تاریخ انتشار: 1401/09/25 23:50
کد خبر: 12786

داور ۴۹ ساله در جام جهانی/ دلیل خط خوردن فغانی مشخص شد؛ فقط مهاجرت!

علاوه بر علیرضا فغانی کمک های این داور ممکن است وارد لیست داوران بین المللی استرالیا شوند و شانس قضاوت در جام جهانی ۲۰۲۶ را به دست بیاورند.
داور ۴۹ ساله در جام جهانی/ دلیل خط خوردن فغانی مشخص شد؛ فقط مهاجرت!

فدراسیون فوتبال ایران لیست داوران بین المللی در سال ۲۰۲۳ را برای فیفا تنظیم کرده است که در بین آنها نام علیرضا فغانی به چشم نمی‌خورد.

فدراسیون فوتبال ایران به بهانه مهاجرت علیرضا فغانی و نزدیک شدن این داور به سن ۴۵ سالگی نام علیرضا فغانی را حذف کرده است. در حالی که در جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شد، محدودیت سنی داوران در جام جهانی که پیش تر ۴۵ سال بود برداشته شده و داوران تا زمانی که در تست آمادگی جسمانی قبول شوند، می‌توانند در رقابت ها قضاوت کنند. در جام جهانی این دوره داور ۴۹ ساله هم به چشم خورد.

محمدرضا ابوالفضلی کمک داور دوم علیرضا فغانی پیرامون حضور علیرضا فغانی در لیست داوران استرالیا برای سال ۲۰۲۴ میلادی گفت: من اطلاعی از وضعیت استرالیا ندارم اما شاید این امکان وجود داشته باشد، این فدراسیون سال آینده او را به عنوان داور بین‌المللی اش معرفی کند. مهم‌ترین موضوعی که در قضاوت چندین سال است مطرح شده قدرت جسمانی در کنار تجربه  است. در همین جام جهانی خیلی از داوران را دیدیم سن آن‌ها بالای ۴۵ است. دنیله اورساتو ۴۷ ساله و متئو لاهوس ۴۶ ساله است‌. کمک داور ۴۹ ساله هم در جام جهانی داشتیم. فیفا از ترکیب جوان‌گرایی و تجربه استفاده می‌کند. متاسفانه در کشور ما اکنون فقط به جوان‌گرایی بها داده می‌شود. فغانی هم قدرت بدنی خوبی دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nvqo2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اولین واکنش فغانی به حذف از جام جهانی | عذرخواهی داور بین المللی از مردم