تاریخ انتشار: 1395/09/27 17:29
کد خبر: 242344

نفت و گاز گچساران بدنبال شگفتی دیگر در جام حذفی/ نقشه هایی برای شکست تراکتورسازی

نفت و گاز گچساران در دیدار مهم باید در جام حذفی به مصاف تراکتور سازی تبریز برود تا شاید بتواند حماسه ای دیگر را خلق نماید.
نفت و گاز گچساران بدنبال شگفتی دیگر در جام حذفی/ نقشه هایی برای شکست تراکتورسازی

سه شنبه 30 آذرماه 95 در گچساران، روزی مهم و سرنوشت ساز برای فوتبال این شهر رقم خواهد خورد. اتفاقی که اگر رخ دهد صدایش مثل بمب گوش فوتبال ایران را کر خواهد کرد . زیرا تیم اوج گرفته نفت و گاز این شهر قصد دارد در مصافی بیاد ماندنی، تراکتورسازی تبریز را از لب تیغ بگذراند، همانگونه که 2 تیم لیگ برتری فولاد و استقلال خوزستان، علیرغم شایستگی هایشان نتوانستند برابر نفت و گاز گچساران کاری از پیش ببرند، این بار نوبت تراکتوری هاست که با شعله های سوزان نفت و گاز، وداعی تلخ با جام حذفی و رویای آسیایی شدن داشته باشند .

تیم پرانگیزه و تا دندان مسلح نفت و گاز گچساران که در روی نیمکت خویش یک مربی حرفه ای و جنتلمن را بعنوان پشتوانه ای مستحکم در اختیار دارد، قصد دارد در روزی که در ورزشگاه جای سوزن انداختن نیست، با یک بازی منطقی و اصولی، تبریزی ها را دست خالی راهی شهرشان کند.

2

بدون شک اگر تیم دسته دوم گچسارانی بتواند با دادن توپ و میدان به حریف و همچنین پرس این تیم از یک سوم میانی و خصوصا یک سوم دفاعی خویش، با یارگیری نفر به نفر و بستن تمام فضاهای موجود، فرصت هر گونه ایجاد موقعیتی جهت دستیابی به گل را از تراکتور بگیرد، خواهد توانست رویاهای تبریزی ها را نقش برآب کند و تبریزی ها را با چشمانی گریان راهی شهر و دیارشان کند. البته در صورت رخ دادن چنین موضوعی از جانب نفت و گاز، تیم تراکتور برای رهایی از این موضوع و جهت بازکردن لایه های دفاعی فشرده و نفوذ ناپذیر شاگردان داریوش یزدی، به احتمال زیاد سعی کنند که تا جایی که مقدور باشد، خود را از طریق سازوکار خاصی به یک سوم دفاعی نفت و گاز نزدیک و نزدیکتر کنند و از طریق شوت های مستقیم به سمت چارچوب و یا گرفتن ضربات ایستگاهی راهی برای گلزنی خویش باز کنند .

آنچه مسلم است تراکتوری ها روی ارسال از کناره ها و توپ های برگشتی سوم تمرینات ویژه ای را طراحی کرده اند که در صورت هوشیاری تیم خوب گچساران، اجرای این نقشه ها از سوی تبریزی ها هم چون آب در هاون کوبیدن خواهد بود .

01120655

تراکتوری ها برای باز کردن بازی،  ایجاد موقعیت و نزدیک شدن به دروازه جهت مقاصد یاد شده به 2 طریقه ذیل عمل خواهند نمود که این موضوع دقت و تمرکز هر چه بیشتر نماینده کهگیلویه را می طلبد .

1 . بردن بازی به کناره ها و سپس پاس های کوتاه و سریع به سمت عمق جهت رسیدن به حفره های احتمالی پشت محوطه جریمه جهت ایجاد موقعیت شوت و یا سانتر در شلوغی مدافعان و استفاده از توپ های سوم یا جهت گرفتن ضربات ایستگاهی

2 . استفاده از تمام عرض بازی و افزایش سرعت بازی و جابجایی ها و کارهای ترکیبی که یا به دروازه نفت و گاز نزدیکتر شوند یا نفت و گاز را متقاعد به انجام خطا کنند .

با توجه به حالات احتمالی نحوه عملکرد تراکتور، تیم داریوش یزدی می بایست بسیار محتاط و با سیاست خصوصا در پشت محوطه جریمه خویش عمل نموده و با تمرینات ساختاری در عرض و کناره ها، انسجام خطوط دفاعیش را، هم در طول و هم در عرض بازی حفظ نموده تا تراکتور پشت دیواره ای بتنی و فضایی تقریبا مربعی شکل به مساحت 50 * 70 متر سردرگم و خسته شود تا در موقعی که لازم است تیم نفت و گاز گچساران زهر خود را تزریق کند و با  ضد حمله ای برق آسا دفاع کند و هافبک های بی رمق تراکتور را مقصران اصلی باخت این تیم معرفی کند . لزوم استفاده  از مهاجمان دونده و سرعتی ، می تواند نقشی محوری را در این بازی برای نفتی ها بازی کند.

 

محمدرضا+مظاهری

اگر تیم داریوش یزدی بتواند تمرکز و آرامش تیمی خویش را در شرایط یاد شده بخوبی حفظ کند، خواهد توانست تمام برنامه های تیم تاکتیکی تراکتور را تبدیل به رویایی بر باد رفته نموده و با ادامه سریال ناکامی تیم های لیگ برتری ، شگفتی خویش را تکمیل کند .

ناگفته نماند که تیم نفت و گاز از یک فاکتور اساسی دیگر نیز بهره می برد و آن تماشاگران خونگرم کهگیلویه و بویر احمد از طوایف بهمئی، طیبی، چنگلوایی، زنگوایی، دشمن زیاری، زیلایی، تیرتاجی، تامرادی، میرسی، بناری، یوسفی، سادات، اولاد میرزایی و عشایر غیور قشقایی از جمله: دره شوری، کشکولی، قرخلو، لک، بایادله، قملو، ندرلو  و....است که بدون تردید نقش شان در موفقیت های تیم نفت و گاز، کمتر از عملکرد خوب تیم نبوده است .

پس ای مردم غیور و فوتبالدوست کهگیلویه و بویراحمد :

حال که تیم دوگنبدان در آستانه خلق حماسه ای دیگری است، با حمایتی همه جانبه و تشویق های بی امان خویش و با پوشیدن لباس یکدست به رنگ لباس تیم نفت و گاز، با حفظ احترام به تیم مقابل، حامی و یار دوازدهم تیم تان باشید و یک بار دیگر نشان دهید که فرهنگ عشایر غیور کهگیلویه و بویراحمد همان فرهنگی است که شهدای زیادی را تقدیم وطن نمود و در کشور زبانزد خاص و عام است .

پس یادتان باشد و به دوستان خویش نیز بگویید:

وعده ما سه شنبه 30 آذرماه 95 ، همدل و همصدا، همراه و همدم و مشوق تیم نفت و گاز باشیم و فارغ از هر نتیجه ای که حاصل شود در پایان بازی با تشویق تیم مقابل از آنان مهمان نوازی کنید .

چشم به راه گام های استوار یادگاران آریوبرزن در روز مسابقه هستیم .

نویسنده: محسن بابادی/ کارشناس وآنالیزور فوتبال

 

.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wp5pr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



تراکتوری ها مراقب باشند در گچساران پنچر نشوند