تاریخ انتشار: 1395/09/19 13:44
کد خبر: 244114

راهکار ملوانان در لیگ یک امسال چیست؟/ نقشه ای که رو شد!

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با 29 امتیاز در رده دوم جدول رده بندی لیگ یک قرار دارد.
راهکار ملوانان در لیگ یک امسال چیست؟/ نقشه ای که رو شد!

به گزارش فرتاک ورزشی، ملوانان که پس از چندین سال حضور در لیگ برتر این فصل را در لیگ یک سپری می کنند، با ترفندهای مشابهی در بازی های خانگی و یا حتی خارج از خانه به میدان می روند و شاید تفکرات مخفی محمد مایلی کهن، که خیلی هم پیچیده نیست، برای اهالی لیگ یک مخفی باشد اما با کمی جستجو می توان به ترفندهای این مربی باتجربه پی برد. با هم به سبک بازی های ملوان در بازی های خانگی و بیرون از خانه خواهیم پرداخت.

بازیهای خانگی: ملوانان در سیستم بازی خود چه در بازی های خانگی و چه در بازیهای بیرون از خانه، با ترکیب 4-2-3-1 بازی می کنند و پس از آنکه رضا اعتمادی کارایی لازم را در نوک حمله ملوانان نداشت، شاهین ثاقبی به صورت مهاجم کاذب در ترکیب این تیم جای گرفت.

طبق گفته کارشناسان؛ تیم مایلی کهن دفاع سرسختی ندارد و به راحتی می توان به این تیم گل زند و از خط دفاع جوان این تیم عبور کرد، اما عبور از لایه های میانی ملوان، کاری دشوار است و یوسف زاده و آبشک کار هنرنمایی به مهاجمان هیچ تیمی را نمی دهند.

ترفند خانگی ملوانان در بازیهای خانگی گل نخوردن است. آنها در بازیهای خانگی خود اصلا دوست ندارند یک لحظه هم هوادران نگران شوند و تیم مایلی کهن گل نخوردن را به گل زدن در خانه ترجیح می دهد. اما آنچه که از دید همه آنالیزورها شاید مخفی باشد، ترفند حاجی مایلی در دقایق پایانی است. مایلی کهن با استفاده از مهاجمانش در یک ربع پایانی بازیهای خانگی کثیرا به سه امتیاز بازی دست پیدا کرده است وی که در اول بازی با یک مهاجم بازی را شروع می کند، با سه مهاجم نوک بازی را به پایان می رساند.

بازی های عدیده ایست که گواه این مطلب است و یکی از رمزهای موفقیت ملوان در بازیهای خانگی را می توان به این موضوع اشاره داشت که گل نخوردن بهتر از گل خوردن در خانه است.

بازیهای خارج از خانه: مایلی کهن هنوز نیز از ترفندهای زمان مربی گری اش در تیم ملی استفاده می کند و هیچ تغییری در سبک بازی خود نداده است. وی که عاشق بازی درگیرانه و فیزیکی است، در نیمه اول با پرس تیم حریف، اعتماد به نفس بازیکنان مقابل را کم کرده و برتری نسبی خود را دیکته می کند.

اما نیمه دوم و یا بهتر بگوییم، سه امتیاز بازی که معمولا از آن شاگردان مایلی کهن است، در بازیهای خارج از خانه به راحتی به دست می آید و با تغییر سیستم بازی به 4-4-2، هر دفاعی را مقابل ملوانان به زانو در آورده و سه امتیاز شیرین خارج از خانه را به حساب حاجی مایلی ریخته است.

گویا سبک بازی و ترفندهای مایلی کهن باتوجه به مهره هایی که دارد تا آخرفصل هم دوام داشته باشد و حتی منجر به صعود این تیم نیز شود، اما آنچه مسلم است بسته بازی کردن تیم های حریف است که این مهم، کار را برای ملوانان دشوار می کند و اگر مایلی کهن ترفند سومی در بازیهای خود راه ندهد، بتوان گفت لیگ برتر پرپر می شود.

نویسنده: "حسین پنبه کار"

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ndyek

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


انتقاد شدید مایلی کهن از وضعیت زمین ملوانان