تاریخ انتشار: 1402/04/06 20:10
کد خبر: 3686

بایرن جانشین لواندوفسکی را پیدا کرد و دزدید!

بعد از چند سال درخشش هری کین به عنوان یکی از گلزن‌ترین مهاجمان دنیای فوتبال با پیراهن تاتنهام زمان ترک انگلیس و حضورش در لیگ کشوری دیگر فرا رسیده است.
بایرن جانشین لواندوفسکی را پیدا کرد و دزدید!

طلسم جدایی هری کین از باشگاه تاتنهام و حضور او در تیمی که شانس زیادی برای فتح جام‌های قهرمانی دارد در حال شکسته شدن است. ستاره محبوب انگلیسی احتمالا امسال تابستان راهی بایرن مونیخ می‌شود تا جای خالی یکی از گلزن‌های افسانه‌ای این تیم را پر کند. گلزنی که حالا در بارسا حضور دارد: روبرت لواندوفسکی

هری کین در کنار شم فوق‌العاده گلزنی به خاطر ویژگی‌های شخصیتی‌اش هم مشهور است. رفتار هری باعث شده در انگلیس او را با لقب‌هایی مثل شاهزاده یا جنتلمن بشناسند. کین اما اولین مهاجم انگلیسی نیست که با این صفات شخصیتی به یاد آورده می‌شود. فوتبال انگلیس در دهه‌های گذشته یک مهاجم زهردار جنتلمن دیگر به دنیای فوتبال معرفی کرده بود: گری لینه‌کر

*فوتبال هری از کجا آغاز شد؟

هری کین که بهترین گلزن تاریخ باشگاه تاتنهام و تیم ملی انگلیس و دومین گلزن تاریخ لیگ برتر این کشور است در شهر لندن به دنیا آمده و بزرگ شده است. هری در خانواده‌ای تاتنهامی به دنیا آمده بود و همانطور که انتظار می‌رفت از دوران نوجوانی به باشگاه محبوب خانواده‌اش پیوست.

1891779

استعدادیاب‌های رده‌های سنی اسپرز خیلی زود فهمیدند که این پسرک موطلایی استعدادی ویژه است. هری در سال 2009 در حالی که تنها 16 سال سن داشت به تیم اول باشگاه رسید. تاتنهام اما هری را برای کسب تجربه به تیم‌های کوچک‌تر قرض داد و او بعد از دو سال کسب تجربه در سال 2014 به لندن برگشت تا درخشش استثنایی‌اش با حضور مائوریسیو پوچتینو روی نیمکت اسپرز رقم بخورد.

*گری لینه‌کر: شبیه‌ترین انگلیسی به هری

چیزی نگذشت که هواداران تاتنهام و کمی بعد از آنها فوتبال‌دوستان انگلیسی، به این فکر افتادند که شم گلزنی بالا و رفتار و شخصیت هری کین آنها را به یاد یکی از اسطوره‌های فوتبال کشورشان می‌اندازد.

گری لینه‌کر که او هم مثل کین سابقه بازی در تاتنهام را داشت. لینه‌کر 9 سال قبل از به دنیا آمدن هری به تیم ملی انگلیس راه یافت و با پیراهن سفیدرنگ سه‌شیرها بود که لقب جنتلمن فوتبال را به خود اختصاص داد.

1891778

اوج درخشش گری در جام جهانی 1986 بود که با شش گل زده آقای گل تورنمنت شد و کفش طلا را به دست آورد. چهار سال بعد لینه‌کر یکی از مهم‌ترین استوانه‌های انگلیس برای رسیدن به فینال جام جهانی 1990 بود و در این تورنمنت چهار گل به ثمر رساند. او همچنان بهترین گلزن تاریخ انگلیس در جام‌های جهانی است و از این نظر بر هری کین برتری دارد.

اما چرا لینه‌کر به لقب جنتلمن فوتبال ملقب شد؟ او در طول دوران طولانی فوتبالش هرگز نه کارت زرد دریافت کرد و نه کارت قرمز. در کنار آمار درخشان گلزنی لینه‌کر در کارنامه فوتبالی او یک جای خالی دیده می‌شود: گری هرگز موفق نشد در یک لیگ بزرگ اروپایی جام قهرمانی به دست بیاورد. این آماری است که تا این لحظه بین او و هری کین مشترک است. آیا در آینده کین موفق می‌شود این طلسم را بشکند؟

*تاتنهام، عشق کودکی هری کین، بلای جان او می‌شود

بعد از سال‌ها درخشش هری کین با پیراهن تاتنهام مشخص بود که او حالا از تیم محبوبش بزرگتر شده و برای اینکه بتواند به جام‌های قهرمانی دست پیدا کند باید با پیراهن سفید اسپرز خداحافظی کرده و به تیمی با شانس بیشتر قهرمانی منتقل شود.

اما کین برای رسیدن به این رویا با یک مانع بزرگ مواجه بود: دنیل لوی، رئیس و مالک باشگاه تاتنهام. لوی که در انگلیس و اروپا به عنوان یکی از بدقلق‌ترین مدیران فوتبال در چانه‌زنی‌های نقل و انتقالاتی شناخته می‌شود زمانی که هری کین مسیر درخشانش را تازه آغاز کرده بود امضای او را برای قراردادی گرفت که تا چند سال بعد هری را به تاتنهام سنجاق کرده بود.

1891781

هری در دسامبر 2016 با حضور در دفتر کار لوی قراردادی را امضا کرد که به موجب آن تا سال 2022 بازیکن تاتنهام بود.

*رئیس تاتنهام جنتلمن نیست و نمی‌خواهد باشد

وقتی فصل 21-2020 به پایان رسید تنش‌ هری در رابطه با رئیس باشگاه علنی شد. کین که حالا به سلطان بلامنازع تاتنهام تبدیل شده بود. در پایان فصل هری علنا اعلام کرد که «مثل دو جنتلمن با دنیل لوی به توافق شفاهی رسیده» و می‌تواند در طول تابستان تاتنهام را ترک کند. اما لوی به این قول و قرارها پایبند نبود و برایش اهمیتی نداشت که کسی او را جنتلمن بداند یا نه. رئیس تاتنهام با اینکه پیشنهادی 130 میلیون پوندی از منچسترسیتی پپ گواردیولا دریافت کرده بود نگذاشت هری راهی اتحاد شود.

هری از این ناجوانمردی رئیس باشگاه عصبانی بود. او علنا دست به شورش زد و نه تنها در اردوی پیش‌فصل شرکت نکرد بلکه در دو بازی اول فصل بعد هم غایب بود. اما در نهایت شاهزاده هری به این نتیجه رسید که در مقابل سرسختی لوی کاری از پیش نخواهد برد. او کوتاه آمد و به ترکیب تاتنهام بازگشت. گویی آب از آب تکان نخورده است.

*دو سال بعد، طلسم هری بالاخره می‌شکند؟

در اواخر فصل 23-2022 نام هری کین به عنوان یکی از بمب‌های خبری نقل و انتقالات تابستانی در صدر اخبار رسانه‌ها جای گرفت.  

اولین باشگاه بزرگی که اسمش در رابطه با هری مطرح شد رئال مادرید بود. جدایی ناگهانی کریم بنزما از رئال و احساس نیاز این تیم به یک مهاجم گلزن باعث شد این شایعات بیش از پیش جدی شود. هواداران رئال از این اخبار خوشحال بودند اما بعد از جذب خوسلو توسط فلورنتینو پرز مشخص شد که رئال نام ستاره انگلیسی را از فهرست خود خط زده است. در اسپانیا گفته می‌شود قیمت مد نظر لوی برای فروش ستاره‌اش رئال را از دنبال کردن این پرونده منصرف کرده چرا که پرز معتقد است ممکن است شرایط مناسبی برای جذب امباپه پیش بیاید و در نتیجه تا آن زمان نباید ولخرجی کند.

1891782

با کنار رفتن رئال، نام دو باشگاه منچستریونایتد و بایرن مونیخ به عنوان مقصدهای اصلی هری کین مطرح بود. به نظر می‌رسید یونایتد اصرار زیادی به جذب هری دارد اما علاوه بر سرسختی دنیل لوی و قیمت بالای مد نظر تاتنهام یکی دیگر از مشکلات این بود که تاتنهامی‌ها ترجیح می‌دادند گلزن اول‌شان را به حریف مستقیم انگلیسی نفروشند تا در بازی‌های رو در رو شاهد باز شدن دروازه‌شان توسط هری نباشند.

بعد از چند دور مذاکره یونایتد از رفتار منفعلانه هری کین عصبانی شد و به او گفت برای اینکه مدیران یونایتد در مذاکره با لوی اهرم فشاری در اختیار داشته باشند او باید شخصا و به شکل علنی از تمایلش برای یونایتدی شدن صحبت کرده و به مدیران تاتنهام فشار بیاورد.

شاید به دلیل بی‌میلی هری برای پاسخ مثبت دادن به این پیشنهاد یونایتدها بود که کم کم میزان شایعات درباره نزدیک شدن او به شیاطین سرخ رو به کاهش رفت و حالا نوبت به مطرح شدن نام یک غول آلمانی بود: بایرن مونیخ.

بایرن وقتی تابستان گذشته در یک درام پرتنش گلزن بزرگش روبرت لواندوفسکی را از دست داد و شاهد پیوستن او به بارسا بود ابتدا سعی کرد با این واقعه با انکار مواجه شود. یولیان ناگلزمان و چندین بازیکن از ستاره‌های بایرن در شروع فصل در چندین مصاحبه وانمود کردند که نبود لواندوفسکی هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد و بایرن تیمی است که همه بازیکنانش قادر به گل زدن هستند. اما هر چه از فصل گذشت مشخص شد بایرنی‌ها اشتباه می‌کنند.

تلاش برای جذب هری کین از دوران مدیریت اولیور کان و حسن صالح حمیدزیچ آغاز شده بود و بعد از اخراج ناگهانی آنها هم ادامه داشت. چند روز پیش خبری در آلمان منتشر شد که بار دیگر همه نگاه‌ها را به هری کین و بایرن جلب کرد: شاهزاده انگلیسی در شهر مونیخ به دنبال خانه می‌گردد.

در نهایت دیروز شبکه اسکای آلمان گزارشی اختصاصی منتشر کرد و به نقل از منابع نزدیک به باشگاه مدعی شد مذاکرات مدیران بایرن با وکلای هری کین به مراحل پایانی رسیده و او حالا در یک قدمی بایرن قرار دارد. در ادامه این گزارش ادعا شد که پیش‌تر در مذاکرات باواریایی‌ها با دنیل لوی و تاتنهام هم پیشرفت بزرگی ایجاد شده و بایرن مونیخ یک پیشنهاد رسمی 100 میلیون یورویی به اسپرز ارسال کرده است. بایرن می‌داند که برای جذب هری کین احتمالا باید مبلغ بیشتری هزینه کند اما استراتژی ارسال پیشنهاد رسمی با حداقل میزان مورد قبول و سپس افزایش قطره‌چکانی را برای مقابله به سرسختی و کله‌شقی دنیل لوی اتخاذ کرده است.

1891783

خیابان‌های مونیخ حالا منتظر ورود شاهزاده انگلیسی تاتنهام است. هواداران که فصل گذشته نبود یک مهاجم شماره 9 گلزن را با پوست و گوشت‌شان احساس کرده‌اند از شنیدن اخبار درباره نزدیک شدن هری کین به تیم‌شان بسیار خوشحالند و برای خوش‌آمدگویی به او در دفتر باشگاه لحظه‌شماری می‌کنند. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nxwg4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تغییر فاحش لوا: بارسا با تو چه کار کرد! (عکس)

لواندوفسکی مانع بازگشت مسی به بارسلونا!
بی‌توجهی لئو به حرف‌های لاپورتا