تاریخ انتشار: 1395/12/02 17:12
کد خبر: 227824

رامون دیاز سرمربی الهلال را بشناسید

کمتر از پنج ماه پیش خبر توافق باشگاه الهلال عربستان با رامون دیاز روی خروجی های خبری رفت. تیمی که فردا در جام باشگاه های آسیا به مصاف پرسپولیس ایران خواهد رفت.
رامون دیاز سرمربی الهلال را بشناسید

گوستاوو ماتوساس سرمربی اسپانیایی فرصت چندانی برای هدایت الهلال عربستان پیدا نکرد و تنها پس از پنج بازی، باشگاه با او قطع همکاری کرد و رامون آنخل دیاز را به عنوانی سرمربی جدید خود معرفی کرد.

 

مربی 57 ساله آرژانتینی چهره شناخته شده ای است که پیش از پیوستن به الهلال، هدایت تیم ملی پاراگوئه را به عهده داشت. 

 

در دوران بازی هم چهره ناشناخته ای نبود. او در کنار دیگو مارادونا جام جهانی زیر بیست ساله های 1979 را برای آرژانتین به دست آورد. در جام جهانی 1982 با 4 گل بازیکن تاثیرگذار آرژانتین بود. اما شایعاتی مبنی بر درگیری هایش با مارادونا شنیده شد و در جام های جهانی 1986 و 1990 حاضر نبود. هرچند مارادونا در کتاب زندگینامه اش "ال دیگو" این موضوع را رد می کند.

 

در دوران بازیگری از سال 1978 تا 1995 در تیم های شناخته شده امریکا و اروپا نظیر ریورپلاته، ناپولی، فیورنتینا، اینترمیلان و موناکو بازی کرد.

 

رامون دیاز در سال 1995 وارد عرصه مربیگری شد و تا سال 2014 در باشگاه هایی که مشهورترین آن ها ریور پلاته آرژانتین بود مربیگری کرد. 6 قهرمانی در آرژانتین و یک قهرمانی لیبرتادورس مهمترین عناوین او بود.

 

در سال 2014 فدراسیون فوتبال پاراگوئه او را به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور انتخاب کرد. در کوپا امریکا 2015 با پاراگوئه به عنوان چهارمی رسید. در کوپا امریکا 2016 با کسب تنها یک امتیاز پاراگوئه در گروه خود آخر شد و این پایان کار دیاز در تیم ملی پاراگوئه بود.وی سپس با قراردادی دو ساله به ارزش چهار میلیون یورو (16 میلیارد تومان) هدایت الهلال را در دست گرفت . انتخابی که سرو صدای زیادی در محافل خبری عربستان به راه انداخت چون رقمی که برای او پرداخت شد بالاترین قرارداد در تاریخ این باشگاه محسوب می شد.

 

دیاز حالا در آخرین چالش مربیگری خود روی نیمکت الهلال عربستان قرار گرفته. آن ها در لیگ قهرمانان آسیا در گروه چهارم قرار دارند و فردا در اولین آزمون مهم خود به مصاف پرسپولیس ایران خواهند رفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/459wx9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اظهارات کاپیتان پرسپولیس قبل از دیدار با الهلال