاده قرار داده‌اند و به‌نظر می‌رسد در درمان وسواس ذهنی نیز مفید و مؤثر است.

به‌علاوه، برخی از مردم دارچین را به‌عنوان معجزه درمان وسواس می‌شناسند و درمان وسواس با دارچین را تبلیغ می‌کنند. به هرحال می‌توانید برای درمان وسواس طب سنتی را امتحان کنید. خطر و دردسری همراه ندارد.

درمان وسواس فکری مذهبی و جنسی نیز با استفاده از تکنیک‌های روان‌شناختی همچون ERP (یا روش مواجهه‌سازی و جلوگیری از پاسخ) ممکن است.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gq9z4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ماساژ برای فیبرومیالژیا