تاریخ انتشار: 1398/12/11 01:13
الکلاسیکوی رقم ۱۷۲،به کام زیزو یا با طعم ستین؟
کد خبر: 69096

رئال مادرید-بارسلونا؛دیداری که ممکن است،کیفیت سابق را نداشته باشد

تیم های رئال مادرید و بارسلونا در هفته بیست ششم لالیگا اسپانیا رو در روی هم قرار خواهند گرفت.
رئال مادرید-بارسلونا؛دیداری که ممکن است،کیفیت سابق را نداشته باشد

الکلاسیکو که مهمترین و‌معتبرترین داربی فوتبال اروپا و جهان بشمار می رود، در حالی   ازساعت۰ ۳ /۲۳ در روز یکشنبه ۱۱اسفند ۱۳۹۸ بین دو‌تیم رئال و بارسا در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو برگزار می گردد که هردوتیم ،بویژه کهکشانی ها روزهای خوشی را سپری نمی کند،هرچند بارسلونا نیز همان تیم سابق و زهردار سالیان گذشته نیست.

رئالی های شهر مادرید که در بازی رفت ازمرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بازی برده را در ده دقیقه به سیتی زن ها واگذار کردند، بنوعی ازشرایط روحی و روانی مناسبی برخوردار نیستند،اما قرار گرفتن درچنین شرایطی، در دیدار سنتی و‌کلاسیک فوتبال اسپانیا مطلقا تحت تاثیر نتایج بازی پیش از الکلاسیکو قرار نخواهد گرفت.

این‌ بازی خاص می تواند تا حدودی در فتح لالیگا تاثیرگذار باشد،زیرا فاصله امتیازی این دو‌تیم با سایر تیم ها نسبتا زیاد است،به همین علت قهرمانی ازبین این دوتیم مطرح فوتبال اسپانیا خواهد بود،هرچند فراز ونشیب ها و مصدومیت های تیم ها در یکی دو ماه منتهی به آخر فصل زیاد به چشم می خورد.

زیدان برای جبران شکست مقابل گواردیولا و سیتی،باید الکلاسیکو را ببرد تا آب رفته را به جوی برگرداند.

پپ، گرای شیوه بازی مقابل زیدان را به دیگران نشان داد.عمده حملات زیدان ازکناره ها طراحی می شود،بنابراین با ازکار انداختن فولبک های رئال ،بسیاری از کارهای تهاجمی رئال خنثی می شوند و از طرفی نقطه ضعف فاز دفاعی کهکشانی ها نیز در همین منطقه(بویژه سمت راست خط دفاعی رئال) نهفته است.

خط میانی رئال آن شادابی و نشاط و انرژی گذشته را ندارد.آنها بخوبی جلوی خط دفاعی خود را پوشش نمی دهند و ضعف دفاع تیمی رئال  نیز ازهمین منطقه متاثر است.

ازطرفی مهاجمین رئال هرچند دوندگی و‌جابجایی های فراوانی دارند،اما در پاس و بویژه ضربات آخر دقت لازم را ندارند.

بیل دربدترین شرایط بدنی و فنی و انگیزشی خود بسر می برد و بنزما کارایی اوایل فصل را ندارد،او مکمل خوبی درکنار خود ندارد.

این آخرین شانس زیدان و کهکشانی ها برای برون رفت از بحرانی است که درآن گرفتار شده اند.

در آن سوی زمین شاگردان کیکه ستین قرار دارند که پس از نتایج نه چندان مناسب ابتدای کار این مربی ،کم کم با فلسفه بازی این مربی آشنا شدند.

هرچند بارسای ستین نسبت به بارسای دوران والورده با مالکیت بیشتری بازی می کند،اما این مالکیت با موقعیت سازی همراه نیست.بیشتر پاس دادن ها درمیانه زمین و کناره ها انجام می شوند و بارسا در برابر تیم هایی که بسته وفشرده بازی می کنند،راهکار مناسبی تاکنون ازسوی ستین ارائه نشده،هرچه بوده ،روی هوش و خلاقیت مسی رقم خورده است.

مشکل بارسا در بازیکنان خط میانی اس دیده میشود. ستین در بسیاری از بازی ها در خط میانی از بازیکنانی مانند:بوسکتس،راکتیچ و دی یونگ بطور همزمان استفاده می کند، و گاها  آرتورو ویدال را هم به آنها اضافه می کند.هر چهار بازیکن مذکور خصوصیات و ویژگی فنی  بسیار مشابهی دارند. فقدان یک بازیکن خلاق و بازیساز را  بخوبی می توان در خط میانی بارسا بعینه مشاهده کرد.

بنابراین عدم وجود یک طراح ماهر و تخصصی در خط میانی آنها همچون ژاوی و اینیستا بکران دیده میشود.آرتورو ملو می تواند ،کلید گره گشای این خط باشد.

البته دربسیاری از اوقات، مسی ناچارا برای طراحی حملات بارسا به عقب زمین می آید. این مساله انرژی زیادی از این بازیکن می گیرد و افت او در بازه های از زمان بازی درهمین نکته نهفته است.  

ازسویی سانتیاگوبرنابئو این روزها به بهشت تیم هایی که مقابل رئال مادرید بازی می کنند،تبدیل شده است.آنها از ده گلی که در  درون قفس توری خود دیده اند،هشت گل را در ورزشگاه خانگی شان دریافت کرده اند.گویا سانتیاگوبرنابئو به خط دفاعی کهکشانی ها،نساخته است.

نکته مهم دیدارهای این دوتیم در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو در طی چند سال گذشته،خوش یمن بودن این ورزشگاه برای آبی اناری هاست. زیرا تعداد بردهای آنها مقابل رئال در سانتیاگوبرنابئو از تعداد پیروزی شان درنیوکمپ بیشتر بوده است.

علت اصلی پیروزی های آبی اناری ها در سانتیاگوبرنابئو، باز بازی کردن کهکشانی ها درخانه است،زیرا آنها برای شکست حریف سنتی خود بی محابا حمله می کنند و از کارهای دفاعی غافل می مانند، در چنین حالتی این فرصت و اجازه را به بازیکنان سرعتی و تکنیکی  بارسلونا می دهند که با توجه به کارایی که بارسایی ها در فاز انتقال عمل می کنند، ضربات وحشتناکی به پیکره شان وارد شود.

اگر زیدان بخواهد همانند سال های گذشته مقابل بارسا ،باز بازی کند،قطعا در تله و دام شاگردان ستین و بویژه مسی گرفتار خواهند شد.

بازگشت آلبا و پیکه خبر خوبی برای هواداران بارسلوناست،حال آنکه غیبت آزارد

بدترین خبر ممکن برای علاقه مندان کهکشانی ها محسوب میشود.

این دیدار می تواند، آبستن حوادث بسیاری باشد.دیداری که احتمالا گیرایی سالیان گذشته را نداشته باشد.

امین‌یزدانی

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45dnnq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لیونل مسی تنها یک قدم با رئال مادرید فاصله داشت