تاریخ انتشار: 1396/07/04 17:00
کد خبر: 181017

الهلال آماده باش، پرسپولیس سرورته!

امشب 2 تیم گردن کلفت پرسپولیس و الهلال عربستان و در حقیقت تیم های ملی فوتبال ایران و عربستان در نیمه نهایی جام باشگاه های آسیای راس ساعت 19:30 پنجه در پنجه هم خواهند انداخت.
الهلال آماده باش، پرسپولیس سرورته!

 بهترین تیم کشور عربستان قصد دارد تا با پیروزی مقابل شیاطین سرخ هم خیال خویش جهت بازی برگشت را راحت نماید و هم انتقام تیم هموطنش را گرفته باشد. چرا که طی هفته های گذشته، الاهلی در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی مقابل بهترین تیم 3 سال اخیر ایران بدجوری تحقیر شده بود.

سیستم پرسپولیس به احتمال زیاد مطابق همیشه 442 لوزی باشد. اما تیم رقیب احتمالا با سیستم 442 خطی مقابل پرسپولیس به میدان برود تا ضمن پوشش تمام فضاهای ممکنه، هم از بازی روان و تاکتیکی پرسپولیس ممانعت نموده و هم از قدرت خط دفاعی خویش جهت ناکامی خط آتشین رقیب ایرانی بخوبی بهره ببرد.

این مسابقه یکی از بزرگترین دیدار های تاریخ این 2 باشگاه و حتی کشور عربستان مقابل ایران محسوب خواهد شد. لذا امروز می توان بمعنای واقعی عیار پرسپولیس را مشاهده نمود.

پرسپولیس میبایست اول گل نخوردن را در دستور کار داشته باشد تا بتواند در ادامه بازی با گلزنی احتمالی سربلند از این ورزشگاه خوش یمن خارج شود. پرسپولیس میبایست در تقابل با مدافعین و خط میانی مستحکم تیم عربستانی از چاشنی سرعت دادن به بازی و بازی ترکیبی نهایت استفاده را ببرد.

بعلت عدم تمایل دو تیم به گل نخوردن بعنوان هدف اصلی، احتمالا 1 بازی فیزیکی و درگیرانه خصوصا در میانه میدان را شاهد بوده و پاس های اشتباه فراوان از جانب بازیکنان دو تیم و عدم سرعت انتقال کافی در این رویداد دور از ذهن نباشد.

از تاثیرگذارترین بازیکنان امروز پرسپولیس می توان به گادوین منشا، وحید امیری، علی علیپور و فرشاد احمدزاده اشاره نمود. از  بهترین بازیکنان الهلال میبایست از اوساما هوساوی، نیکولاس میلسی و خصوصا کارلوس ادواردو و همچنین عمر خریبین سوری نام برد. در این مسابقه تیمی که بدون توجه کافی به خط دفاعی اش و البته بی محابا تنها بفکر گلزنی باشد، قطعا مجازات سختی در انتظارش خواهد بود.

البته امیدواریم حواشی ایجاد شده در طی روز های اخیر تاثیری در روحیه تیمی و کاهش تمرکز بازیکنان پرسپولیس نداشته و در همین مسابقه قال قضیه را کنده و رویای فینال را پیشاپیش تعبیر نمایند.

آنچه مهم است، بعلت حساسیت بالای این مسابقه احتمال وجود مسائل حاشیه ای از جمله جنگ های روانی، درگیری های فیزیکی و مشاجرات لفظی زیاد است که میبایست کادر فنی پرسپولیس بازیکنان را نسبت به این نکات کاملا توجیه نمایند. چرا که تجربه نشان داده داوران کره ای در کنترل چنین شرایطی بسیار ترسو و بزدل بوده و قطعا دودش در چشم پرسپولیس خواهد رفت. چرا که دامن زدن بازیکنان این تیم به مسائل فوق، عدم تمرکز و متعاقبا از دست دادن این مسابقه و همچنین فینال آسیا و حتی محرومیت های بعدی آنان را به دنبال خواهد داشت.

نویسنده: محسن بابادی (مفسر و تحلیلگر فوتبال)

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qndxp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دوئل بیرانوند با گلر الهلال؛ عدد 5 برای کدامیک ثبت می‌شود؟!

 خلیل زاده: امیدواریم با غیرت بچه‌ها بتوانیم تیم الهلال را شکست بدهیم
ما هم برای برد به زمین می‌رویم تا به فینال آسیا صعود کنیم؛