تاریخ انتشار: 1402/04/15 12:00
کد خبر: 3192

خستگی در دوران بارداری نشانه چیست؟

خستگی در دوران بارداری کاملاً طبیعی است.
خستگی در دوران بارداری نشانه چیست؟

ستگی در دوران بارداری کاملاً طبیعی است. اخیرا یک مطالعه معتبر نشان داد که ۹۵ درصد از مادران باردار از این مسئله رنج می‌برند. در برخی از زنان، میزان خستگی بسیار زیاد و برای بقیه نسبتاً خفیف است. در هر صورت، بخشی از فرآیند رشد یک نوزاد در بدن مادر است.

خستگی در بارداری بیشتر در سه ماهه اول رخ می‌دهد. معمولا در سه ماهه دوم از بین می‌رود و دوباره در سه ماهه سوم خود را نشان می‌دهد. در اوایل بارداری، خستگی شدید به احتمال زیاد به‌دلیل افزایش چشمگیر هورمون پروژسترون است. اما در اواخر بارداری، خستگی ممکن است به‌دلیل اختلالات خواب و افزایش ناگهانی وزن جنین باشد.

معمولا خود را بدین شکل نشان می‌دهد که بی‌اختیار در جلسات کاری چرت می‌زنید یا می‌خواهید بلافاصله بعد از خوردن شام در رختخواب خود بخزید. مدام احساس کمبود انرژی دارید و گاهی با وجود استراحت کافی همچنان خسته هستید.

برخی از خانم‌ها سوال می‌پرسند که آیا خستگی مفرط دوران بارداری نشانه مشکلی جدی است؟ در پاسخ می‌توان گفت بله، زیرا بیماری‌هایی مانند دیابت بارداری، کم‌خونی، مشکلات تیروئید، افسردگی و غیره دارای علائم خستگی و ضعف بدنی هستند. بنابراین، بهتر است برای بررسی علت اصلی ضعف و خستگی در بارداری به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. پس از انجام چند آزمایش متوجه خواهند شد که این روند در مورد شما طبیعی است یا به‌دلیل وجود یک بیماری زمینه‌ای رخ داده است.

  • بیشتر بخوانید:
علائم کم خونی در بارداری
زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند
تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wla64

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



کم خونی در بارداری