تاریخ انتشار: 1398/12/19 21:41
کد خبر: 68162

باختی که کار دست سرمربی سوئیسی داد!

پس از شکست دو بر صفر مقابل بایرن‌مونیخ در نهایت مدیران باشگاه اگزبورگ سرمربی سوئیسی این تیم را از کار برکنار کردند.
باختی که کار دست سرمربی سوئیسی داد!

سران باشگاه اگزبورگ بعد از 7 شکست در 9 بازی گذشته، مارتین اشمیت سرمربی این را اخراج کردند و علت برکناری سرمربی 52 ساله سوئیسی را حفظ تیم در این شرایط خطرناک اعلام داشتند.

اشتفان رویتر، مدافع برجسته تیم ملی آلمان در دهه 90 و مدیرعامل کنونی آگزبورگ با تائید این مطلب گفت: « این‌ تصمیم آسانی برای ما نبود، اما با توجه به اینکه ما از 9 مسابقه فقط چهار امتیاز گرفتیم، تصمیم گرفتیم که در جایگاه مربیگری تغییری ایجاد کنیم. بااین‌حال در شرایط فعلی هدف فعلی ما عدم قرارگیری در بین نامزدهای سقوط به بوندس لیگا دو است، بنابراین به این تصمیم رسیدیم.»

آگزبورگ در شرایطی هفت بازی از 9 دیدار قبل خود را با شکست مواجه شد که در آخرین هفته در دیدار مقابل بایرن‌مونیخ زمانی که 1 بر 0 از حریفش عقب‌افتاده بود شانس بزرگی را داشت تا این دیدار را به‌تساوی بکشاند اما دقیقه نود  "لئون گورتزکا" بود که شاگردان اشمیت  را با به ثمررساندن گل دوم تنبیه کرد.

اشمیت پس از شنیدن خبر اخراجش گفت: «من تصمیم مدیریت باشگاه را می‌پذیرم و از شما برای اعتماد و فرصتی که در اینجا به دست آوردم متشکرم. امیدوارم که اثر مثبتی در این مدت از خودم بر جاگذاشته باشم.»

 وی در ادامه افزود: «حتی اگر همه امتیازات در زمین از دست رفته باشد، این باشگاه است که همیشه بالاتر از همه است. من بهترین هارا برای آگزبورگ و تیمم آرزو می‌کنم و امیدوارم که در دور برگشت باانگیزه جدید موفق شوند.»

به نقل از اشمیت در بیانیه‌ای که باشگاه صادر کرده بود تصمیم بر این است که "استیفن سارتوری" دستیار مربی نیز از وظایفش برکنار شود.

اشمیت یازده ماه پیش جانشین "مانوئل باوم" در آگزبورگ شده بود که در آن برهه نتایج خوبی را نمی‌گرفت. اما در فصل جاری، شرایط شغلی برای اشمیت در پاییز تا حدی متزلزل شد. اما 5 برد و 1 تساوی در 6 بازی متوالی باعث شد تمام شایعات خروج اشمیت ساکت شود، اما بااین‌حال، مسئولان آگزبورگ از سبک بازی و پیشرفت تیم راضی نبودند و درنهایت پس از 335 روز فعالیت در این تیم، تصمیم گرفتند که با این مربی قطع همکاری کنند.

 این در حالی است که آگزبورگ در بازی هفته بعد روز یکشنبه میزبان ولفسبورگ یکی دیگر از باشگاه‌های سابق مارتین اشمیت خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nqvar

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بایرن‌مونیخ آماده انتقام در قفس شیرهای لندن/ بارسلونا به دنبال آتش‌بازی در شهر مارادونا